Sukces firmy tkwi w… analizie danych. Nowy e-book o wdrożeniach Business Intelligence
Dla organizacji, rozwijającej się w erze społeczeństwa informacyjnego, kluczowym aktywem są dane. Jednak, jak pokazują statystyki, a konkretnie badanie firmy doradczej Forrester, aż do 73% danych generowanych w przedsiębiorstwach pozostaje niewykorzystana. W jaki sposób je gromadzić, by nie tylko zyskać komplet niezbędnych informacji, ale też zabezpieczyć przed nieuprawnionym dostępem? Jakie wyzwania wiążą się z wdrażaniem rozwiązań analitycznych? Na te pytania odpowiada e-book „Skuteczne wdrożenie systemu Business Intelligence”, przygotowany przez zespół ekspertów z Comarch Enterprise Solutions.
Odpowiednio zebrane dane oraz umiejętne ich wykorzystanie pozwala firmom osiągać przewagę konkurencyjną oraz przeciwdziałać globalnym kryzysom. Tak było choćby w przypadku sieci restauracji Whiskey in The Jar, która zdecydowała się na wdrożenie systemu Business Intelligence od Comarch. – Są przykłady restauracji, które miały dużo wolniejszy dostęp do danych od nas i dopiero po bilansie księgowym wychodziło im, że dany miesiąc kończą ze stratą. My możemy reagować w czasie rzeczywistym, co pozwoliło nam, jako jednym z nielicznych, nie zostać poturbowanym po pandemicznych i inflacyjnych zdarzeniach – mówił Grzegorz Wieczorkiewicz z Działu Operacyjnego w Whiskey in The Jar.
Błędy, które mogą dużo kosztować
Jak pokazał powyższy przykład, systemy BI umożliwiają znaczny rozwój w firmie oraz przewidywanie przyszłości – a to wszystko w oparciu o dane. Nie mniej sukces projektu nie ogranicza się jedynie do wdrożenia jednego czy drugiego modułu. Przed przedsiębiorcami stoi bowiem wiele wyzwań, które powinni wziąć pod uwagę w pierwszej kolejności.
Opisuje je wspomniany e-book przegotowany przez specjalistów z Comarch Enterprise Solutions. Czytamy w nim o podstawowych przyczynach niepowodzeń projektów BI. Wśród nich dominują m.in. niejasne cele biznesowe, niedostateczne zrozumienie potrzeb organizacji, niewłaściwy wybór narzędzi, brak jakościowych danych czy odpowiednich kompetencji w zespole.
– Z naszego doświadczenia wynika, że niepowodzenia we wdrażaniu rozwiązań analitycznych nigdy nie wynikają z pojedynczych błędów popełnionych podczas projektu. Najczęściej są wynikiem kombinacji wielu mniejszych problemów, które występując wspólnie, przekładają się na błędne założenia i niedostateczne spełnienie wymagań – tłumaczy Robert Żuber, Konsultant Business Intelligence w Comarch.
Firmy, zainteresowane wdrożeniem systemów BI, dowiedzą się z publikacji, jakie błędy najczęściej popełniają organizacje przy implementowaniu dedykowanych rozwiązań wspomagających zbieranie danych. Są to np.
- Narzucanie technologii (np. trwanie przy starych, wysłużonych systemach, brak otwartości na nowe rozwiązania).
- Brak wnikliwej analizy procesu.
- Brak określenia odpowiedzialności i decyzyjności w zespole.
Nowy e-book można pobrać w tym miejscu.
Pomoc ekspertów Business Intelligence
Przedsiębiorstwa, które planują wdrożenia systemów BI, mogą skorzystać z zespołu ekspertów Comarch ES pracujących nad rozwojem modułów analitycznych. Comarch od prawie 20 lat świadczy usługi w zakresie wsparcia w realizacji projektów BI. Współpraca obejmuje takie obszary, jak m.in.:
- modelowanie danych,
- migracja danych,
- rozwój raportów i dashboardów,
- audyt i doradztwo BI,
- zarządzanie projektami z obszaru BI.
– Przygotowując się do zbudowania profesjonalnego rozwiązania wspierającego raportowanie i analizę danych, warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia profesjonalistów. Dzięki ich wsparciu, wielu z opisywanych problemów da się uniknąć już na samym starcie, w fazie koncepcji. Tym samym wdrożenie BI przebiega sprawnie, zgodnie z narzuconym budżetem i z naciskiem na najwyższą jakość – podkreśla Robert Żuber.
Szczegóły oraz kontakt do ekspertów znajdują się na stronie Business Intelligence.
—–
O Comarch
Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie, a od 1999 roku jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jest jedną z największych firm informatycznych w Europie i prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata
w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Allianz, Auchan, BNP Paribas Fortis, BP, Carrefour, Heathrow Airport, Heineken, ING czy LG U+, Orange, Telefónica, T-Mobile, Vodafone.
Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów
w projekty innowacyjne. W 2022 roku nakłady na prace R&D wyniosły 398,9 mln zł. Obecnie zatrudnia ponad 6500 ekspertów, w ponad 80 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.
www.comarch.pl