TOP20 stron WWW ostatniego tygodnia

Google.pl odwiedzało codziennie średnio 9,8 mln polskich internautów, Facebook.com – 6,9 mln, a Youtube.com – 4,8 mln. Jakie strony internetowe znalazły się w rankingu TOP20? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.

Zestawienie otwiera domena Google.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 44,5 proc. i średnią liczbą użytkowników 9,8 mln dziennie – to ponad trzy razy więcej, niż najpopularniejsza w ubiegłym tygodniu polska strona internetowa Onet.pl. Na drugiej pozycji znalazł się portal społecznościowy Facebook.com, który w analizowanym tygodniu odwiedziło średnio 6,9 mln internautów dziennie. Trzecie miejsce przypadło stronie Youtube.com, z liczbą średnio 4,8 mln użytkowników dziennie.

Z danych gemiusAudience wynika, że w minionym tygodniu Google.pl najwyższy zasięg w polskim internecie notował od poniedziałku do czwartku (49,3–46,7 proc.), a najniższy – w sobotę (37,6 proc.). Dzienny zasięg Facebook.com wynosił od 27,5 proc. do 34 proc. internautów, Youtube.com – od 20,4 proc. do 22,6 proc., a Google.com – od 9,7 proc. do 13,6 proc.

Polskie strony WWW z pierwszej dziesiątki

Wśród polskich portali liderem jest Onet.pl z dziennym zasięgiem na poziomie 11–15,9 proc. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazły się również: WP.pl, która notowała od 9,1 proc. do 13,6 proc. zasięgu, Allegro.pl – od 7,3 proc. do 10,3 proc., Interia.pl – od 5,3 proc. do 7,6 proc. Strona internetowa Gazeta.pl, która przez większą cześć tygodnia otwierała drugą dziesiątkę rankingu TOP20, w piątek wskoczyła na dziesiątą pozycję z zasięgiem tego dnia – 3,8 proc.

Na trzynastej pozycji (od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę) plasował się portal O2.pl ze średnim dziennym zasięgiem na poziomie 3 proc., którego miejsce w sobotę zajął serwis internetowy Gry.pl z zasięgiem w tym dniu – 2,2 proc.

Bankowość i informacje popularne w tygodniu

Według danych Gemiusa w pierwszej dwudziestce znalazły się również strony WWW banków, cieszące się większym zainteresowaniem w tygodniu, niż w weekend – najpopularniejsza z nich, Ipko.pl najwyższy zasięg osiągnęła w środę – 3,6 proc., natomiast w niedzielę w ogóle nie zmieściła się w zestawieniu TOP20.

Podobnie rzecz wygląda w przypadku domeny TVN24 – popularnej od poniedziałku do piątku (średni dzienny zasięg 2,3 proc.), natomiast już poza zasięgiem rankingu w weekend, czy też serwisu Money.pl, który również nie zmieścił się w zestawieniu w sobotę, w tygodniu zaś utrzymywał się na średnim dziennym poziomie – 2,7 proc. a w niedzielę – 1,9 proc.

Weekend korzystny dla stron z rozrywką

Warto zwrócić uwagę także na domeny, które w tygodniu nie były tak popularne, jak w weekend. Do takich stron należy Cda.pl – od poniedziałku do piątku zajmowała miejsca z ostatniej piątki naszego zestawienia ze średnim zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,5 proc., by w weekend znaleźć się tuż pod pierwszą dziesiątką – w sobotę na dwunastej pozycji (2,4 proc. zasięgu), w niedzielę zaś na jedenastej (3,9 proc. zasięgu).

Z kolei strona Gry.pl w poniedziałek znalazła się na ostatnim miejscu (2,3 proc. zasięgu), następnie zniknęła z rankingu, by w weekend wskoczyć na trzynastą i czternastą pozycję z zasięgiem w tych dniach na poziomie 2,2–2,5 proc.

Ponadto w zestawieniu znalazły się również strony, które w TOP20 pojawiły się jedynie w weekend: Filmweb.pl – z zasięgiem od 2,3 proc. w niedzielę, czy serwis motoryzacyjny Otomoto.pl, cieszący się popularnością internautów w sobotę (1,8 proc. zasięgu) i niedzielę (2,4 proc.).

Strony z loteriami okazjonalnie

Ciekawostkę rankingu analizowanego tygodnia stanowią strony z loteriami, których zasięg prawdopodobnie związany jest z losowaniami nagród, czy kumulacjami. Do takich stron należy Loteriaparagonowa.gov.pl, która pojawiła się wyłącznie w sobotę, osiągając zasięg 1,8 proc., czy też Lotto.pl – domena ta znalazła się w rankingu w piątek (2,1 proc. zasięgu) oraz w niedzielę (2,4 proc. zasięgu).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF