...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wizytówka Polski na Malediwach i w Dubaju

Pokój hotelowy dziesięć metrów pod wodą z widokiem na rafę koralową, podwodne pojazdy pływające wyposażone w sprzęt do makrofotografii, restauracja i centrum spa na morzu kilka metrów nad lustrem wody... Wszystko to może znaleźć się w podwodnym hotelu Water Discus zaprojektowanym przez naukowców z Politechniki Gdańskiej.

Koncepcja Water Discus powstała na Politechnice Gdańskiej w Katedrze Teorii i Projektowania Okrętów Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa pod kierownictwem dra hab. inż. Lecha Rowińskiego. To właśnie dr Rowiński jest jednym z założycieli Deep Ocean Technology, spółki, która powstała w 2010 roku, aby przenieść pomysł z papieru do rzeczywistości. Firma pozyskała 16 mln złotych z funduszy unijnych w ramach programu Innowacyjna Gospodarka, które mają być przeznaczone na projekt pod nazwą „Przeprowadzenie badań oraz stworzenie konstrukcji obiektu podwodno-nadwodnego do celów naukowych”. Dzięki unijnemu dofinansowaniu w Gdyni powstanie prototyp podwodnego hotelu. Budowa ruszy w okolicach czerwca br., a planowane zakończenie prac wyznaczono na rok 2014. Prototyp ma posłużyć praktycznemu zbadaniu rozwiązań zastosowanych przez projektantów i wniesieniu do projektu ewentualnych poprawek czy ulepszeń.

Gdzie powstaną hotele Water Discus?
Oczywiście najlepszym miejscem na tego typu obiekty są ciepłe kraje otoczone przejrzystą wodą. Na razie wiadomo, że zakupem konstrukcji zainteresowane są firmy na Malediwach i w Dubaju. Jednak, jak zaznacza Marta Pomykała, w związku z innowacyjnością projektu i jego prestiżowym charakterem, budową hoteli interesują się osoby praktycznie z całego świata, choć na razie nie chce zdradzać szczegółów dotyczących potencjalnych kontrahentów.

Istotne jest to, że projekt powstał właśnie w naszym kraju. Być może budową hoteli zajmą się również Polacy. – W związku z faktem, iż projekt jest polskiego pomysłu, stawiamy na współpracę głownie z polskimi firmami, wspierając niniejszym naszą gospodarkę – przyznaje Marta Pomykała. 

Możliwe, że niedługo w największych światowych kurortach goście będą wypoczywać w podwodnych hotelach „made in Poland”. Jest to niepowtarzalna okazja do wzmocnienia wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, gdyż to właśnie konkretne marki, często komercyjne, są najlepszymi ambasadorami krajów. Mimo że nikt nie przekonuje nas w sloganach reklamowych, że Niemcy są solidnym narodem, to jednak mamy takie wyobrażenie o tej narodowości właśnie dzięki towarom i markom – za każdym produktem czy rozwiązaniem stoją przecież konkretni ludzie.

Podobnego zdania jest Anna Garwolińska, prezes agencji PR Glaubicz Garwolińska, która przyznaje, że realizacja projektu Water Discus jest doskonałą okazją do zaprezentowania zagranicznym inwestorom dodatkowych kompetencji Polaków w dziedzinach takich, jak zarządzanie, finanse czy promocja.

– Jeszcze w latach 90. minionego stulecia, kiedy pracowałam dla holenderskiej firmy, na granicy pytano mnie, czy celem mojej podróży jest zarobek na plantacji truskawek – mówi Garwolińska. – To zaś, jak ewaluowało postrzeganie Polaków na światowym rynku pracy, jest najlepszym dowodem na to, jakim kapitałem ludzkim dysponujemy i gdzie leży wizerunkowy potencjał do wykorzystania. Im lepiej będą postrzegani Polacy na arenie międzynarodowej, tym więcej skorzysta na tym wizerunek samego kraju. Dlatego jestem zwolenniczką inwestycji przede wszystkim w edukację ludzi. Kampanie reklamowe są dobrym wstępem, dają możliwość zwrócenia uwagi na kraj, ale tylko Polacy mogą umocnić i uwiarygodnić wizerunek Polski – twierdzi Garwolińska.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF