...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zwyczaje zakupowe konsumentów cyfrowych

Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych są coraz bardziej popularne. Celem II badania ShoppinShow była odpowiedź na pytanie o to, jak konsumenci cyfrowi korzystają z urządzeń przenośnych oraz jakie są ich zwyczaje zakupowe.

Z raportu „Zwyczaje zakupowe konsumenta digitalnego” wynika, że klienci online to osoby ceniące sobie wygodę. Większość użytkowników urządzeń mobilnych oczekuje, że aplikacja czy strona internetowa danego sklepu będzie przejrzysta i intuicyjna. Im prostsza i bardziej czytelna ścieżka zakupowa, tym chętniej konsumenci finalizują transakcję. Co więcej, robiąc zakupy online konsumenci są bardziej roztropni – 70 proc. ankietowanych zadeklarowało, że w sieci rzadziej kupuje impulsywnie. Większość konsumentów na ogół wykorzystuje te same wzorce postępowania – klienci online korzystają ze znanych sobie stron, e-sklepów oraz aplikacji.

Dzięki urządzeniom mobilnym klienci niemal w każdej sytuacji mają możliwość porównania cen produktów oraz odnalezienie informacji oraz opinii innych użytkowników na temat danego artykułu. Nierzadko zdarza się, że dzięki temu konsumenci wyszukują konkretne produkty w lepszej cenie lub z lepszym wyposażeniem. 

użytkowanie smartfonów na co dzień ShoppingShow

Robiąc zakupy w tradycyjny sposób, klienci cyfrowi coraz częściej sięgają po smartfona, aby zeskanować dostępne dodatkowe oferty lub katalogi danej marki. Niestety, osoby ankietowane zwracają uwagę na to, że firmy nie wykorzystują w atrakcyjny sposób potencjału technologii QR kod. Smartfon często również służy za aparat – ankietowani robią zdjęcia produktom, które ich interesują między innymi po to, by wysłać je do konsultacji znajomym lub komuś z rodziny. Podczas przebywania w danym sklepie ponad 40 proc. ankietowanych przeszukuje internet pod kątem zniżek lub promocji na produkt, który zamierzają kupić.

smartfon pomocny w zakupach ShoppingShow

Z raportu wynika, że na polskim rynku nie można jeszcze mówić o wielokanałowości sprzedaży, a o wykorzystywaniu wielu kanałów w prawie ten sam sposób. Aplikacje zakupowe rzadko kiedy są dopełnieniem witryny WWW danej marki, a częściej jej odpowiednikiem. Respondenci nie potrafili wskazać żadnego e-sklepu, który odróżniał by się czymś wyjątkowym od jego wersji m-commerce. Warto więc przyjrzeć się temu, jakie są oczekiwania konsumentów cyfrowych związane z możliwościami zakupowymi.

oczekiwania użytkowników smartfonów ShoppingShow

Zobacz także:

Jaki jest polski konsument digitalny?

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF