Social media w 2014
Jak będą zmieniać się social media w 2014 roku? Czy Facebook pozostanie liderem wśród portali internetowych? Czy płeć użytkownika wpływa na jego preferencje odnośnie platform społecznościowych? IRCenter.com wraz z SentiOne postanowiły odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.
W przeciągu dwóch lat Facebook stał się najpopularniejszą platformą społecznościową w Polsce. Drugim serwisem, który coraz częściej odwiedzają internauci jest Twitter, który przy tak dynamicznym wzroście ma szansę stać się równie powszechny, jak dotychczasowy lider. Tradycyjne formy aktywności (fora internetowe) tracą zainteresowanie użytkowników, którzy szukają świeżości i innowacyjności.
Mężczyźni większymi tradycjonalistmi
Z raportu wynika, że kobiety aktywniej korzystają z popularnych i dynamicznych platform takich jak Twitter, czy Instagram. Odwrotnie sytuacja wygląda w przypadku mężczyzn, którzy pozostają przy tradycyjnych serwisach społecznościowych tj. forach i portalach.
– Zjawiska te można z jednej strony tłumaczyć teorią innowacji, gdzie kobiety odpowiedzialne są za wprowadzenie innowacji przekonując do niej „opornych” mężczyzn. Z drugiej zaś większą otwartością kobiet do prowadzenia dyskusji pod własnym nazwiskiem, podczas gdy mężczyźni pozostają w większości anonimowi – skomentował wyniki badań Marcina Krzoska z IRCenter.com.
Internet nie tylko dla młodych
Zmiany w rozwoju mediów społecznościowych dotyczą wieku użytkowników. Osoby między 45 a 64 rokiem życia coraz częściej korzystają z Facebooka, czy Twittera. Minimalny spadek został za to odnotowany w liczbie nowych użytkowników serwisów do 44 roku życia. Młodsi użytkownicy poszukują nowych form ekspresji za pośrednictwem mediów cyfrowych.
Marketing w dobie social media
Operatorzy GSM, marki elektroniczne oraz sklepy wielkoformatowe najmocniej wykorzystują możliwości dotarcia do masowego, cyfrowego konsumenta za pośrednictwem dwóch portali: Facebooka i YouTube’a. Marki spożywcze, kosmetyczne czy modowe koncentrowały się głównie na jednej platformie.
Zdaniem Kamila Bargiela z SentiOne taka sytuacja jest spowodowana ogromnym wzrostem popularności mediów społecznościowcyh, które stają się narzędziem do zarządzania wizerunkiem marki. Większość firm stawia dopiero pierwsze kroki w tej sferze, jednak jest to jeden z głównych trendów marketingu.