6 na 10 Polaków tego lata uczestniczy w festiwalach muzycznych, a co trzeci w wydarzeniach sportowych w swoim mieście.

Blisko 60% zbadanych przez FREENOW Polaków tego lata uczestniczy w festiwalach i koncertach muzycznych, a co trzecia osoba w wydarzeniach sportowych w swoim mieście. Mieszkańcy dużych ośrodków miejskich najczęściej wybierają się na koncerty z gatunku pop, co może być spowodowane zbliżającym się na początku sierpnia w Warszawie występem uwielbianej przez miliony amerykańskiej gwiazdy pop. Aż […]

  • Blisko 60% zbadanych przez FREENOW Polaków tego lata uczestniczy w festiwalach i koncertach muzycznych, a co trzecia osoba w wydarzeniach sportowych w swoim mieście.
  • Mieszkańcy dużych ośrodków miejskich najczęściej wybierają się na koncerty z gatunku pop, co może być spowodowane zbliżającym się na początku sierpnia w Warszawie występem uwielbianej przez miliony amerykańskiej gwiazdy pop.
  • Aż 8% respondentów wybiera się do Paryża na nadchodzące Igrzyska Olimpijskie.
  • 45% respondentów wskazuje, że polskie miasta są dobrze skomunikowane z ośrodkami kultury oraz stadionami i nigdy nie miało problemów z dojazdami.

60% mieszkańców polskich miast uczestniczy tego lata w wydarzeniach muzycznych – wynika z badania FREENOW, aplikacji do zamawiania przejazdów. Blisko połowa najchętniej wybiera koncerty muzyki pop. Już na początku sierpnia w Warszawie odbędą się długo wyczekiwane występy amerykańskiej piosenkarki, które wystawią na próbę lokalną komunikację. W tym okresie FREENOW przewiduje nawet czterokrotne zwiększenie liczby zamówień przejazdów taxi i planuje aktywizować kierowców, aby sprostać wzmożonemu popytowi. 

Muzyka czy sport?

Wakacje to doskonała okazja do spotkań ze znajomymi i rodziną podczas różnych wydarzeń plenerowych, w tym koncertów czy rozgrywek sportowych. FREENOW przeprowadziło badanie, by sprawdzić, czy Polacy z entuzjazmem podchodzą do tego typu aktywności. Niemal 60% respondentów tego lata uczestniczyło lub planuje wziąć udział w festiwalach muzycznych i koncertach w swoim mieście, a 45% wyjechała w tym celu do innej miejscowości w Polsce. To pokazuje, że ankietowani uczestniczą w tego typu wydarzeniach raczej lokalnie. Wśród respondentów najwięcej jest fanów muzyki pop (47%), rock (40%) oraz hip-hop (39%).

Wśród przebadanych przez FREENOW znajdują się również prawdziwi fani wydarzeń sportowych. Prawie co trzeci respondent oglądał na żywo tego typu rozgrywki w swoim mieście. Na podium dyscyplin sportowych, na które najchętniej wybraliby się Polacy, znalazły się piłka nożna, siatkówka oraz wyścigi Formuły 1. Co ciekawe, 8% ankietowanych planuje pojechać do Paryża, by kibicować sportowcom podczas Igrzysk Olimpijskich.

Okazja do spotkań z najbliższymi

Niemal 40% respondentów najczęściej wybiera się na festiwale muzyczne czy wydarzenia sportowe z grupą znajomych, co 4 ankietowany z partnerem / partnerką, a 18% decyduje się na wyjście z rodziną. Głównymi motywatorami do wzięcia w nich udziału według 43% badanych są panująca tam atmosfera i związane z tym przeżycia, jak również wspieranie danego klubu (co wskazało 40%) czy bycie fanem konkretnej gwiazdy lub zespołu, co podkreśla 1 na 3 badanych.

Taxi najczęściej wybieranym środkiem transportu

FREENOW sprawdziło również, jaki środek transportu jest najczęściej wybierany przez mieszkańców dużych miast podczas tego typu wydarzeń. Ponad 45% respondentów uważa, polskie miasta są dobrze skomunikowane i nigdy nie miało problemów z dojazdem na stadion czy do hali koncertowej. Nie dziwi zatem, że często wybierany jest transport publiczny, z którego korzysta 1 na 3 ankietowanych. Zaledwie 14% decyduje się na własny samochód. W rankingu tym najpopularniejsze jest jednak taxi, na które stawia prawie 50%.

Bazując na danych FREENOW dotyczących wzrostu popytu na przejazdy taxi podczas minionych koncertów zagranicznych i rodzimych gwiazd w Warszawie tego lata, przewidujemy, że aż 4-krotnie zwiększy się zapotrzebowanie na przejazdy w dniach 1-3 sierpnia, w związku z występami popularnej amerykańskiej wokalistki. Planujemy również aktywizować kierowców w te dni, aby sprostać wzmożonemu popytowi i zapewnić dobrą dostępność dla naszych pasażerów. Użytkownikom radzimy, aby podążać za wskazówkami organizatorów wydarzenia dotyczących bezpiecznego opuszczania obiektu i zamawiać przejazd z punktu, w którym drogi są przejezdne dla kierowców.podkreśla Oliwier Migasiewicz, dyrektor operacyjny FREENOW w Polsce.

A jak jest w przypadku wydarzeń zagranicznych? Choć najchętniej wybieraną formą transportu jest komunikacja miejska, to udając się na wydarzenie sportowe lub muzyczne w innym kraju, 1 na 3 osoby decyduje się na przejazd taksówką. Co więcej, 62% użytkowników FREENOW podkreśla, że będąc za granicą docenia możliwości tej aplikacji dzięki której można wybierać spośród różnych dostępnych środków transportu bez potrzeby wyszukiwania lokalnych dostawców.

O Badaniu

Ankieta została przeprowadzona na grupie 700 respondentów z ponad 20 polskich miast, w lipcu 2024 r.

O FREENOW

FREENOW to europejska aplikacja taxi i multimobilności miejskiej. Oferuje największy wybór opcji transportowych w Europie — użytkownicy FREENOW ze 150-ciu miast europejskich w jednej aplikacji mogą wybierać spośród różnych opcji mobilności miejskiej, takich jak taksówka, e-hulajnoga, e-skuter, e-rower,  carsharing i wynajem aut, a także transport publiczny. FREENOW jest agregatorem usług zewnętrznych operatorów, który ma ambicję wpłynąć pozytywnie na efektywność mobilności i zrównoważony rozwój miast, bez dodawania kolejnych, własnych pojazdów na ulice. Platforma FREE NOW ma swoją siedzibę w Niemczech i jest wspierana przez głównych udziałowców: BMW Group i Mercedes-Benz Mobility. FREENOW jest kierowana przez CEO Thomasa Zimmermanna.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF