Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu: raport Inquiry

Od lat obserwujemy w Polsce wzrost sprzedaży detalicznej przez internet. Szczególnie popularne są zakupy na platformach sprzedażowych, które przez lata wypracowały silną pozycję na polskim rynku e-commerce. Do ekspansji w naszym kraju przygotowuje się też międzynarodowy gigant sprzedaży detalicznej – Amazon. Czy wywoła to rewolucję w sektorze e-commerce, a być może w całej branży handlowej? Agencja Inquiry pisze o starciu gigantów w najnowszym raporcie „Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu”.

W wielu krajach Amazon jest najsilniejszym graczem nie tylko w e-commerce, ale w całym handlu. Ponad połowa konsumentów z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji deklaruje, że w ostatnim czasie robiła zakupy właśnie na Amazonie, co daje marce 1. miejsce wśród wszystkich firm handlowych. W Polsce Amazon jest marką dość dobrze znaną, a od czterech lat Polacy korzystają z polskojęzycznej wersji strony amazon.de. Obecnie 65% Polaków robiących zakupy przez internet zna markę Amazon, a co 7 osoba w tej grupie dokonała kiedykolwiek zakupów za pośrednictwem tej platformy.

Najbardziej popularną platformą internetową działającą na polskim rynku jest niewątpliwie Allegro – to marka znana praktycznie wszystkim osobom, które kupują za pośrednictwem internetu. Na drugim miejscu plasuje się platforma ogłoszeń lokalnych OLX, rozpoznawana przez 85% osób. Kolejne miejsca należą do Zalando i empik.com, zaś Amazon pod względem znajomości znajduje się na 6. pozycji, za Aliexpress. Co więcej, w opinii klientów Allegro zdecydowanie wygrywa w zestawieniu z gigantami, głównie dzięki dobrej jakości i obsłudze, niskim cenom, szybkiej dostawie oraz ogólnemu zaufaniu do marki.

Jak zmieni się polski rynek e-commerce?

Spośród osób, które znają markę Amazon, już ponad 40% wie o planach rozpoczęcia działalności w Polsce, a ponad połowa deklaruje chęć korzystania ze strony amazon.pl. Innym słowy, ponad 1/3 ogółu Polaków kupujących w internecie jest zainteresowana zakupami na amazon.pl, a ich stosunek do marki jest zdecydowanie pozytywny. Polskie firmy e-commerce szykują się na walkę o rynek, czego dowodem jest choćby debiut Allegro na warszawskiej giełdzie.

Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry

Więcej informacji: „Allegro, AliExpress, Amazon i przyszłość polskiego handlu” – raport Inquiry, październik 2020. Badanie zrealizowane metodą CAWI na panelu YouGov, na próbie 1886 osób kupujących w internecie.

zakupy Ecommerce
źródło: Inquiry

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej