...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Biznes w roku 2022 – czy potrzebny Ci sklep internetowy?

strony-internetowe

Każdy z łatwością wymieni kilka najważniejszych atutów robienia zakupów online, a oszczędność czasu i energii wiedzie wśród nich prym. Pandemia pokazała nam, że przeniesienie działań sprzedażowych do sieci jest ratunkiem w sytuacji kryzysowej. W 2022 roku transakcje online wydają się jeszcze bardziej uzasadnione. Nadal nie jesteś przekonana/-y do założenia sklepu internetowego? Zapraszamy do lektury.

E-commerce jest dla każdego – znajdź swoje miejsce w sieci

W 2022 roku mamy kilka typów przedsiębiorców rozwijających sprzedaż w sieci:

  • Przedsiębiorcy, którzy od początku stawiali na kontakt z klientem online, rozwijając swoją platformę i inwestując w tworzenie stron internetowych. Tacy przedsiębiorcy nigdy nie wynajmowali lokalu do sprzedaży na miejscu, nie musieli martwić się o zatrudnianie pracowników obsługujących klientów „na żywo”. Od dawna rozwijają swój sklep internetowy zarówno pod kątem asortymentu, jak i marketingu online;
  • Przedsiębiorcy, którzy są doświadczeni w sprzedaży „analogowej”, ale zdecydowali się na całkowite lub częściowe przeniesienie biznesu do sieci. Powody są różne i nie chodzi tu tylko o pandemię – rozwijanie strefy e-commerce jest sensowną odpowiedzią na współczesne trendy i potrzeby, a nie tylko doraźnym ratunkiem w kryzysowej sytuacji. Obecne analizy pokazują, że ta tendencja będzie się utrzymywać.
  • Przedsiębiorcy, którzy z wielu różnych powodów, m.in. szukając oszczędności, chcą całkowicie zmienić miejsce sprzedaży z fizycznego salonu na internetową domenę.

Sprzedawcy, który wpasowują się w jeden z wymienionych segmentów, doskonale wiedzą, z jakimi korzyściami wiąże się tworzenie sklepów internetowych, a następnie umiejętnie prowadzenie i promowanie takich platform. Jeśli nie zaliczasz się do żadnej z tych grup, przedstawiamy rozsądne argumenty. Właściwe pytanie nie brzmi bowiem „czy”, lecz „dlaczego” potrzebny Ci sklep internetowy do prowadzenia biznesu w 2022 roku.

Docierasz do potrzeb konsumenta XXI wieku

Frazesem będzie powiedzenie, że czas to pieniądz, ale temat biznesu online często się do tego sprowadza. Współcześni konsumenci traktują sklepy internetowe jak nieodłączny element rynku, a surfowanie w internetowych alejkach jako normalną część dnia. Dlaczego tak to wygląda? Sklep internetowy jest:

  • otwarty całą dobę,
  • łatwo dostępny, nie wymaga poświęcenia czasu na dojazd i chodzenia od lokalu do lokalu jak w galerii handlowej,
  • często tańszy niż stacjonarny punkt,
  • pozbawiony – czasem niekomfortowego dla nas – kontaktu z pracownikami.

Żaden z tych atutów w najbliższej przyszłości nie zniknie. Wręcz przeciwnie – będą zyskiwały na wartości, bo nasza codzienność staje się coraz bardziej ciasna i przebodźcowana. Sklepy internetowe wpasowują się w tę przestrzeń idealnie.

Oczywiście spełnienie powyższych wymagań zależy też od struktury Twojego sklepu internetowego i modelu biznesowego firmy. Żeby konsumenci chętnie robili u Ciebie zakupy, musisz im podać wszystko na tacy – intuicyjną, szybko działającą i funkcjonalną stronę internetową, atrakcyjne opisy produktów, bezproblemową dostawę i zwroty – to dziś must have w sieci.

Promujesz biznes na dużą skalę

Strony internetowe, do których platformy e-commerce również należą, można objąć skuteczną i ogromnie popularną w 2022 roku formą marketingu: SEO. Za tym akronimem kryje się optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. Niezależnie od tego, czy jesteś na początku swojej kariery jako sprzedawca w sieci, czy robisz internetowy biznes od lat – zawsze jest dobry czas na podwyższenie pozycji Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google.

Prowadzenie sklepu internetowego połączone z wdrażaniem strategii SEO pozwala Ci dotrzeć do uprzednio wyznaczonej grupy odbiorców nie tylko treściami sprzedażowymi i informacjami o promocjach, ale także poprzez edukowanie i zainteresowanie ich contentem na stronie WWW swojej firmy. Budujesz wizerunek marki, dostarczasz internautom praktyczną wiedzą, a przy okazji pokazujesz zalety i zastosowania swoich produktów lub usług.

Optymalizację strony internetowej można prowadzić również dla firmy, która ma tylko stacjonarny punkt sprzedaży. Jeśli jednak już uda nam się zatrzymać uwagę użytkownika sieci, znacznie lepiej od razu zaproponować mu szybki, bezproblemowy zakup na korzystnych warunkach, niż sugerować mu wyjście z domu lub rozmowę telefoniczną.

Sprzedaż internetowa jest prosta

Pisząc o założeniu sklepu internetowego, nie mamy na myśli handlu za pośrednictwem platform typu Allegro czy Amazon. Pokazujemy Ci, jak w 2022 roku rozkręcić Twoich biznes w sieci i jak promować Twoją markę na Twoich zasadach, bo przecież Ty znasz najlepiej swoją docelową grupę konsumentów.

Żeby osiągnąć wszystkie wyżej wymienione korzyści, najlepiej zakładać sklepy internetowe na rozwiązaniach typu open source, np. PrestaShop czy WooCommerce. To specjalne platformy przystosowane właśnie do działań e-commerce, a nie zwykłych stron internetowych, które nie oferują użytkownikom żadnych interakcji. Prowadzenie e-sklepu na jednym z systemów e-commerce umożliwia Ci łatwe i szybkie:

  • dodawanie produktów,
  • wzbogacanie asortymentu o treści zoptymalizowanie pod wyszukiwarkę,
  • bieżące śledzenie wyników sprzedaży,
  • wprowadzanie jakichkolwiek zmian.

Nic Cię nie ogranicza

Każda sklepowa półka ma ograniczoną pojemność, każda metka ma ograniczoną liczbę linijek do zadrukowania, każdy przedsiębiorca ma ograniczony budżet na wynajem lokalu i pensje dla pracowników… To oczywiście ograniczenia sklepów stacjonarnych, z którymi nie spotykamy się na co dzień w przestrzeni e-commerce.

  • W sklepach internetowych możesz oferować swoim klientów dużo większy asortyment produktów – nie tylko pod względem ich liczby, ale także wariantów (kolor, rozmiar itp.).
  • Możesz zamieszczać na swojej witryny wyczerpujące opisy produktów i informacyjne wpisy blogowe, które nie tylko pomogą konsumentom w podjęciu decyzji o zakupie, ale także wpłyną na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.
  • W porównaniu ze ściąganiem i układaniem towaru na półkach aktualizacja asortymentu sklepu internetowego jest dużo szybsza – Twoi klienci są zawsze na czasie z bieżącą ofertą.
  • Jeśli chcesz sprzedawać produkty zza granicy, nie musisz sprowadzać ich do sklepu stacjonarnego – możesz zamówić je, dopiero gdy dojdzie do zamówienia i nie zajmować miejsca w magazynie.
  • Łatwo rozszerzysz działalność poza swoje miasto, a kto wie – może nawet kraj. Think big!

Odpowiedź na pytanie, czy w 2022 roku potrzebny Ci sklep internetowy, jest więc prosta – zawsze warto rozszerzyć swoją działalność o przestrzeń online.


Źródło: empressia.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF