Warning: session_start(): open(/home/klient.dhosting.pl/adpress/.tmp//sess_ec6dcfdaa56a2b7280e4f67e035ed5fe, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122) in /home/klient.dhosting.pl/adpress/brief.pl/public_html/wp-content/plugins/premium-seo-pack/aa-framework/framework.class.php on line 584

Warning: session_start(): Failed to read session data: files (path: /home/klient.dhosting.pl/adpress/.tmp/) in /home/klient.dhosting.pl/adpress/brief.pl/public_html/wp-content/plugins/premium-seo-pack/aa-framework/framework.class.php on line 584
Branded content a zaspokajanie potrzeb klienta | BRIEF

Branded content a zaspokajanie potrzeb klienta

221

Branded content to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w języku reklamy. Oznacza ono kreatywne podejście do zaspokajania potrzeb klienta w zakresie promowania danej marki lub danego produktu. I angażuje go dużo bardziej niż tradycyjna reklama.

To pewnego rodzaju odejście od tradycyjnej reklamy, będącej coraz już mniejszą zachętą dla potencjalnego klienta. Reklama branded content połączona jest z treściami rozrywkowymi. Oznacza to, że finalny produkt dostarcza nam określone korzyści, mimo że posiada wyraźnie wyszczególnioną markę. Najpopularniejszą formą branded content są oczywiście filmy, ale wykorzystywane są również gry, blogi i aplikacje.

Branded content narodził się w radiu, około 1930 roku. Za jego „ojca” uznaje się koncern Procter & Gamble, który w tamtych czasach aktywnie promował w radiu swoje mydła, sponsorując radiowe show. Branded content jest wiarygodny, zaciekawia swoim przekazem i formą. Nie jest nachalny, nie epatuje brandem. Jest zrobiony inteligentnie. Nieumiejętnym „lokowaniem” produktu łatwo bowiem można stracić skuteczność i autentyczność. Spektakularnym przykładem umieszczenia produktu w realizacjach branded contentowych jest przyciągająca do kin i przed telewizory miliony widzów, seria filmów animowanych z udziałem figurek popularnych klocków.
Produkt widzimy na ekranie non stop i nikogo to nie razi, bo ta obecność jest nieodzowna i tłumaczy się sama. Branded content wymusza otwarte, niekonwencjonalne podejście do promocji oraz dostosowywanie formy do faktycznych potrzeb współczesnego odbiorcy. Najnowszy trend w obszarze branded content związany jest z zyskującymi coraz większą popularność urządzeniami mobilnymi. Tzw. „second screen”, czyli „drugie ekrany” dają nam zupełnie nowe możliwości. Wystarczy, że podczas oglądania filmu, show czy innego programu mamy pod ręką smartfon z zainstalowaną na nim odpowiednią aplikacją. Rozpoznaje ona to, co aktualnie pojawia się na ekranie, a następnie uruchamia odpowiednią stronę www z kontentem uzupełniającym w stosunku do tego, co prezentuje telewizja, lub daje dostęp do dodatkowych treści wideo, niedostępnych w inny sposób.

Branded content to przyszłość reklamy, to nowy sposób dotarcia do klienta, który szuka nie tylko produktu, ale i rozrywki. To podejście do klienta w sposób inteligentny, kreatywny i traktowanie go jak równorzędnego partnera, a nie tylko „oglądacza” reklam w telewizji. O ważności tej formy reklamy, może świadczyć również fakt, że w największym konkursie reklamowym – Cannes Lions, stworzono niedawno dodatkową, poświęconą branded content, kategorię.

Autorka artykułu:
Luiza Jasińska – Account manager w mr Target, spółce należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.