Branded content a zaspokajanie potrzeb klienta

Branded content to pojęcie, które coraz częściej pojawia się w języku reklamy. Oznacza ono kreatywne podejście do zaspokajania potrzeb klienta w zakresie promowania danej marki lub danego produktu. I angażuje go dużo bardziej niż tradycyjna reklama.

To pewnego rodzaju odejście od tradycyjnej reklamy, będącej coraz już mniejszą zachętą dla potencjalnego klienta. Reklama branded content połączona jest z treściami rozrywkowymi. Oznacza to, że finalny produkt dostarcza nam określone korzyści, mimo że posiada wyraźnie wyszczególnioną markę. Najpopularniejszą formą branded content są oczywiście filmy, ale wykorzystywane są również gry, blogi i aplikacje.

Branded content narodził się w radiu, około 1930 roku. Za jego „ojca” uznaje się koncern Procter & Gamble, który w tamtych czasach aktywnie promował w radiu swoje mydła, sponsorując radiowe show. Branded content jest wiarygodny, zaciekawia swoim przekazem i formą. Nie jest nachalny, nie epatuje brandem. Jest zrobiony inteligentnie. Nieumiejętnym „lokowaniem” produktu łatwo bowiem można stracić skuteczność i autentyczność. Spektakularnym przykładem umieszczenia produktu w realizacjach branded contentowych jest przyciągająca do kin i przed telewizory miliony widzów, seria filmów animowanych z udziałem figurek popularnych klocków.
Produkt widzimy na ekranie non stop i nikogo to nie razi, bo ta obecność jest nieodzowna i tłumaczy się sama. Branded content wymusza otwarte, niekonwencjonalne podejście do promocji oraz dostosowywanie formy do faktycznych potrzeb współczesnego odbiorcy. Najnowszy trend w obszarze branded content związany jest z zyskującymi coraz większą popularność urządzeniami mobilnymi. Tzw. „second screen”, czyli „drugie ekrany” dają nam zupełnie nowe możliwości. Wystarczy, że podczas oglądania filmu, show czy innego programu mamy pod ręką smartfon z zainstalowaną na nim odpowiednią aplikacją. Rozpoznaje ona to, co aktualnie pojawia się na ekranie, a następnie uruchamia odpowiednią stronę www z kontentem uzupełniającym w stosunku do tego, co prezentuje telewizja, lub daje dostęp do dodatkowych treści wideo, niedostępnych w inny sposób.

Branded content to przyszłość reklamy, to nowy sposób dotarcia do klienta, który szuka nie tylko produktu, ale i rozrywki. To podejście do klienta w sposób inteligentny, kreatywny i traktowanie go jak równorzędnego partnera, a nie tylko „oglądacza” reklam w telewizji. O ważności tej formy reklamy, może świadczyć również fakt, że w największym konkursie reklamowym – Cannes Lions, stworzono niedawno dodatkową, poświęconą branded content, kategorię.

Autorka artykułu:
Luiza Jasińska – Account manager w mr Target, spółce należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group