Co powinien zawierać świąteczny landing page?

Unikalny landing page to doskonały sposób, by zwrócić uwagę konsumentów i zachęcić ich do kupna prezentów w Twoim sklepie internetowym. Wykorzystując atrakcyjne strony docelowe możesz liczyć na wysoką konwersję kampanii promocyjnej czy lepsze pozycjonowanie w Google. Wszystko zależy jednak od optymalizacji, określenia jaką akcję z poziomu landing page ma wykonać użytkownik i przygotowania angażującego contentu. Jakie elementy powinien posiadać skuteczny landing page?
Jak odróżnić landing page od zwykłej strony?
Landing page nie jest stroną główną sklepu internetowego – landing może być opublikowany w obrębie danej witryny lub poza nią. Jest to strona docelowa, na którą przekierowany zostaje użytkownik poszukujący rozwiązania konkretnego problemu lub realizujący określoną potrzebę.
W kontekście świąt i okazji sprzedażowych jak Black Friday czy Cyber Monday, landing page przybiera często formę gotowego zestawu rekomendowanych produktów objętych promocją, dzielonych na kategorie odpowiadające asortymentowi. Cechą charakterystyczną tej formy promocji jest użycie tylko niezbędnych grafik czy tekstów, które skoncentrują uwagę kupującego i przekonają do konkretnego działania, np. przejścia na stronę produktu czy skorzystania ze zniżki bądź oferty specjalnej.
Dlaczego landing pages tak efektywnie stymulują sprzedaż?
Asortyment sklepów internetowych to często setki i tysiące produktów, które nie zawsze odpowiadają aktualnemu zapotrzebowaniu kupujących. Przed świętami szukamy przede wszystkim prezentów dla bliskich, więc siłą rzeczy rośnie popularność drobnej elektroniki, zabawek, gier komputerowych czy kosmetyków. Landing page pozwala na lepszą ekspozycję najbardziej pożądanych w danym czasie produktów, kierując ruch na jedną podstronę. W rezultacie kupujący łatwiej znajdzie idealny prezent, co dodatkowo zmotywuje go do pozostania na stronie sklepu internetowego.
Przykłady landingów w kontekście nadchodzących świąt? Prezenty dla taty, pomysły na prezent dla mamy, upominki dla seniorów, pomysły na prezenty do 100 zł – od Twojej kreatywności i zasobów zależy, jak skategoryzujesz swój asortyment. W skutecznej prezentacji Twojej oferty pomoże system personalizacji – o tym, jak działa i wpływa na sprzedaż, przeczytasz w tym artykule.
Jakie elementy powinien zawierać skuteczny landing page?
Marketing w sklepie internetowym i landing page ma wspólny fundament – jest nim znajomość potrzeb klientów. Analiza ich zachowania na stronie pozwala wskazać, jakich produktów potrzebują najbardziej oraz jak reagują na poszczególne formy reklamy. Na tej podstawie formułowany jest przekonujący nagłówek o charakterze sprzedażowym oraz zwięzły tekst stosujący język korzyści, akcentujący benefity produktu, grupy produktów czy usługi.
Towarzyszy temu wysokiej jakości content marketing – zdjęcia i grafiki, które w ciągu kilku sekund zilustrują klientowi co zyska poprzez zakup. Tym samym nie mogą to być zwykłe fotografie sprzedawanych produktów. Skuteczny landing page zawiera również elementy Call to Action, np. w formie aktywnego buttona. Całość powinna być maksymalnie zwięzła oraz spersonalizowana wedle potrzeb danej grupy docelowej.

Landing page od podstaw – od czego zacząć?
Nie można liczyć, że landing page przygotowany intuicyjnie przyniesie satysfakcjonujący zwrot. Z tego powodu reklama sklepu internetowego sięga po narzędzia marketing automation do zbierania danych o kupujących czy segmentacji ich wedle lokalizacji, aktywności oraz zainteresowań. W ten sposób przygotowanie skutecznego landing page z lepszą konwersją staje się zdecydowanie łatwiejsze oraz procentuje dodatkowymi korzyściami obsługi sklepu internetowego. Przykładem mogą być powiadomienia web push (więcej o powiadomieniach przeczytasz w tym artykule) wyświetlane użytkownikom, którzy w ramach landing page wyrazili zainteresowanie szkoleniem czy nowym modelem produktu.
Wysoka konwersja landing page z SAREhub
Personalizacja jest kluczem do stworzenia skutecznego landing page, który pozwoli pozyskać nowych klientów oraz zdobyć ich zaufanie na długo (o skuteczności personalizacji dowiesz się z tego tekstu). Strona docelowa z dopasowaną do gustu i potrzeb użytkownika ofertą jest przyjazna i mile widziana, przez co działa znacznie skuteczniej np. od zwykłej reklamy banerowej.
Jeśli chcesz przygotować dedykowany świętom landing page dla swojego e-commerce skontaktuj się z nami. Pomogą Ci w tym eksperci z SAREhub – dzięki temu proces będzie prosty i skuteczny.
Autor artykułu:
Justyna Trzupek – Head of PR & Marketing w SARE S.A.
Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.