Core Web Vitals istotną zmianą dla wydawców [RAPORT]

Core Web Vitals

Wprowadzenie Core Web Vitals do rankingów wyszukiwania stanowi dla wydawców istotną zmianę, a zapowiadana przez Google aktualizacja zainicjowała liczne procesy optymalizacyjne w należących do nich serwisach. W wyniku przeprowadzonych ulepszeń aż 98 proc. podmiotów zarejestrowało bardzo dobre wyniki w czasie interakcji witryny (First Input Delay). Najsłabiej zaś zoptymalizowanymi czynnikami pozostają szybkość ładowania pierwszego bloku tekstowego lub graficznego (FCP) oraz stabilność wizualna serwisów (CLS).

Aleksandra KlimowskaWprowadzenie wskaźników CWV od początku było dla nas istotną zmianą w algorytmie Google. Prace optymalizacyjne rozpoczęliśmy już w maju 2020, zaraz po pierwszych ogłoszeniach dotyczących aktualizacji. Na początku skupiliśmy się na analizie aktualnej sytuacji w serwisach, ocenie ilości pracy oraz tworzeniu rekomendacji indywidualnych dla każdego serwisu. Łącznie udało nam się stworzyć ponad 500 stron wytycznych.

Aleksandra Klimowska, SEO Specialist w Ringier Alex Springer

Zaledwie 3 proc. serwisów wydawniczych notuje aktualnie bardzo dobre wyniki FCP, a aż 93 proc. wymaga ich poprawy. Nieco lepiej prezentuje się realizacja wskaźnika CLS. Mimo iż 26 proc. witryn nadal rejestruje bardzo złe wyniki w tym czynniku, to poprawną jego optymalizację zdołało przeprowadzić 45 proc. przebadanych stron.

Tak wynika z raportu „Core Web Vitals: Wydawcy”, opracowanego przez K2 Precise (Grupa K2) na podstawie monitoringu 165 serwisów wydawniczych. Publikacja stanowi kolejną odsłonę interaktywnego raportu realizowanego przez agencję od kwietnia br. (wcześniejsza edycja poświęcona była branży e-commerce: „Core Web Vitals w e-commerce”). Monitoring przygotowany przez specjalistów z K2 Precise umożliwia śledzenie modyfikacji przeprowadzanych w poszczególnych serwisach w zakresie obejmującym poszczególne wskaźniki wchodzące w skład Core Web Vitals (FCP, FID, LCP oraz CLS).

Wprowadzenie wskaźników Core Web Vitals do rankingów wyszukiwania jest kolejnym krokiem Google w kierunku poprawienia doświadczeń użytkowników oraz podniesienia jakości prezentowanych wyników wyszukiwania. Dzięki tej zmianie Google chce ograniczać przekierowywanie internautów na strony, które nie spełniają podstawowych standardów jakościowych.

Mateusz KickiPrzed nami jeszcze sporo pracy, ale na ten moment zrobiliśmy to, co najważniejsze, uwzględniając specyfikę i możliwości naszej branży. Cieszę się, że wydawnictwa przykładają coraz większą wagę do aktualizacji Core Web Vitals, bo ostatecznie najbardziej skorzystają na tym czytelnicy.

Mateusz Kicki, Head of SEO w Bonnier Business

pobierz pełny raport


Źródło: K2 Precise

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF