Instagram znowu kopiuje! Kogo tym razem?

W biznesie bardzo popularna zasada głosi, że często nie trzeba być pierwszym z danym pomysłem, funkcjonalnością czy produktem, aby zagarnąć większość rynku. Tą samą zasadę wyznaje należący do ekosystemu aplikacji Facebooka Instagram. Kogo tym razem kopiują?

W sierpniu 2016 roku Instagram wystartował z funkcją Stories, która szybko zdobyła olbrzymią popularność wśród użytkowników aplikacji. Należy jednak pamiętać, że ten sposób tworzenia i dzielenia się treściami został wymyślony przez Snapchat (aplikacja powstała w październiku 2012 roku). Dziś z Instagram Stories korzysta ponad 500 milionów użytkowników, a ze Snapchata „zaledwie” 229 milionów (źródło: Statista).

Instagram kopiuje TikToka

Nadeszła więc pora na  wprowadzenie na swój serwis funkcjonalności, która leży u podstaw popularności poważnego konkurenta jakim niewątpliwie jest TikTok. Chodzi o tak zwane „reels” czyli możliwość tworzenia 15-sekundowych materiałów wideo z wybranym dźwiękiem w tle i zmontowanych z kilku osobnych nagrań.

Pierwsze testy „nowej” funkcjonalności zostały przeprowadzone na Instagramie jeszcze w zeszłym roku w Brazylii, Francji czy Niemczech. Obecnie do tego grona dołączyły Indie. Zapewne nie jest to przypadek ponieważ niedawno ten kraj zablokował na swoim terytorium 59 chińskich aplikacji, w tym liczącego według różnych szacunków od 80 do 200milionów użytkowników TikToka.  Czyżby Instagram chciał wykorzystać ten fakt do zdobycia przewagi na bardzo dużym rynku jakim są Indie?

Co sądzisz o takim sposobie działania Instagrama? Czy zdołają powstrzymać ekspansję należącego do chińskiej korporacji ByteDance serwisu?

PS. Również Youtube planuje dodać podobną opcję do swojej platformy. Jej robocza nazwa to „shorts”.

::

Źródło: socialmediatoday,com

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF