Jak się inspirować i być inspirującym dla innych

87

Kreacja i kreatywność to słowa klucze, które w świecie eventów odmieniane są przez wszystkie możliwe formy i przypadki. Kreatywne podejście do kolejnych realizacji nie jest atutem dobrego event managera, to „must have” w branży

Co wyróżnia najlepszych na rynku?  Odpowiedź jest prosta:

  • kreatywne myślenie osadzone w dynamicznie zmieniających się realiach rynkowych;
  • umiejętność tworzenia niepowtarzalnych koncepcji nie tylko na poziomie „pomysłu” ale przede wszystkim na poziomie planów realizacyjnych.

Event Managerowie dążą do tego aby prowadzone przez nich projekty były niepowtarzalne, jedyne w swoim rodzaju.  Żeby stworzyć wyjątkowy projekt niezbędne są spotkania, rozmowy i wymiana doświadczeń osób, reprezentujących odmienne punkty widzenia i potrafiących spojrzeć na ogromne przedsięwzięcie, jakim jest organizacja eventu, z różnych perspektyw.  Często inspiracja przychodzi „znikąd”, jedno słowo „rzucone”
w rozmowie staje się punktem wyjścia do całej koncepcji wizualnej wydarzenia. A co zrobić gdy nie przychodzi? Skąd ją czerpać? Jak realizować setki eventów i nadal posiadać kreatywne myślenie – skąd czerpać wciąż nowe pomysły? Co robić, by w swoich działaniach nie popaść w rutynę a kreowane eventy ciągle wywoływały zachwyt
i spełniały swoje zadanie?

Obecnie inspiracji najczęściej szukamy w zasobach Internetu, w którym bez trudu znaleźć można ciekawe pomysły. Jednym z takich miejsc „w sieci” jest platforma www.livecreation.pl, w której zebrane są najciekawsze multimedialne aranżacje eventowe z całego świata.  Śledzenie międzynarodowych produkcji, premier technologicznych pobudza wyobraźnię i często staje się punktem wyjścia do zachwycających, nieszablonowych koncepcji opraw multimedialnych.

Technologia pozwala nam na wiele. Dzięki nowym produktom
i coraz „mocniejszym” zapleczem kreatywność rzadko jest blokowana przez krótkie „nie da się”. Oczywiście cześć pomysłów należy zmodyfikować aby finalnie zamierzony efekt został osiągnięty. Nie zmienia to faktu, że za „wielkimi i śmiałymi” pomysłami muszą stać twarde wyliczenia i fakty. – nie mówimy tu jedynie o budżecie, który oczywiście też jest jednym z kluczowych elementów ale o parametrach technicznych miejsca, harmonogramie pracy i możliwościach sprzętowych.  Tak naprawdę duża część eventu zamknięta jest w sztywnych ramach excela, rysunkach technicznych, planach oświetlenia ect. Dlatego tak ważne jest, aby od samego początku pracować i rozmawiać ze sprawdzonymi partnerami biznesowymi.

Event ma być wspaniały przede wszystkim dla Klienta i zaspokajać jego potrzeby biznesowe.

Czy planując event dla Klienta zdarza się Wam „płynąć” w koncepcji – pewnie tak, bo właśnie dlatego jesteśmy branżą kreatywną. W naszym wspólnym kreowaniu musimy jednak pamiętać kto i co jest tak naprawdę najważniejsze – to Klient, jego potrzeby i cel jaki chce osiągnąć poprzez inwestycję – bo dla Klienta event jest inwestycją i musi być to dla nas priorytetem.

Jak przekonać Klienta, że właśnie w nas i w nasz projekt powinien zainwestować?  Na tym etapie warto skorzystać z pomocy firm technologicznych, dzięki którym już nie tylko w arkuszu kalkulacyjnym i na planach technicznych możemy zaprezentować Klientowi event ale możemy go przenieść w sam środek naszej wizji jego eventu. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu modeli 3d, masek obiektu i wirtualnej rzeczywistości (VR).

Już na kilka miesięcy przed wydarzeniem jesteśmy w stanie zaprezentować Klientowi jak finalnie, krok po kroku wyglądać będzie oprawa multimedialno-oświetleniowa jego wydarzenia. Jest to szczególnie istotne kiedy mówimy o niestandardowych rozwiązaniach, gdzie zastosowanie ma stwierdzenie, że  „Czasem trzeba zobaczyć żeby zrozumieć”. Tylko przekładając parametry techniczne proponowanych rozwiązań na język korzyści płynących dla Klienta jesteśmy w stanie zainspirować, go a tym samym przekonać do naszej koncepcji wydarzenia.