...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jaki jest stan polskiego marketingu?

Przedstawiamy raport z kwietniowo-majowych badań firmy questus Akredytowanego Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjnego The Chartered Institute of Marketing i ich ekspertów CIMO. „Racjonalizm nieoczywisty marketerów” prezentuje po raz pierwszy style podejmowania decyzji jakimi kierują się czołowi polscy marketerzy. Mimo trudnych i pełnych wyzwań miesięcy eksperci CIMO nie okazują nerwowości a odpowiedzialność i zdolność przystosowania się do warunków rynkowych.

 

Czego dowiesz się z raportu?

  • Eksperci bardziej niż w poprzedniej fali badania obawiają się wejścia nowych konkurentów oraz spadku dochodu klientów i popytu.
  • CIMO największą część środków (ponad 20%) przeznaczyli na działania digital marketingowe, a w ich ramach na reklamę online, media społecznościowe i influencer marketing.
  • Strategicznymi źródłami przewagi konkurencyjnej były: marka, relacje z klientami oraz asortyment produktów.
  • Nowym obszarem przewagi konkurencyjnej jest siła kultury organizacyjnej, wzrost znaczenia adaptacji i podejścia zwinnego (agile).

Wśród kluczowych inisghtów badanych CIMO w tej fali na plan pierwszy wybił się, co nie jest zaskoczeniem, ChatGPT i rewolucja sztucznej inteligencji. Refleksje marketerów związane były zarówno z możliwościami i korzyściami jakie niesie ta technologia, ale także ryzykami i zagrożeniami. W szczególny sposób wyróżniona została walka Prezydenta Ukrainy – Wołodymyra Zełenskiego o przestrzeń informacyjną.

Warto podkreślić, że wśród najważniejszych nowych możliwości biznesowych dominują te źródła wzrostu, które oparte są na zasobach wewnętrznych. Czynniki zewnętrzne wymieniane są na dalszych miejscach.

Racjonalizm nieoczywisty marketerów” CIMO Standards & Foresight ukazuje ocenę przeszłych i bieżących działań jako naznaczonych obawą i ciężarem wyzwań z jakimi czołowi polscy marketerzy musieli się mierzyć. Jednocześnie eksperci są w pełnej gotowości do nowych wyzwań.

Ekspertami CIMO CIMO (Chartered Institute of Marketing Officers) są posiadacze najbardziej prestiżowych na świecie kwalifikacji profesjonalnych w dziedzinie marketingu. Marketerów, którzy zarządzają działaniami marketingowymi w organizacjach uznanych na rynku polskim i światowym.

Pełen raport dostępny jest na stronie: TUTAJ

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF