...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jakie trendy panowały w e-sporcie w 2021

E-sport z każdym rokiem staje się coraz bardziej popularny. Jakie trendy dominowały w branży w 2021?

Powrót wydarzeń offline

Choć pandemia nie uderzyła mocno w e-sport, to skutki braku kibiców były odczuwalne przede wszystkim podczas największych eventów. Panująca w tle cisza, brak kamer na twarze zawodników i dziwna, lekko grobowa atmosfera. W 2021 jednak zaczęto powoli wracać na wielkie sceny. Na początku, na lany wrócili sami zawodnicy, którzy do tej pory grali ze swoich domów, lub z biur. Potem dopiero stopniowo wprowadzano kibiców, z coraz mniejszym limitem miejsc. Jeżeli w życie nie wejdą kolejne obostrzenia, to trend będzie kontynuowany w roku 2022. Już teraz powrót na scenę offline zapowiedziało między innymi RLCS (organizatorzy turniejów Rocket League).

Celebryci i sportowcy zainteresowani e-sportem

Mimo, że trend występujący głównie za granicą, to i w Polsce możemy zauważyć stopniowe wejście celebrytów, którzy chcą inwestować w sporty elektroniczne. Ambasadorami Polskiej Ligi Esportowej zostali między innymi Marcin Gortat i Dawid Podsiadło. Za granicą swoje organizacje tworzą piłkarze Gerard Pique i Casemiro, w Ameryce Complexity Gaming wydaje projekt poświęcony całkowicie sportowcom w świecie gamingu.

NFT, blockchainy, kryptowaluty…

Zainteresowanie NFT w tym roku wybuchło na ogromną skalę i każdy producent gier chce ukroić kawałek tego cyfrowego tortu dla siebie. Coraz częściej słyszymy o premierach gier, w których rynek będzie oparty o technologie blockchainowe i pozwoli graczom zarabiać „realne” pieniądze. Ze wzrostu zainteresowania na NFT skorzystał między innymi Faze Clan, wydający kolekcję tokenów powiązanych z drużyną.

E-sport amatorski i kobiecy

E-sport amatorski może nie jest chętnie oglądany, ale turnieje same w sobie cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Z inicjatyw w Polsce warto odnotować Monte Cup, które otrzymało setki zgłoszeń. Popularność kobiecej sceny zaś, dostrzegło Valve, które zdecydowało zainwestować 500 000 euro w przyszłoroczne turnieje. Jak i turniej Tekkena Vigilant Fight Club, który w tym roku stał się imprezą o charakterze międzynarodowym.

 

 

 

Adam Daniluk