Kluczowa rola inteligentych urządzeń do roku 2030 [RAPORT]

sztuczna inteligencja urzadzenia

Konsumenci oczekują, że do 2030 roku technologia stanie się bardziej elastyczna i interaktywna, a inteligentne urządzenia będą umożliwiały podejmowanie bardziej proaktywnych, a nawet kreatywnych wyborów w wielu sytuacjach dnia codziennego

W dziesiątej edycji raportu Ericsson (NASDAQ: ERIC) 10 gorących trendów konsumenckich ConsumerLab podkreślono przewidywania konsumentów wobec ról, które inteligentne urządzenia mogłyby przyjąć w przyszłości. Każda z tych ról może być postrzegana jako nowy obszar usług, otwierający wiele możliwości stopniowego rozszerzania inteligentnych sieci na rzecz swoich klientów przez dostawców usług sieci 5G.

Zgodnie z wizją Ericsson Research rozwój sztucznej inteligencji i technologii mobilnej umożliwi inteligentnym urządzeniom bezpieczną komunikację w sieciach przyszłości.

W oparciu o wieloletnie badania globalnych trendów raport 10 gorących trendów konsumenckich 2030 ConsumerLab ConsumerLab przedstawia oczekiwania i przewidywania 50 milionów respondentów z piętnastu dużych miast.

W badaniu respondenci ocenili 112 koncepcji inteligentnych urządzeń podłączonych do internetu od tych ukierunkowanych na człowieka po te bardziej racjonalne. W rezultacie otrzymano zestawienie dziesięciu ról, które do 2030 roku inteligentne urządzenia podłączone do internetu mogą przejąć w życiu codziennym. Każdy trend w raporcie przedstawia konkretną rolę, jaką takie urządzenia mogłyby przyjąć.

Byłem zaskoczony, że oczekiwania konsumentów co do inteligentniejszej łączności są wyższe niż dla jakiegokolwiek innego rodzaju inteligentnych urządzeń podłączonych do internetu. Trend Connectivity Gofer obejmuje przewidywania, że urządzenia będą inteligentnie dopasowywały się do wszelkich sygnałów przy użyciu komórki, Wi-Fi i stałej łączności, a także inteligentnych lokalizatorów sygnału, które kierują użytkowników do miejsc o optymalnym zasięgu, nawet w zatłoczonych obszarach. To wskazuje na możliwości stopniowego rozszerzania inteligentnych sieci na rzecz swoich klientów przez dostawców usług sieci 5G tak, aby obejmowały całą gamę nowych usług, a każda z ról urządzeń, jaką przedstawiamy w tym raporcie może być postrzegana jako zupełnie nowy obszar usług. Na przykład trend Community Bots podkreśla rolę, jaką inteligencja urządzenia mogłaby przejąć, świadcząc bardzo potrzebne usługi dla społeczności. Explainers wysuwają pomysł, zgodnie z którym wszystkie urządzenia podłączone do internetu muszą być w stanie wytłumaczyć się przed użytkownikami, a Sustainability bots skupiają się na wzmożonej potrzebie uzyskania inteligentnych porad dotyczących klimatu w określonym miejscu w przyszłości. To, co wszystkie te potencjalne usługi mają wspólnego to fakt, iż bazują one na inteligentnej komunikacji pomiędzy urządzeniami, a to wysuwa sieć na pierwszy plan jeszcze bardziej, niż obecnie.

Dr. Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer & IndustryLab

10 gorących trendów konsumenckich na 2030 rok:

  • Body bots (Boty do ciała): Zafunduj sobie zastrzyk energii – 76 procent konsumentów przewiduje, że będą istniały inteligentne kombinezony podtrzymujące postawę ciała.
  • Guardian angels (Aniołowie stróżowie): Trzy czwarte respondentów uważa, że strażnicy prywatności będą pomagali oszukać kamery monitoringu i blokować elektroniczne szpiegowanie (snooping).
  • Community bots (Boty społecznościowe): Siedemdziesiąt osiem procent uważa, że elektroniczne cerbery/ usługi w zakresie nadzoru będą ostrzegały o wszelkich intruzach.
  • Sustainability bots (Boty ds. zrównoważonego rozwoju): Pogoda w przyszłości będzie ekstremalna – 82 procent respondentów uważa, że urządzenia będą udostępniały dane i ostrzegały przed lokalnymi nawalnymi deszczami lub falami upału.
  • Home officers (Osoby pracujące z domu): Praca z domu bez zakłóceń – 79 procent twierdzi, że inteligentni mówcy będą projektowali wygłuszające ściany wokół przestrzeni do pracy z domu.
  • Explainers (Wyjaśniacze): Ponad 8 na 10 osób przewiduje powstanie automatycznych systemów do zarządzania finansami, które wyjaśniają, w jaki sposób prowadzone są inwestycje.
  • Connectivity gofers (Gońcy łączności): Inteligentne lokalizatory sygnału będą w stanie wskazać optymalne miejsca z zasięgiem, tak twierdzi 83 procent konsumentów.
  • Baddie bots (Boty-złoczyńcy): Zły bot, którego można wytrenować do dokonywania włamań lub atakowania innych ludzi jest pożądany przez 37 procent użytkowników AR/VR.
  • Media creators (Kreatorzy mediów): Urządzenia będą tworzyły treści. Sześćdziesiąt dwa procent uważa, że konsole do gier będą tworzyć oryginalne gry w oparciu o przebieg ich gry.
  • Bossy bots (Władcze boty): Około 7 na 10 osób uważa, że sztuczna inteligencja w mediach społecznościowych będzie rozumiała Twoją osobowość i tworzyła krąg znajomych, który jest dobry dla Twojego dobrego samopoczucia psychicznego i fizycznego.

Zapoznaj się z raportem 10 gorących trendów konsumenckich 2030 ConsumerLab


źródło: informacja prasowa Ericsson

 

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF