Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – jak wygląda jego praca w Kapitule 50 Kreatywnych?

Zbigniew Klonowski TRIAS

Jakimi kryteriami kierują się członkowie Kapituły 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi podczas oceniania zgłoszeń? Czym według Zbigniewa Klonowskiego jest ranking 50 Kreatywnych dla rynku? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z współtwórcą i prezesem zarządu TRIAS SA.

Dlaczego Twoim zdaniem inicjatywy takie jak ranking 50 Kreatywnych są potrzebne rynkowi? Czym ranking 50 Kreatywnych jest dla rynku?

W biznesie najbardziej liczy się sztuka przewidywania. Świadome stawianie pierwszych kroków w obszarach, gdzie nie ma konkurencji, gdzie tworzymy własną kategorię biznesową, jest jednym z kluczowych elementów składowych sukcesu. Kreatywni w biznesie dostrzegają takie obszary i przy sporej determinacji oraz sprzyjających okolicznościach biznesowych, mogą stworzyć coś wyjątkowego na skalę Polski, a nawet świata. Doceniam wszelkie inicjatywy, które mają na celu wspieranie innowacyjności, pomagają w rozwoju branży, rynku i całej gospodarki, ale przede wszystkim rozwiązują nasze problemy i zaspokajają potrzeby. Moje doświadczenie podpowiada mi, że nigdy nie wiadomo, gdzie wykiełkuje kolejna innowacja, która zmieni świat, dlatego z wielkim entuzjazmem uczestniczę w spotkaniach Kapituły rankingu 50 Kreatywnych i wspieram działania startupów.

Jakimi kryteriami kierujesz się podczas głosowania Kapituły?

W naturalny sposób moje największe zainteresowania budzą projekty związane z rozwojem branży AVL. Jest to swego rodzaju okienko umożliwiające wgląd w przyszłość, jaka może czekać ten obszar biznesu. Jednak najlepsze projekty według mnie, to takie, które usprawniają nasze codzienne życie, wspierają ochronę środowiska i podejmują próbę rozwiązania problemów w skali globalnej. Zmiany, wprowadzane przez innowatorów nie muszą mieć spektakularnego charakteru. Wiele drobnych i powszechnych problemów jest dla nas niewidocznych, ale przez skalę oddziaływania, stają się one globalne. Innowatorzy potrafią dostrzec w takich sytuacjach wyzwania i wprowadzić rozwiązania, które usprawnią nasz świat.

Jaką dałbyś radę firmom, które chciałyby znaleźć się w gronie Laureatów 50 Kreatywnych?

Żyjemy w bardzo złożonym i rozległym świecie, który nieustannie się rozwija, więc obszarów do poprawy jest praktycznie nieskończenie wiele. Należy przy tym pamiętać, że każdy system jest na tyle sprawny, na ile sprawne jest jego najsłabsze ogniwo. Dlatego dostrzeżenie pewnych, drobnych na pierwszy rzut oka, niedoskonałości, może znacząco poprawić działanie całego systemu. Mając powyższe na uwadze myślę, że Laureat 50 Kreatywnych powinien dostrzegać problemy w obszarach swojej działalności i zamiast przechodzić nad nimi do porządku dziennego, szukać rozwiązań, które zaskoczą konsumenta czy klienta biznesowego i wygenerują konkretną wartość.

Przeczytaj także:

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – kim jest i co robi?

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – co go inspiruje?


Zbigniew Klonowski

Zbigniew Klonowski 

Współtwórca i prezes zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA, która funkcjonuje na polskim rynku od 25 lat, a od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansje na rynkach europejskich i amerykańskim. W skład grupy wchodzą między innymi TRIAS AVI, VES, TRIAS International, DIGISERVICE i CWK Operator.

Od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Virtual Power Plant Sp. z o.o., a od 2017 r. – współtwórca i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Kongresu 60 Milionów, Globalnego Zjazdu Polonii 60mln.pl, którego misją jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami.

Zbigniew Klonowski jest także wiceprezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji oraz członkiem Rady Fundacji Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika.

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych MBA na GFKM i University of Strathclyde w Glasgow. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w, kategorii przedsiębiorczość w 2003 roku. Natomiast w konkursie o Laur Businessmana 2004 organizowanym przez redakcję miesięcznika Businessman Magazine oraz PwC, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w kraju.

W wolnym czasie zapalony podróżnik oraz pasjonat golfa.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF