Meta wspiera wykorzystanie technologii VR w edukacji

Meta nawiązała współpracę z VR Heroes, jednym z największych studiów produkcyjnych VR w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma przekazała zestawy gogli Meta Quest 2, które zostaną wykorzystane w szeregu projektów edukacyjnych.

Firma technologiczna Meta oraz jedno z największych studiów wirtualnej

rzeczywistości w Europie Środkowo-Wschodniej VR Heroes ogłosiły

współpracę, której celem jest przybliżenie polskim nauczycielom

możliwości jakie daje wirtualna rzeczywistość w procesie nauczania.

Z kolei uczniowie będą mieli możliwość poznania realiów

historycznych w zupełnie nowy i angażujący sposób.

 

Wydarzenia historyczne bliższe niż kiedykolwiek

Firmy będą współpracować przy ogólnopolskim projekcie edukacyjnym

Innowacyjna Historia, którego celem jest zaprezentowanie filmów

historycznych VR 25 tysiącom uczniów ze 150 szkół podstawowych.

Dzięki doświadczeniu w wirtualnej rzeczywistości, młodzi widzowie

będą mogli pełniej niż kiedykolwiek poznać i zrozumieć niezwykłe

wydarzenia z historii Polski. Dodatkowo planowane są warsztaty dla

trzech tysięcy nauczycieli, którzy będą mogli przetestować gogle VR

oraz dostępne aplikacje, zyskując wiedzę na temat możliwości jakie

niesie wirtualna rzeczywistość w edukacji.

 

Stała wystawa VR dostępna bezpłatnie dla wszystkich

Kolejnym elementem współpracy jest stała i otwarta dla wszystkich

edukacyjna wystawa VR Kartka z Powstania – Virtual Reality

Exhibition, działająca w warszawskiej Hali Koszyki od poniedziałku

do piątku w godzinach 12:00 – 19:00. Ekspozycja upamiętnia wydarzenia

Powstania Warszawskiego poprzez prezentację filmu VR “Kartka z

Powstania” na goglach Meta Quest 2. Produkcja ta została nagrodzona

na festiwalach filmowych na całym świecie, m.in. w Los Angeles,

Barcelonie, Buenos Aires czy Kalkucie. Wystawa jest jednocześnie

laboratorium badań nad wdrażaniem VR w procesie edukacji.

Tomasz Dobosz, reżyser filmu “Kartka z Powstania” i

współzałożyciel studia VR Heroes podkreśla potencjał wirtualnej

rzeczywistości jako sposobu na głębsze i bardziej osobiste poznawanie

historii: – Już nie musimy wyobrażać sobie co byśmy zrobili,

gdyby to nam przyszło żyć w tamtych czasach. Czujemy swoją fizyczną

obecność w miejscu akcji, co sprawia, że przy odpowiedniej

wrażliwości widz jest w stanie poczuć, jakich życiowych wyborów by

dokonał.

 

Meta zapowiedziała również udostępnienie Meta Przestrzeni, centrum

społeczności firmy w Warszawie, na potrzeby przeprowadzenia

dodatkowych praktycznych warsztatów dla nauczycieli z pracy z zestawami

VR Meta Quest 2. To odpowiedź na stale rosnące zainteresowanie

wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi do prowadzenia zajęć.

Jak podkreśla Jakub Turowski, Dyrektor ds. Polityki Publicznej Meta w

regionie Europy Środkowo-Wschodniej, VR i AR pozwolą uczniom nie tylko

lepiej przyswoić informacje, ale lepiej zrozumieć realia ważnych

wydarzeń historycznych: – _Technologie rozszerzonej i wirtualnej

rzeczywistości dają niespotykaną wcześniej możliwość wczucia się

w sytuację innych ludzi, na zrozumienie ich perspektywy i realiów

historycznych, w jakich żyli. Produkcja VRheroes świetnie to pokazuje.

Dlatego bardzo się cieszę, że możemy wspierać ich działalność

edukacyjną.

 

Nowe technologie w edukacji Internet już zmienił sposób, w jaki się uczymy. Wyszukiwarki

sprawiają, że znajdowanie informacji jest praktycznie natychmiastowe.

Książki można czytać na ekranach. Zajęcia mogą być prowadzone w

formie wideokonferencji lub transmisji na żywo. Kolejnym etapem będzie

metaverse, który jest też obietnicą bardziej angażującej nauki.

Będziemy mogli uczyć się poprzez działanie, a nie tylko bierne

przyswajanie informacji. Możliwe będą zajęcia w 3D – ożywiając

naukę architektury, historii czy nawet podstawowej geometrii w sposób,

w jaki białe tablice i płaskie ekrany nigdy nie mogły tego zrobić.

Dzięki takim projektom jak Kartka z Powstania uczniowie mają

możliwość niemal fizycznie przenieść się i doświadczyć życia w

Warszawie 1944 roku czy w przypadku innych projektów np. w

starożytnych Pompejach.

 

Wsparcie dla VRheroes to element programu Meta Immersive Learning,

którego celem jest pomoc w rozwoju następnej generacji twórców,

wspieranie wysokiej jakości immersyjnych doświadczeń zmieniających

to, w jaki sposób się uczymy oraz zwiększanie dostępu do nauki

poprzez technologię.

Dodatkowe informacje o wystawie w Hali Koszyki:

https://kartkazpowstania.pl/

Sebastian Nowak