Michał Kliszczak o tym, jak odnieść sukces w biznesie. „Trudno byłoby realizować w pojedynkę moje marzenie o prowadzeniu agencji SEO…”

Jakie wyzwania stoją przed biznesem agencji SEO Michała Kliszczaka, oraz kilka inspirujących słów od właściciela EACTIVE #wiemyjak. Oto ostatnia część inspirującej rozmowy z członkiem kapituły 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć Twoja firma w 2022 roku?

Po pierwsze i najważniejsze — wdrażamy nową strategię firmową i jest to nowe wyzwanie dla nas nie tylko w 2022 roku, ale do końca 2024. Przygotowaliśmy strategię, która wymaga od nas dużo zmian wewnątrz naszej firmy. A zazwyczaj każda, nawet najmniejsza zmiana jest wyzwaniem. W naszym przypadku, nowa strategia ma skupić się jeszcze bardziej na skalowaniu biznesów naszych klientów. Przygotowaliśmy pod ten cel nowe działania, które bardzo szczegółowo rozpisaliśmy zarówno na poziomie ogólno firmowym, ale też w kontekście działów. W powodzenie tej strategii zaangażowany jest nie tylko zarząd, ale przede wszystkim wszyscy managerowie, a także specjaliści niezależnie od stanowiska.

 

zarząd EACTIVE #wiemyjak

 

Dodatkowo chciałbym wspomnieć o stałym wyzwaniu, które towarzyszy nam w branży SEO i Performance Marketingu. A jest to nadążanie nad zmianami wprowadzanymi chociażby przez Google i dostosowanie się do nich. SEO jest trudną usługą, w której nie można obiecać konkretnego efektu po określonym czasie. Pracujemy w środowisku niepewnym, pełnym niewiadomych. Musimy stale testować nowe rozwiązania, by szukać tych skutecznych, które pomogą skalować biznesy naszych klientów. Niemożliwe jest bazowanie na metodach SEO, które działały 10 czy 20 lat temu. Dlatego, aby nasi klienci mieli efekty, musimy stawiać na swój stały rozwój – możemy zwalniać jego tempo, ale nie możemy nigdy zahamować.

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie?

Moim zdaniem każdego inspirować może coś innego, bo metod, narzędzi jest naprawdę wiele. Najlepiej znaleźć swój sposób, a czy to będą książki, konferencje, warsztaty, podcasty, spotkania indywidualne czy jeszcze coś innego to naprawdę nie jest takie ważne.
W moim przypadku było tak, że ja od młodych lat czułem, że chcę prowadzić własną firmę. Ogromną satysfakcję daje mi budowanie struktur, szukanie sposobów na rozwój konkretnych obszarów w firmie. Moją inspiracją są ludzie. Spotkania indywidualne czy w większym gronie — to mnie napędza i daje radość. Networking to obszar, którym się pasjonuję od kilku lat. Oprócz tego moją inspiracją są książki — lubię czytać, być na bieżąco, znajdować nowości, ale też wracać do klasyków raz na jakiś czas.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować?Czy Twoja firma może podzielić się ciekawymi case’ami hr/eb?

Zaczynając od pierwszego pytania, to mi osobiście trudno byłoby realizować w pojedynkę moje marzenie o prowadzeniu agencji SEO i Performance marketingu.  Wsparcie i pomoc, jaką otrzymałem od mojej żony Pauli, rodzinny, przyjaciół, partnerów biznesowych znacząco wpływają na to, że mogę moje marzenie o własnym biznesie wciąż spełniać. Owszem, dużo zależy ode mnie i to ja jestem odpowiedzialny za to, aby ciągnąć moją firmę we właściwym kierunku, w kierunku rozwoju. Jednak sam nie byłbym w stanie realizować tylu projektów, podejmować się tylu nowych wyzwań. W końcu zatrudniam prawie 80 specjalistów. To dzięki mojemu zespołowi jesteśmy na ścieżce wysokiego rozwoju.

Jeśli chodzi o ludzi pracujących w EACTIVE to zawsze powtarzałem, że w dużej mierze mam szczęście w rekrutacjach. Niedawno powiększyliśmy zespół i widzę, że szczęście mnie nie opuszcza. Zatrudniamy osoby, które lubią odkrywać nowe obszary, są zaradni, odważni, komunikatywni, chcą się rozwijać, lubią działać zespołowa, dbają o drużynę, są szybcy i zwinni. Otaczając się takimi ludźmi, budujemy wspólnie świetnie dobrany i skuteczny zespół. Potrafimy wykorzystać wspólny potencjał i realizować wyznaczone cele.

Integracja zespołu EACTIVE

 

Jeśli chodzi o ciekawy case to przykładowo w maju 2020 roku, gdy już pracowaliśmy zdanie, zapytaliśmy naszych pracowników, jak sobie radzą po przejściu na pracę zdalną. 97% z nich uznało, że organizacja ich działu na tamten moment jest tak dobra jak była podczas pracy stacjonarnej, a nawet lepsza.
Aktualnie po 2 latach od tamtej ankiety, praca zdalna jest wskazywana jako 5-ta najważniejsza zaleta w EACTIVE. 75% pracowników uważa, że bardzo dobrze działa u nas praca zdalna, a 21% ocenia organizację aktualnego trybu pracy jako dobrą.

Przejście na pracę zdalną to swojego rodzaju był dla nas test, który zdaliśmy bardzo dobrze. Niewątpliwie wpłynęło na to poukładanie wielu procesów przed pandemią, a także to, że cały czas je poprawiamy i ulepszamy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF