...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najbardziej opiniotwórcze media czerwca 2021 [RAPORT]

ludzie ze smartfonami

Według raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” w czerwcu media najczęściej, bo ponad 4 tys. razy powoływały się na materiały redakcji portalu Onet. Powyżej 3 tys. cytowań odnotowały kolejno tytuły TVN24 i Wp.pl. W liczbie od 2,7 tys. do 1,9 tys. natomiast znalazły się Rzeczpospolita, RMF FM i Dziennik Gazeta Prawna.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów za czerwiec znajdują się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Radio Plus, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVPinfo oraz pięć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Super Express i Fakt.

Największy skok, bo siedem pozycji w górę w stosunku do maja br. odnotowało Radio Plus, na którego antenie minister zdrowia Adam Niedzielski podkreślał, że skala nowych przypadków nie przełoży się, tak jak w poprzednich falach epidemii na liczbę hospitalizacji i zgonów. Kolejny wysoki wzrost w rankingu – pięć oczek odnotował Dziennik Gazeta Prawna. Redakcja DGP na łamach dziennika między innymi opublikowała rozmowę z Przemysławem Czarnkiem, szefem MEiN o planach rozpoczęcia roku szkolnego we wrześniu w kontekście trwającej pandemii. Media licznie cytowały również wywiad TVP Info z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, który na antenie między innymi komentował aktualne dane epidemiczne.

Najbardziej_opiniotwórcze_media 2021
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce z 23% wzrostem liczby powołań w stosunku do maja br. utrzymuje Rzeczpospolita (2,7 tys.). Drugie miejsce w kategorii zajął Dziennik Gazeta Prawna z liczbą powołań o 33% wyższą niż w zeszłym miesiącu (1,9 tys.). Pozycję trzecią podobnie, jak w maju zajęła Gazeta Wyborcza na poziomie 1,8 tys. cytowań. Z kolei najwyższy wzrost odnotował miesięcznik Perspektywy, który pod koniec czerwca opublikował ranking najlepszych polskich uczelni akademickich 2021. Zestawienie zamyka tygodnik Polityka ze zmianą miejsca aż o trzynaście oczek. Redakcja jako pierwsza nieoficjalnie zapowiedziała, że Donald Tusk ma wrócić na fotel przewodniczącego Platformy Obywatelskiej.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (3,1 tys. wzmianek), Polsat News (1,5 tys. cytowań) oraz TVP Info (1,4 tys. powołań). Na miejscu czwartym ze wzrostem o trzy pozycje w kategorii, uplasowała się TVP Sport (740). Na stację często powoływano się w związku z przeprowadzanymi rozmowami z reprezentacją Polski na Euro 2020. O sześć miejsc w górę zmieniła się również pozycja stacji Polsat Sport (200 powołań), głównie za sprawą rozmowy z siatkarzem Łukaszem Kaczmarkiem nt. meczu z Iranem w końcówce fazy grupowej Ligi Narodów.

 Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,6 tys. razy. Podobnie jak w maju, miejsce drugie w rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,4 tys. razy. Podium zamyka Radio Plus ze wzrostem liczby cytowań i zmianą miejsca o dwa oczka. O tę samą liczbę zmieniła się pozycja Polskiego Radia Programu Trzeciego, na które licznie powoływano się w związku z rozmową z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem nt. złożonych wniosków opozycji w sprawie odwołania wicemarszałka sejmu Ryszarda Terleckiego.

 Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w czerwcu 4,4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 3,1 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Wpolityce.pl – redakcja między innymi przeprowadziła rozmowę z Pawłem Kukizem, w której dopytywała o szczegóły porozumienia Kukiz’15 z partią PiS. Ze wzrostowym wynikiem o dwa oczka w stosunku do maja br. ranking zamyka Bankier.pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu.

 Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze utrzymuje tygodnik Wprost, cytowany w czerwcu w innych mediach 430 razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik Sieci z liczbą 359 powołań. Aż o pięć pozycji wyżej uplasował się natomiast tygodnik Polityka (281 wzmianek). Z wynikiem 226 wzmianek czwarte miejsce zajął Newsweek. Ranking ponownie zamyka tygodnik Do Rzeczy (221).

 Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu zajmuje miesięcznik Perspektywy, cytowany w czerwcu łącznie 297 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły tytuły: Forbes (225) i Press (160). Miejsce czwarte przypada na Twój Styl, a całe zestawienie ze wzrostem o cztery oczka również zamyka kobiecy miesięcznik – magazyn Pani.

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za czerwiec niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Czwarte miejsce zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Gazeta Bankowa, na którą w czerwcu często powoływano się w związku z wywiadem redakcji z prezesem NBP Adamem Glapińskim na temat cen energii w Polsce. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowe i ekonomiczne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM
Najbardziej opiniotwórcze media wykres
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w Polsce pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w czerwcu 140 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o dwa oczka w rankingu i liczbą 96 cytowań zajął Dziennik Zachodni. Pozycja trzecia nadal należy do Gazety Krakowskiej z wynikiem 89 powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce ex aequo zajmują Tygodnik Podhalański i Gazeta Wrocławska (70 wzmianek). Ranking zamyka natomiast Radio Gdańsk z liczbą 68 materiałów w innych mediach.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Źródło: Instytut Monitorowania Mediów -IMM – imm.com.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF