Wprowadzasz nowy produkt na rynek? Postaw na badania marketingowe

273

Chcesz mieć pewność, że twój produkt odpowie na realne zapotrzebowanie konsumentów? Chcesz zyskać przewagę nad konkurencją? Sprawdź jak badania marketingowe pozwolą uniknąć ryzyka biznesowego.


Czy mój produkt jest potrzebny?

 

Skup się na swojej grupie docelowej i ich potrzebach. Jeżeli wprowadzasz na rynek produkt by wypełnić niszę, zastanów się dlaczego wcześniej nie został ten pomysł wykorzystany. Czasami może być to pewna niedojrzałość konsumentów i niegotowość do korzystania z pewnych nowinek technologicznych.

 

Czasami też mogą być to przyzwyczajenia konsumentów do sprawdzonego produktu czy lokalne uwarunkowania – popularność jednej dominującej marki jest tak silna, że wprowadzenie produktu konkurencyjnego będzie nie tylko sporym wyzwaniem, ale i obarczone dużym ryzykiem.

 

Jeżeli istnieje szeroka grupa konsumentów przyzwyczajonych do danego produktu, np. Kofoli, to nawet Coca-Cola czy Pepsi nie będą w stanie skutecznie zdobyć czeskiego rynku swoim produktem.

 

Jak zbadać realne potrzeby konsumentów?

 

Z pomocą przychodzą badania marketingowe. Tego typu badania możesz przeprowadzić korzystając z usług agencji badawczych. Drugą opcją jest postawienie na profesjonalny program ankietowy, na przykład SurvGo™.

 

Badania marketingowe pozwalają określić szerokie spektrum aspektów, które pozwolą Ci podjąć odpowiednie decyzje biznesowe. Pomagają dokonać analizy następujących danych:

 

  • Strategia marketingowa
  • Grupa docelowa wraz z segmentacją i zwyczajami zakupowymi
  • Zaufanie do Twojej marki
  • Analiza konkurencji i udział w rynku konkurentów
  • Wartość rynku
  • Elastyczność cenowa
  • Atrakcyjność opakowania produktu
  • Postrzeganie kampanii reklamowej

 

Wnikliwie przeprowadzone badania marketingowe pozwalają nie tylko na efektywne wprowadzenie produktu na rynek, ale również na zbudowanie przewagi nad konkurencją.

 

Preferencje zakupowe konsumentów

 

Wybierając ankiety online jako formę przeprowadzenia badań marketingowych otrzymasz dane, które pomogą Ci w stworzeniu skutecznej strategii marketingowej. Skup się przede wszystkim na skonstruowaniu odpowiedniego kwestionariusza ankietowego.

 

Jakie są najczęstsze błędy, które przyczyniają się do niewłaściwej realizacji projektu? Są to przede wszystkim źle sformułowane i nielogiczne pytania oraz nieprawidłowo dobrana charakterystyka respondentów.

 

Jeżeli masz wątpliwości, czy jesteś w stanie samodzielnie stworzyć jakościową ankietę, rozważ skorzystanie z usług Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®. Eksperci za Ciebie opracują metodologię badania i przeprowadzą badanie za pomocą panelu badawczego Badanie-Opinii.pl.

 

Dlaczego ankiety online są skuteczne?

 

Dedykując się na realizację badania ankietowego w panelu badawczym wybierasz szybki, tani i skuteczny sposób poznania opinii konsumentów na temat twojego produktu.

 

Do największych zalet ankiet online możemy więc zaliczyć:

 

  • Krótki czas realizacji połączony z niskim kosztem
  • Dotarcie do konkretnych grup docelowych
  • Możliwość zbadania dużych grup respondentów
  • Możliwość stosowania w ankiecie materiałów audio i wideo
  • Rozbudowany system profilowania
  • Monitoring realizacji próby badawczej

 

Jak stworzyć dobrą ankietę online?

 

Aby ankieta online spełniła swoje zadanie, należy skupić się na prawidłowym formułowaniu pytań w kwestionariuszu. Pytania nie powinny być oczywiste ani nie powinny sugerować odpowiedzi ani być nieprecyzyjne.

 

Na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia ankiety online?

 

  • Pytania powinny być stworzone od ogółu do szczegółu
  • Dostosowanie liczby pytań do tematu – zbyt duża ilość pytań czy wariantów odpowiedzi może zmniejszyć jakość udzielanych odpowiedzi
  • Mierzalne pytania – wykorzystaj skale i listy rankingowe
  • Logiczny ciąg pytań
  • Zadawaj pytania metryczne potrzebne do segmentacji klientów

 

Jak dobrać próbę badawczą?

 

Podczas tworzenia kwestionariusza należy zadać sobie pytanie do kogo kierujemy ankietę, określić wielkość próby oraz cechy demograficzne, psychograficzne oraz socjodemograficzne.

 

Stwórz metryczkę ankiety, gdzie zamieścisz podstawowe informacje dotyczące próby badawczej:

 

  • Wiek
  • Płeć
  • Dochody
  • Wielkość miejscowości
  • Sytuacja rodzinna

 

Jak stworzyć ankietę w programie SurvGo™?

 

SurvGo™ to intuicyjna aplikacja, która działa z poziomu przeglądarki. Dzięki SurvGo™ stworzysz badanie ankietowe za pomocą trzech prostych kroków:

 

  1. Stwórz ankietę
  2. Wybierz charakterystykę próby badawczej
  3. Przeanalizuj wyniki ankiety w zakładce statystyki

 

Dlaczego warto samemu zrealizować ankietę online?

 

  • Pełna kontrola nad badaniem
  • Niskie koszty i ekspresowa realizacja
  • Zautomatyzowany kreator pytań
  • Rozbudowane wyniki w czasie rzeczywistym

 

Wybierając SurvGo™ możesz wygenerować wyniki badań w postaci tabel i wykresów do pliku Word i bazy odpowiedzi do pliku Excel, krzyżować wyniki online na poszczególne pytania.

 

 

Buduj silną markę dzięki ankietom online

 

Dzięki badaniu marketingowemu za pomocą profesjonalnego programu ankietowego nie tylko stworzysz prawidłową ankietę online, ale na podstawie wyników poznasz odpowiedzi na pytania:

 

  • Jakie są grupy docelowe?
  • Jakie są nisze na rynku?
  • Jak prezentuje się produkt na tle konkurencji?
  • Czy produkt wzbudza zainteresowanie konsumentów?
  • Jak stworzyć konkurencyjną ofertę?

 

Uzyskaj precyzyjne informacje o swoim produkcie i grupie docelowej i zdobądź przewagę nad konkurencją już teraz. Skorzystaj z ankiety online i buduj silną markę


Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej