...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Badanie marketingowe – wprowadzasz nowy produkt na rynek?

badania marketingowe

Chcesz mieć pewność, że twój produkt odpowie na realne zapotrzebowanie konsumentów? Chcesz zyskać przewagę nad konkurencją? Sprawdź jak badanie marketingowe pozwoli uniknąć ryzyka biznesowego.

Czy mój produkt jest potrzebny?

Skup się na swojej grupie docelowej i ich potrzebach. Jeżeli wprowadzasz na rynek produkt by wypełnić niszę, zastanów się dlaczego wcześniej nie został ten pomysł wykorzystany. Czasami może być to pewna niedojrzałość konsumentów i niegotowość do korzystania z pewnych nowinek technologicznych.

 

Czasami też mogą być to przyzwyczajenia konsumentów do sprawdzonego produktu czy lokalne uwarunkowania – popularność jednej dominującej marki jest tak silna, że wprowadzenie produktu konkurencyjnego będzie nie tylko sporym wyzwaniem, ale i obarczone dużym ryzykiem.

 

Jeżeli istnieje szeroka grupa konsumentów przyzwyczajonych do danego produktu, np. Kofoli, to nawet Coca-Cola czy Pepsi nie będą w stanie skutecznie zdobyć czeskiego rynku swoim produktem. Postaw na badanie marketingowe.

 

Badanie marketingowe – jak zbadać realne potrzeby konsumentów?

Z pomocą przychodzi badanie marketingowe. Tego typu badania możesz przeprowadzić korzystając z usług agencji badawczych. Drugą opcją jest postawienie na profesjonalny program ankietowy, na przykład SurvGo™.

 

Badanie marketingowe pozwala określić szerokie spektrum aspektów, które pozwolą Ci podjąć odpowiednie decyzje biznesowe. Pomagają dokonać analizy następujących danych:

  • Strategia marketingowa
  • Grupa docelowa wraz z segmentacją i zwyczajami zakupowymi
  • Zaufanie do Twojej marki
  • Analiza konkurencji i udział w rynku konkurentów
  • Wartość rynku
  • Elastyczność cenowa
  • Atrakcyjność opakowania produktu
  • Postrzeganie kampanii reklamowej

 

Wnikliwie przeprowadzone badanie marketingowe pozwali nie tylko na efektywne wprowadzenie produktu na rynek, ale również na zbudowanie przewagi nad konkurencją.

 

Preferencje zakupowe konsumentów

Wybierając ankiety online jako formę przeprowadzenia badań marketingowych otrzymasz dane, które pomogą Ci w stworzeniu skutecznej strategii marketingowej. Skup się przede wszystkim na skonstruowaniu odpowiedniego kwestionariusza ankietowego.

 

Jakie są najczęstsze błędy, które przyczyniają się do niewłaściwej realizacji projektu? Są to przede wszystkim źle sformułowane i nielogiczne pytania oraz nieprawidłowo dobrana charakterystyka respondentów.

 

Jeżeli masz wątpliwości, czy jesteś w stanie samodzielnie stworzyć jakościową ankietę, rozważ skorzystanie z usług Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®. Eksperci za Ciebie opracują metodologię badania i przeprowadzą badanie za pomocą panelu badawczego Badanie-Opinii.pl.

 

Dlaczego ankiety online są skuteczne?

Dedykując się na realizację badania ankietowego w panelu badawczym wybierasz szybki, tani i skuteczny sposób poznania opinii konsumentów na temat twojego produktu.

 

Do największych zalet ankiet online możemy więc zaliczyć:

  • Krótki czas realizacji połączony z niskim kosztem
  • Dotarcie do konkretnych grup docelowych
  • Możliwość zbadania dużych grup respondentów
  • Możliwość stosowania w ankiecie materiałów audio i wideo
  • Rozbudowany system profilowania
  • Monitoring realizacji próby badawczej

 

Jak stworzyć dobrą ankietę online?

Aby ankieta online spełniła swoje zadanie, należy skupić się na prawidłowym formułowaniu pytań w kwestionariuszu, ponieważ pytania nie powinny być oczywiste ani nie powinny sugerować odpowiedzi ani być nieprecyzyjne.

 

Na co warto zwrócić uwagę podczas tworzenia ankiety online?

  • Pytania powinny być stworzone od ogółu do szczegółu
  • Dostosowanie liczby pytań do tematu – zbyt duża ilość pytań czy wariantów odpowiedzi może zmniejszyć jakość udzielanych odpowiedzi
  • Mierzalne pytania – wykorzystaj skale i listy rankingowe
  • Logiczny ciąg pytań
  • Zadawaj pytania metryczne potrzebne do segmentacji klientów

 

Jak dobrać próbę badawczą?

Podczas tworzenia kwestionariusza należy zadać sobie pytanie do kogo kierujemy ankietę, określić wielkość próby oraz cechy demograficzne, psychograficzne oraz socjodemograficzne.

 

Stwórz metryczkę ankiety, gdzie zamieścisz podstawowe informacje dotyczące próby badawczej:

  • Wiek
  • Płeć
  • Dochody
  • Wielkość miejscowości
  • Sytuacja rodzinna

 

Jak stworzyć ankietę w programie SurvGo™?

SurvGo™ to intuicyjna aplikacja, która działa z poziomu przeglądarki. Dzięki SurvGo™ stworzysz badanie ankietowe za pomocą trzech prostych kroków:

  1. Stwórz ankietę
  2. Wybierz charakterystykę próby badawczej
  3. Przeanalizuj wyniki ankiety w zakładce statystyki

 

Dlaczego warto samemu zrealizować ankietę online?

  • Pełna kontrola nad badaniem
  • Niskie koszty i ekspresowa realizacja
  • Zautomatyzowany kreator pytań
  • Rozbudowane wyniki w czasie rzeczywistym

 

Wybierając SurvGo™ możesz wygenerować wyniki badań w postaci tabel i wykresów do pliku Word i bazy odpowiedzi do pliku Excel, krzyżować wyniki online na poszczególne pytania.

 

Buduj silną markę dzięki ankietom online

Dzięki badaniu marketingowemu za pomocą profesjonalnego programu ankietowego nie tylko stworzysz prawidłową ankietę online, ale na podstawie wyników poznasz odpowiedzi na pytania:

  • Jakie są grupy docelowe?
  • Jakie są nisze na rynku?
  • Jak prezentuje się produkt na tle konkurencji?
  • Czy produkt wzbudza zainteresowanie konsumentów?
  • Jak stworzyć konkurencyjną ofertę?

 

Uzyskaj precyzyjne informacje o swoim produkcie i grupie docelowej i zdobądź przewagę nad konkurencją już teraz. Skorzystaj z ankiety online i buduj silną markę

 

Zobacz także:

Ankiety online – jak zyskać przewagę nad konkurencją za pomocą badań rynku?

Wzrost znaczenia ankietyzacji online CAWI i zmiany na rynku badawczym

Jak samodzielnie przeprowadzić badanie marketingowe?

Jak przeprowadzić badania marketingowe? – case study

Badania marketingowe – sztuka zadawania pytań

BioStat® to komercyjna jednostka naukowa posiadająca status Centrum Badawczo-Rozwojowego. Interdyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą naukowcy, analitycy, biotechnolodzy, menadżerowie i innowatorzy IT zajmujący się zagadnieniami praktycznego zastosowania innowacyjnych rozwiązań badawczych w biznesie. Specjalizujemy się m.in. w badaniach oraz oprogramowaniu medycznym. Transfer wiedzy ze świata nauki do świata biznesu. To nasza przewaga. Pracujemy rzetelnie od 15 lat. Realizujemy projekty badawcze i multichannelowe skierowane do środowisk naukowych, biznesowych i medycznych w oparciu o nasze systemy takie jak: eCRF.biz™, SurvGo™, Cati-system czy Medfile® oraz dedykowane autorskie rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb. Kompleksowo wspieramy naszych Partnerów w cyfryzacji i optymalizacji procesów biznesowych oraz realizacji strategii sprzedażowych. Nasi eksperci: Rafał Piszczek - Statystyk. Autor publikacji naukowo badawczych i referatów z zakresu data mining w analizach ekonomicznych i branży farmaceutycznej. Specjalizuje się w komercjalizacji wiedzy naukowej w praktyce biznesowej oraz transferze wiedzy naukowej do celów biznesowych. Ekspert ds. elektronicznej dokumentacji medycznej i telemedycyny. dr inż. Ewa Tkocz-Piszczek - Matematyk. Autorka publikacji naukowych z zakresu matematyki stosowanej. Wykładowca Instytutu Matematyki Politechniki Śląskiej, pracę doktorską broniła na AGH w Krakowie. dr Monika Jaremków - Ekspert ds. Badań, doktor nauk o Ziemi w zakresie geografii społecznej. Autorka kilkunastu artykułów naukowych, współautor publikacji książkowych. dr Marian Płaszczyca - Statystyk, doktor nauk biologicznych. Wieloletni pracownik Polskiej Akademii Nauk i Uniwersytetu Sztokholmskiego oraz autor publikacji naukowo-badawczych z dziedziny inżynierii genetycznej, bioinformatyki i fizjologii roślin. dr Małgorzata Płaszczyca - Absolwentka kierunku biologia Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Doktorat uzyskała na Wydziale Fizjologii Roślin Uniwersytetu Sztokholmskiego. Posiada wieloletnie międzynarodowe doświadczenie naukowe i dydaktyczne uzyskane podczas pracy w szwedzkim uniwersytecie. Jest współautorem publikacji zamieszczanych w renomowanych czasopismach naukowych. Gosia pracę w BioStat® rozpoczynała od tworzenia analiz statystycznych na potrzeby raportów medycznych opracowywanych dla wiodących firm farmaceutycznych. dr Sebastian Musioł - Doktor nauk ekonomicznych, wieloletni pracownik Wydziału Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, a wcześniej wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, GWSP w Chorzowie, WSFiP w Bielsku-Białej. Specjalizuje się w badaniach jakościowych, ekspertyzach i konsultacjach strategicznych. Posiada doświadczenie w badaniach rynkowych i marketingowych oraz w realizacji kampanii wizerunkowych, promocyjnych i informacyjnych. Autor publikacji naukowych w zakresie marketingu i ekonomii. Bartosz Olcha - Absolwent politologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Analityk, metodolog, autor opracowań i ekspert w już ponad 400 projektach badawczych. Specjalizuje się w kompleksowej realizacji badań rynku pracy, społeczno-gospodarczych oraz badań wizerunku marki pomocnych w tworzeniu strategii marketingowych. Zrealizował również szereg projektów dotyczących zachowań i preferencji konsumentów oraz badań satysfakcji klientów przedsiębiorstw prywatnych i instytucji publicznych. W swojej karierze zawodowej współpracował m. in. z: Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Miastem Łódź. A także Mazowiecką Izbą Rzemiosła i Przedsiębiorczości, Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie, Shell, Vivus Finance oraz z kilkudziesięcioma powiatowymi i wojewódzkimi urzędami pracy. www.biostat.com.pl haloDoctor - nowa usługa telemedyczna łączy pacjenta z lekarzem | Lekarz online | e-Wizyty | e-Recepta

Biostat