Polska branża SEO w pandemii 2020/2021 [RAPORT]

927

Pandemia COVID-19 wpłynęła na biznes w Polsce i na świece. Przełomowy 2020/2021 niewątpliwie możemy zaliczyć do roku zmian dotychczasowych zachowań konsumenckich i zwiększonego napływu nowych użytkowników online. W konfrontacji z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością firmy, zaczęły testować i wprowadzać nowe rozwiązania, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów w sieci. Jakie zmiany miały miejsce w SEO? Odpowiedzią jest raport „Polska branża SEO w pandemii 2020/2021”, który zawiera analizę tego obszaru, uzupełnioną o wypowiedzi ekspertów z branży podsumowujące miniony rok.


Raport przedstawia transformację branży oraz proces dostosowywania się przedsiębiorstw do zmieniających się warunków pandemicznych. Przeprowadzono setki testów, wdrożono dziesiątki programów pilotażowych, aby dzięki nim dobrać odpowiednie strategie działań w branżach dających początek nowej ery e-commerce. Nastąpiły zmiany w wyglądzie oraz funkcjach narzędzi. Obserwowaliśmy mniejsze i większe wahania w wynikach pozycjonowania, wynikające ze zmian w algorytmie oraz testy w wyglądzie i zachowaniu SERP-ów. Miniony rok był bardzo obiecujący dla branży e-commerce, a co za tym idzie, także dla SEO.

Pandemia COVID-19 niezaprzeczalnie przeniosła handel do sieci, zmieniając przyzwyczajenia konsumentów co spowodowało, że zarówno rok 2020, jak i 2021 należały do branży e-commerce. Sprzedawcy internetowi docenili wartość inwestycji w SEO. Zwycięzcami tego okresu z pewnością są firmy SEO, które już wcześniej  rozpoznały potrzeby rynku i rozpoczęły transformację polegającą na wąskiej specjalizacji w dostarczaniu usług dla firm z sektora e-commerce.

Wojciech Haremza, CEO w Grupa iCEA

Raport zawiera nie tylko część analityczną. Sytuację w branży SEO komentują zaproszeni eksperci, wśród których znaleźli się: Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska, Maciej Małecki,  Redaktor Naczelny portalu Nowymarketing.pl, Wojciech Haremza, CEO Grupa iCEA, Karol Krzywicki, Wiceprezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, czy Maciej Samcik, bloger i dziennikarz, twórca bloga subiektywnieofinansach.pl. Liderzy rynku na nowo zdefiniowali procesy komercyjne, wyznaczając współczesne kierunki dla biznesów, działających w obszarze online, pokazując tym samym ścieżki rozwoju dla e-handlu. Wiemy, że redefinicja starych przyzwyczajeń stała się faktem. Firmy, by przetrwać, musiały wykazać się dużą elastycznością i gotowością do budowy bliskiej relacji z klientem. Konieczne było dostosowanie się, bardziej niż dotychczas, do jego potrzeb, a także uproszczenie procesów sprzedażowych.

Raport SEO pod patronatem Grupa iCEA – lidera w pozycjonowaniu stron internetowych, został zrealizowany przez Martis Consulting.

Pobierz pełny raport 


Źródło: Grupa ICEA

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej