Reklama w nowej rzeczywistości i rozwiązania na obecne czasy
W ostatnich dwóch miesiącach w reklamach na YouTube dominowały nawiązania do obecnej sytuacji w Polsce, ze względu na trwającą pandemię koronawirusa. Niemal wszystkie spoty z czołówki zestawienia YouTube Ads Leaderboard w kwietniu przedstawiały rozwiązania ułatwiające dostosowanie się do nowej rzeczywistości: od finansów online w reklamie banku ING z influencerami do platformy Amazon Prime Video w promocji od Play. W maju zaś, oprócz dalszych nawiązań do bezpieczeństwa i troski o zdrowie, widoczne było zainteresowanie internautów startem sezonu wiosna/lato 2020 w sklepach Rossmann, nowym zapachem marki Avon oraz...wyborami prezydenckimi.
Kwietniowe podium zestawienia YouTube Ads Leaderboard to spoty związane z tematyką bezpieczeństwa oraz prezentujące rozwiązania przydatne w czasie pandemii. Pierwsze miejsce zajęło wideo ING Polska #zdalnidopomocy- pomagaj starszym zdalnie ogarnąć finanse, w którym influencerzy: reZigiusz, Naruciak, Poszukiwacz, Kasia Gandor, Adrianna Skon, Aleksandra Żuraw i Sylwia Lipka zachęcają do pomocy osobom starszym w kwestii finansów online, a także prezentują ofertę cyfrową banku. Drugi stopień podium w rankingu należy do materiału przygotowanego w ramach kampanii informacyjnej Kancelarii Premiera #zostańwdomu, namawiającego do pozostania w miejscu zamieszkania i przypominającego jak ważne są środki ostrożności podejmowane w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa. Trzecie miejsce zestawienia zajęła reklama Masz abonament w Play? Włącz Amazon Prime Video na 6 miesięcy | Aktywuj w Play24 przybliżająca promocję, pomocną w momencie, gdy dostęp do kultury offline jest mocno ograniczony. W spocie wzięli udział Kuba Wojewódzki oraz Andrzej Grabowski.
Miejsca czwarte i piąte to odpowiednio spoty TIGER X MAKS RIZNYK – MISTRZOWSKI TIGER ROAST EP1 i Media Expert przekazuje sprzęt 100 szpitalnym oddziałom zakaźnym i ratunkowym. Pierwsze wideo prezentuje sylwetkę Maksyma Riznyka – trenera propagującego Street Workout. Drugie – postawę marki Media Expert, która w obliczu kryzysu związanego z koronawirusem ogłasza wsparcie dla medyków w postaci przekazanego szpitalom sprzętu.
Majowy ranking także nie omija tematu pandemii, choć materiałów bezpośrednio nawiązujących do niej jest znacznie mniej. Na szczycie znalazł się Rossmann, który ogłosił Start sezonu wiosna/lato 2020. W kolorowym i tętniącym życiem spocie narratorka opowiada o możliwościach, jakie daje e-sklep – dzięki niemu możemy odkrywać nowe produkty bez wychodzenia z domu, a przy zakupach dodatkowo zastanowić się jak zadbać o środowisko. Drugie miejsce zajął McDonald’s z wideo Wszystko w naszych rękach! W dynamicznym, 30-sekundowym nagraniu pracownicy popularnej sieci restauracji prezentują metodę skutecznego mycia rąk, tańcząc w rytm łatwo wpadającej w ucho melodii. Podium zamyka sensualne wideo ATTRACTION ONE – Kiedy dwoje staje się jednym | AVON zorientowane wokół zapachu popularnej marki kosmetycznej.
O konieczności szczególnej troski o odpowiednią higienę przypomina też marka Kotlin, której spot PIERWSZA ZASADA GRILLOWANIA z udziałem popularnego aktora Piotra Cyrwusa zachęca do dezynfekcji rąk, także przed grillowaniem. Reklama zajęła czwarte miejsce zestawienia YouTube Ads Leaderboard w maju. Co ciekawe, w majowym rankingu, w związku z toczącą się kampanią wyborczą pojawił się też spot wyborczy kandydata na urząd Prezydenta RP Szymona Hołowni zatytułowany Pierwsza Obywatelka. Wideo przedstawia sylwetkę żony kandydata Urszuli Brzezińskiej-Hołowni.
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.
Polskie zestawienia YouTube Ads Leaderboard za kwiecień i YouTube Ads Leaderboard za maj są dostępne również na Think with Google.
Źródło: Biuro prasowe YouTube