Romain Grosjean, kierowca Formuły 1 z simracingową organizacją R8G Sim Racing Team

Formula 1

Kierowcy Formuły 1 przymusowe wakacje związane z epidemią koronawirusa wykorzystują, angażując się w inicjatwy simracingowe. Już prawie 1/3 zawodników startujących w regularnych wyścigach Formuły 1 wzięła udział w organizowanym przez właścicieli Formuły 1 cyklu Virtual Grand Prix. W cyklu VGP oraz w wydarzeniach towarzyszących regularnie stratują Lando Norris, Charles Leclerc, George Russell, Alexander Albon, Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi i Carlos Sainz.

Inny kierunek obrał francuski kierowca teamu HAAS Romain Grosjean, który postanowił zainwestować w profesjonalną organizację simracingową. Grosjean założył zespół R8G Sim Racing Team, który „będzie rywalizował na różnych platformach, a celem jaki stawia przed nową organizacją jej pomysłodawca jest bycie główną siłą w wyścigach online. Skład organizacji oraz cykle w których będę stratowali jej zawodnicy Grosjean ma ogłosić do końca miesiąca. Kierowca francuski w świecie szerokorozumianego motorsportu znany jest jako pasjonat różnych odmian sportów motorowych oraz innowacji związanej z rywalizacją w tym obszarze, dlatego decyzje o  założenie organizacji simracingowej możemy uznać na naturalny krok w karierze Grosjeana. Głównym celem organizacji będzie odnoszenie sukcesów w najpopularniejszych cyklach simracingowych, ale także pomaganie młodym, zdolnym zawodnikom w dostaniu się do najbardziej elitarnych serii wyścigowych jak: Formula 3, Fomuła E czy Formuła 1.

https://www.instagram.com/p/B_AmJPIJxvn/?utm_source=ig_web_copy_link

Organizacja będzie współpracowała ściśle z partnerami macierzystego zespółu Grosjeana z F1 (team HAAS), Richardem Mille’em i MindMaze, oraz z Triple A e-Sports, który już odniósł sukces w wielu imprezach e-sportowych.

Warto wspomnieć, że wielkimi fanem simracingu jest sześciokrotny Mistrz świata Lewis Hamilton, który uczestniczy w wielu simracingowych wydarzeniach i wpiera młodych simracerów i od kilku lat jest ambasadorem jednego z najpopularniejszych tytułów simracingowych Gran Turismo Sport. W ramach współpracy z wydawcą gry Hamilton uczestniczy w oficjalnych eventach dla fanów gry z całego świata. Najlepsi w rywalizacji online mogą podczas zawodów finałowych rywalizować z mistrzem w jednym teamie. Hamiltion także aktywnie współpracuje z wydawcą w obszarze produkcji kolejnych edycji tej już kultowej gry simracingowej.

W ostatnim czasie na łamach Brief Esports publikujemy coraz więcej materiałów dotyczących Simracingu, niedawno publikowaliśmy Wywiad z najlepszymi polskimi zawodnikami.

Zachęcamy do zapoznania się z sekcją Wiedza, gdzie szczegółowo zagłębiamy się w poszczególne zagadnienia. Wcześniej pojawił się tam artykuł autora,  Simracing, czyli wirtualne wyścigi , który wyjaśnia i wprowadza w to zjawisko.

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango