Smartfon Motoroli za 500 mln dol.

Tyle Google planuje wydać na marketing Motoroli. Cel: wypromować nowy smartfon producenta - Moto X Phone.
Takich budżetów na marketing pojedynczych produktów nie przeznaczają ani Apple, ani Samsung – donosi Forbes.com na podstawie raportu Wall Street Journal.
Jak spekuluje Robert Hof, może to oznaczać, że Google zmieniło swoje podejście do hardware’u. Do tej pory firma założona przez Larry’ego Page’a i Sergey’a Brina nie stawiała sobie za cel, żeby bezpośrednio zarabiać na urządzeniach z serii Nexus czy Google Edition, ale żeby kształtować rynek i później monetyzować reklamy na smartfonach i tabletach.
Teraz najwidoczniej przyszła pora na to, żeby inwestycja w Motorolę, podupadającego producenta kupionego przez Google za 12 mld dol., zaczęła się zwracać.
Na razie niewiele wiadomo o specyfikacji technicznej Moto X Phone. The Verge spekuluje, że będzie ona zbliżona do parametrów Nexusa 4 – smartfona z „czystym” Androidem, którego producentem jest LG.
Moto X Phone jest pierwszym smartfonem Motoroli przygotowywanym całkowicie pod okiem Google.
Data premiery nowego smartfona Motoroli to na razie tajemnica, ale pojawiły się plotki, że może to się stać… dzisiaj.
Źródła: Forbes.com, The Verge, Komputer Świat