Start up z Bydgoszczy chce zrewolucjonizować rynek usług kurierskich


Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/adpress/brief.pl/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/func-review-rating.php on line 212

Warning: A non-numeric value encountered in /home/klient.dhosting.pl/adpress/brief.pl/public_html/wp-content/themes/publisher/includes/func-review-rating.php on line 213
586

Technologiczna spółka DeliGoo otrzymała finansowanie w wysokości 1 mln zł i zamierza zawalczyć na polskim rynku usług kurierskich. Polski start up z Bydgoszczy ma ambitne plany rozwoju, również w obszarze ekspansji zagranicznej.

DeliGoo to rozwiązanie, które pozwala automatyzować całe systemy logistyczne. Jest to możliwe dzięki narzędziu do budowania scentralizowanej floty kurierskiej w sektorze ostatniej mili. Dzięki DeliGoo firmy realizujące dostawy do swoich klientów mają możliwość w krótkim czasie, wprowadzić skuteczny outsourcing dostaw w maksymalnie scyfryzowanym procesie. Działalność DeliGoo rozpoczęła się od outsourcingu dostaw gastronomicznych z restauracji oraz diet pudełkowych, jednak w planach są kolejne branże, m.in. e-commerce. Poza usługą outsourcingu procesów logistycznych, DeliGoo oferuje też wsparcie klientów narzędziami sprzedażowymi, takimi jak np. generator stron do zamówień online dla restauracji. Planowane są kolejne funkcjonalności.

Twórcami DeliGoo jest trzech przedsiębiorców – Łukasz Rybak, Konrad Dymek i Michał Jabłoński. Zespół wspiera także Sebastian Badura w roli CTO. Przez pierwsze 2 lata finansowali projekt z własnych środków, ale ostatnio na swój pomysł otrzymali wsparcie wynoszące 1 mln zł. Inwestorem został fundusz venture capital bValue, z którym DeliGoo podpisał umowę w listopadzie 2019 roku. Jak mówią szefowie DeliGoo pozyskane środki będą przeznaczone na dalszy rozwój technologii i umacnianie pozycji na rynku w Polsce.

Advertisement

W sektorze usług kurierskich jednym z największych problemów jest ostatni etap dostarczenia paczki, czyli tzw.  ostatnia mila. Jest ona nie tylko najdroższa, ale również najbardziej skomplikowana logistycznie. Stworzyliśmy rozwiązanie technologiczne, które rozwiązuje tą kwestię i udało nam się niedawno pozyskać finansowanie na nasz pomysł – tłumaczy Łukasz Rybak, wiceprezes i współtwórca DeliGoo.

W przygotowanie DeliGoo do pozyskania kapitału z rynku VC zaangażowali się eksperci z firmy Genprox. Genprox to firma księgowo-doradcza specjalizująca się w obsłudze funduszy venture capital w zakresie księgowości, raportowania finansowego, ale również analiz due diligence spółek portfelowych.

Nawet najlepiej przygotowany do ekspansji Startup wymaga wsparcia w zdefiniowaniu spójnej relacji pomiędzy prezentacją inwestorską, modelem finansowym oraz sprawozdaniami finansowymi. Genprox realizując wiele analiz due diligence dla funduszy VC, zyskał unikalną perspektywę i wiedzę co jest kluczowe z perspektywy funduszu w wyborze spółek do portfela inwestycyjnego – mówi Dariusz Landsberg, prezes Genprox.

Genprox zrealizował w 2019 roku kilkanaście badań due diligence. Znając dobrze potrzeby i oczekiwania funduszy VC doradzał m.in. Deligoo w przygotowaniu prezentacji inwestorskiej oraz w procesie negocjacji z funduszem VC.

DeliGoo działa obecnie w 9 polskich miastach, gdzie obsługują już ponad 200 restauracji. W ubiegłym roku firma uzyskała przychody na poziomie 1,5 mln zł, a w roku 2020 planowane jest ich podwojenie do poziomu 3 mln zł. DeliGoo jest w spektrum zainteresowania kolejnych funduszy VC. W roku 2021 spółka chce być już obecna także na kilku rynkach w Europie.