Ultraliga wyłoniła Mistrzów Polski w League of Legends

Ultraliga

W minioną środę fani League of Legends mogli zobaczyć niezwykle pasjonujących finał 3. sezonu Ultraligi. Ze względu na panującą epidemię koronawirusa, tym razem zawodnicy rywalizowali z domów, a nie jak to miało miejsce w przypadku poprzednich edycji z nowoczesnego studia Polsat Games. W finałowym starciu AGO Rogue pokonało K1CK Neosurf i zdobyło tytuł Mistrzów Polski w League of Legends.

Jednak po zmaganiach w Ultralidze, zespoły nie mogą pozwolić sobie na dłuższą przerwę i wypoczynek. Już w kolejnym tygodniu zawodnicy finalistów rozgrywek K1CK Neosurf i AGO Rogue rozpoczną zmagania w European Masters 2020 – prestiżowych rozgrywkach League of Legends, w których rywalizują najlepsze zespoły z naszego kontynentu.

K1CK rozpocznie rywalizacje od fazy Play-In, w której wystąpi 16 zespołów podzielonych na 4 grupy. Do kolejnej fazy awansują po dwie ekipy z każdej z grup. W ostatnim etapie zwycięzcy 4 meczów wywalczą awans do turnieju głównego, w którym rywalizować będę najlepsze zespoły z poszczególnych regionów. Faza Play-In rozegrana zostanie w dniach 6-9 kwietnia a turniej główny EU Masters rozpocznie się 22 kwietnia i potrwa do 10 maja. Bezpośredni awans do tej fazy rozgrywek wywalczył Mistrz Polski, czyli zespół AGO Rogue.

Dla obu organizacji esportowych udział w eliminacjach oraz turnieju głównym EU Masters będzie debiutem na europejskiej scenie League of Legends, podobnie jak udział w zmaganiach Ultraligi. Drużyna Ago Rogue na polskiej mapie esportowej pojawiła się pod koniec 2019 roku, a jej debiut w rozgrywkach Ultraligi możliwy był dzięki współpracy bardzo znanej na polskim rynku esportowym organizacji x-kom AGO z amerykańską organizacją Rogue. Główny zespół Rogue występuje w najbardziej prestiżowych rozgrywkach League of Legends European Championship (LEC), które w Europie organizowane są przez producenta gry, firmę Riot Games od 2013 roku. Zespół AGO Rogue poza rywalizacją w Ultralidze i na arenie międzynarodowej, pełni funkcję akademii dla głównej drużyny występującej w LEC.

W Przypadku AGO Rogue Amerykanie odpowiadają za dobór i rozwój zawodników, z kolei x-kom AGO zajmuje się obsługą marketingową, sprzedażową oraz prowadzeniem drużyny. Podobna sytuację mamy przypadku zespołu K1CK Neosurf., który na polskiej scenie pojawił się kilka dni po AGO Rogue. Zespołem zarządza portugalska organizacja K1CK Esports, która jest jedną z najstarszych organizacji esportowych na świecie. K1CK został założony w 1998 roku. Organizacja prowadzi obecnie zespoły m.in. w Apex Legends, FIFA20 oraz zespół League of Legends występujący w Ultralidze. W przeszłości organizacja z powodzeniem występowała w CS:GO odnosząc sukcesy na scenie portugalskiej oraz europejskiej.

Od 1998 roku zawodnicy reprezentujący K1CK wygrali ponad 800 turniejów esportowych – lokalnych i międzynarodowych, co sprawiło, że obecnie jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych organizacji esportowych na świecie. W Polsce K1CK współpracuje z ESE Europe, która opowiada za kontrakty zawodników, obsługę marketingową zespołu League of Legends. W poprzednich latach organizacja występowała w rozgrywkach League of Legends w Portugalii, jednak na przełomie 2019 i 2020 roku zarządzający organizacją zdecydowali się na stworzenie nowej drużyny, która mogła z powodzeniem rywalizować na polskiej scenie, a także w rozgrywkach EU Masters.

Od samego początku celem naszej współpracy było zbudowanie silnej drużyny, która z powodzeniem rywalizowałaby z najlepszymi polskimi zespołami w Ultralidze, oraz na arenie międzynarodowej. Współpraca z rozpoznawalnym brandem w esporcie jak K1CK daje nam możliwość współpracy z takimi międzynarodowymi sponsorami jak Neosurf.

Sever Zakrzewski, doradca zarządu ESE Entertainment Inc.

Podobną sytuacje mamy także w przypadku Ago Rogue, zespół już w trakcie sezonu pozyskał sponsora firmę Nestle poprzez brand Kit Kat. Marka sponsoruje również rozgrywki

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango