...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wakacyjna walizka: co w tym roku zapakują do niej Polacy [BADANIE]

Wakacyjna walizka

Wakacje to czas wypoczynku i wyjazdów. Jednak nie dla wszystkich kojarzą się one z przyjemnościami. Na drodze bowiem do idealnego wypoczynku nierzadko staje ona. Walizka. Co do niej zabrać, czy zapakować się samemu oraz jak zmieścić do niej ulubione oraz niezbędne rzeczy. To właśnie jej pakowanie stało się tematem ankiety, którą Grupa Domodi przeprowadziła w swoich dwóch serwisach modowych: Domodi.pl i Allani.pl.

Przyjemność czy konieczność

Większość badanych, bo aż 57% wskazuje, że pakowanie walizki zaliczają raczej do tych przyjemnych obowiązków związanych z wyjazdem. W opozycji do nich pozostaje jednak 43% ankietowanych, dla których jest to swoista konieczność, której nie lubią. Taka sytuacja może mieć związek z kolejnym pytaniem, które dotyczyło tego, czy pakujemy tylko siebie, czy innych członków rodziny.

Czy lubisz pakować się na wakacje?
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Aż 62% osób dba także o bagaż czy to swojego partnera czy dzieci, a czasami nawet o pupili. 38% ankietowanych pakuje tylko siebie.

Czy pakujesz tylko siebie?
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Jak pokazuje badanie – pakowanie bagażu nie wiąże się z większym procesem planowania dla 59% respondentów. Właśnie ta grupa przyznaje, że robi to na ostatnią chwilę. 21% stara się zebrać niezbędne na wyjazd rzeczy już 14 dni przed, a 9% – nawet miesiąc przed wyjazdem.11% natomiast pakowanie zajmuje od 2-7 dni.

Kiedy zajmujesz się pakowaniem bagażu?
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Największe wyzwania

Pakowaniu bagażu niejednokrotnie towarzyszą dylematy. Dla 35% ankietowanych dotyczą one wybrania odpowiednich elementów garderoby na planowany wyjazd. Aż 25% badanych ma problem z przewidzeniem pogody i doborem niezbędnej odzieży ochronnej (np. parka), a 21% porównuje tę czynność do popularnej w latach 90’ gry tetris, gdzie samo zmieszczenie rzeczy w bagażu jest nie lada wyzwaniem. Są jednak i tacy szczęśliwcy, którym spakowanie walizki nie spędza snu z powiek – a należy do nich 16% badanych.

największe wyzwanie podczas pakowania
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Praktyczne z pożytecznym

Dokładnie te dwie cechy łączy w sobie idealnie zapakowana, wakacyjna walizka. A w niej obok odzieży i obuwia 3% badanych lokuje zabawki swoich dzieci, 2% – książki, a 15% – kosmetyki. Fakt, że w badaniu dominowały kobiety widać w pytaniu o to, jakich rzeczy jest najwięcej w walizce. 34% wskazuje bowiem, że są to sukienki. Dla 15% najwięcej miejsca zajmują buty, dla 10% – szorty, dla 6% -T-shirty, a dla 5% – spodnie. Stroje kąpielowe dominują bagaż tylko 2% badanych.

element garderoby, który kupujesz co roku
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Lato to także okres sezonowych zakupów. Pytanie i o ten aspekt pojawiło się w badaniu i dotyczyło nawyków związanych z corocznym zaopatrywaniem się w nową, wakacyjną rzecz. 26% ankietowanych odpowiedziało, że nie dokupuje żadnego elementu garderoby czy akcesoriów, gdyż ma już wszystko.19% zawsze do walizki dorzuci nową sukienkę, 15% – strój lub szorty kąpielowe, dla 12% będą to klapki, a dla 8% – sandały. 6% postawi na dodatki w postaci nowych okularów, a 2% – na torbę lub plecak.

Rok do roku w okresie wakacyjnym, przypadającym na miesiące lipiec i sierpień, obserwujemy wzrost zainteresowania użytkowników kategoriami, takimi jak: odzież plażowa, klapki, sandały i espadryle czy szorty. W tym roku wakacje dla wielu konsumentów będą inne niż dotychczasowe, ponieważ chętniej wybiorą oni rodzime miejsca wypoczynkowe niż zdecydują się na zagraniczne wyjazdy. Dlatego też obserwujemy zainteresowanie takimi kategoriami jak: odzież i obuwie sportowe czy parki i kurtki przeciwdeszczowe.

Marta Kaleta-Domaradzka, koordynator ds. marki i komunikacji w Grupie Domodi

Szczegóły badania

Badanie przeprowadzono w dniach 6.07-10.07.2020 roku. Wzięło w nim udział 500 badanych, którzy są aktywnymi użytkownikami platform Domodi.pl oraz Allani.pl. Wśród ankietowanych znalazło się 93% kobiet i 7% mężczyzn. Odpowiadający znajdowali się w następujących grupach wiekowych, z których: 9% stanowiło przedział 16-24, 28% 25-34, 21% 35-44, 18% 45-54, 24% – 55+.

szczegóły badania
źródło: Domodi Sp. z o.o.

Źródło: Informacja prasowa Domodi Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF