Zakupy modowe w dobie Covid-19. Jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe w branży fashion? [RAPORT]

Na ostatnie miesiące, związane z wybuchem pandemii patrzymy już dzisiaj z dystansem. To co faktycznie nastąpiło, to przewartościowanie praktyk społecznych właściwie w każdym obszarze życia. Narodowa kwarantanna i koncentracja na bezpieczeństwie swoim i bliskich, sprawiły, że potrzeby kupowania dóbr materialnych zeszły na drugi plan.

50 kreatywnych 750x100px

Od strony biznesowej, wiele firm skoncentrowało swoje działania na przeniesieniu działalności do sieci, aby uchronić się przed spadkami sprzedaży czy też najgorszym scenariuszem, czyli zawieszeniem działalności. Grono biznesów szukało także oszczędności, często naturalnie minimalizując koszty marketingowe. Taka praktyka niestety może zadziałać jedynie na niekorzyść. Historia pokazała, że właśnie w dobie kryzysu należy szukać możliwości ekspansji i rozwoju. Sprzedaż online może być panaceum na obecny, trudny czas.
Jeden z naszych klientów, prowadzący sklep z artykułami odzieżowymi, komentuje ostatnie wydarzenia w ten sposób:

Pandemia mocno zaburzyła funkcjonowanie firmy. W marcu i kwietniu rzeczywiście nastąpił spadek sprzedaży w naszym sklepie. Naszą przewagą było to, że nie musieliśmy przechodzić transformacji cyfrowej biznesu. Niemniej jednak, dużo pracy włożyliśmy w budowanie contentu i działania w social mediach. Nawiązując współpracę z Sales Intelligence, uruchomiliśmy także kampanie produktowe Google Shopping. W dobie koronawirusa znacząco zwiększyliśmy nakłady na promocję w tym kanale. Zdawaliśmy sobie sprawę, że jeśli teraz nie zintensyfikujemy działań marketingowych, to trudniej będzie nam wyjść z kryzysu obronną ręką. Widzimy, że ruch na naszej stronie znacząco się zwiększył, co w dużej mierze przekłada się na konwersję.

Bogdan Karolewski, właścieciel sklepu ButikJola.pl

SI_raport_wykres_garnitury
fot. Sales Intelligence

Ostatni kwartał 2020 roku był także inspiracją dla nas, jako firmy świadczącej usługi dla e-commerce. Monitorując pojawiające się anomalia w trendach konsumenckich, postanowiliśmy wspierać e-biznesy w działaniach marketingowych, publikując raporty związane z lifestylową sferą życia każdego z nas.
W naszym najnowszym raporcie wzięliśmy pod lupę zmianę zachowań konsumenckich w branży modowej. Obserwacja tych zmian doprowadziła do podziału naszej publikacji na kilka kategorii.

SI_raport_wykres_bizuteria
fot. Sales Intelligence

Z oczywistych względów, pandemia w marcu i kwietniu spowodowała negatywny impakt na zainteresowanie się odzieżą, szczególnie tą wyjściową. Spadki były także widoczne dla ubrań związanych z kategorią business casual.

Dla przykładu, sukienki czy marynarki odnotowały zmniejszenie zainteresowania nawet o 70 proc., w porównaniu z danymi z kwietnia 2019. W momencie ogłoszenia możliwości organizacji imprez zbiorowych, popularność (sukienek), w zaledwie kilka dni podskoczyła o 125 proc. Wiele artykułów odzieżowych, skategoryzowanych jako homewear, cieszyło się zaskakującym wzrostem popularności. Mowa tu o ubraniach sportowych, takich jak dresy, t-shirty czy buty sportowe.

Oprócz analizy poszczególnych produktów modowych, cały raport wzbogaciliśmy o listę wskazówek dla e-commerce oraz o dane dotyczące konkretnego produktu na rynku europejskim.

SI_raport_wykres_odziez_sportowa
fot. Sales Intelligence

Przypuszczamy, że w najbliższych miesiącach udział e-commerce w obrotach retail będzie nadal wzrastał, zarówno w Polsce i na świecie. Sprzedawcy będą brali pod uwagę fakt, że kryzys, który obecnie przeżywamy może się powtórzyć (wiele słyszy się o drugiej fali epidemii jesienią), dlatego już teraz przygotowują się na tę okoliczność, przeprowadzając digitalizację swoich biznesów.

Dariusz Zaremba, Prezes Zarządu Sales Intelligence sp. z o.o.

Polacy zdecydowanie polubili zakupy przez Internet. Według danych Izby Gospodarki Elektronicznej, dziś już 72 proc. internautów robi zakupy w sieci. Grono osób kupujących online powiększyło się. Dla wielu jest to bezpieczna i wygodna forma zamawiania produktów. Celem powstania raportu: Zakupy modowe w dobie Covid-19. Jak pandemia wpłynęła na decyzje zakupowe w branży fashion, jest inspiracja biznesów do podejmowania intensywnych działań marketingowo-sprzedażowych, które obecną sytuację związaną z pandemią mogą przekuć w korzyść.

POBIERZ PEŁNY RAPORT ZAKUPY MODOWE W DOBIE COVID-19. JAK PANDEMIA WPŁYNĘŁA NA DECYZJE ZAKUPOWE W BRANŻY FASHION


Autor:

Jacek_Treder_Sales_Intelligence

Jacek Treder – Dyrektor Operacyjny w Sales Intelligence. Od 2009 roku związany z branżą e-commerce. Na co dzień przewodzi zespołom zajmującym się kontaktem z klientem, działaniami operacyjnymi, marketingiem i rozwojem produktu, usprawniając procesy funkcjonujące na różnych poziomach firmy. 

Jest odpowiedzialny za tworzenie strategii rozwoju spółki, dopasowanej do zmian zachodzących na rynku i przenoszenia jej na grunt organizacji. Posiada wiedzę z zakresu zarządzania jakością oraz umiejętności związane z motywowaniem zespołu. Zapalony generalista i wyznawca zasady Pareto. 

50 kreatywnych 750x100px
Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej