Adidas wkracza do wirtualnego świata kryptowalut i technologi NFT

475

Wirtualny świat kryptowalut i technologia NFT również zawitała do niemieckiego Adidasa. Równocześnie, dołączając do grona firm, które zamierzają dokonać internetowej rewolucji.

Kilka dni temu odzieżowy gigant nawiązał współpracę z giełdą kryptowalut Coinbase i kilkoma popularnymi platformami: Sandbox oraz trzema podmiotami z branży NFT: Punks Comic, GMoney i BAYC. Ten dość niecodzienny ruch sugeruje fanom odzieżowego giganta, iż wkrótce firma będzie oferować część swoich produktów w formie wirtualnej.

 

Niestety, moda związana z wirtualną rzeczywistością również dotknęła wiele popularnych marek odzieżowych w tym samego Adidasa. Firma niejako była zmuszona podjąć tego typu ruch, ponieważ jego konkurent Nike — nawiązał współpracę z deweloperami gry ROBLOX i w przyszłości planują podbić jeszcze więcej alternatywnych, wirtualnych światów, nie tylko związanych z szeroko pojętym gamingiem.

Tej jesieni Adidas, znany z zamiłowania do skrajnie oryginalnych pomysłów, staje na granicy kreatywności: Metawersum. Nasz cel? Widzieć, jak każdy z jej mieszkańców rozkwita. Metawersum to miejsce, w którym każdy może wyrazić swoje najbardziej oryginalne idee i być najbardziej autentycznym sobą, w jakiejkolwiek formie, jaką przyjmie. A dzięki blockchain [i NFT] ci pionierzy mogą posiadać kawałek tego, co tworzą. Oficjalnym komunikat Adidas.

Wielki boom na punkcie NFT!

Od jakiegoś czasu obserwujemy spore zainteresowanie technologią NFT. Wiele światowych korporacji, firm i mikro przedsiębiorstw wyraża swoje zainteresowanie wirtualną rzeczywistością i wszystkim, co jest z nią w jakiś sposób powiązane.

Czym jest NFT?

Dla przypomnienia NFT to rodzaj niewymienialnego tokena kryptograficznego, który działa na podstawie architektury blockchain (architektura przechowywania informacji). Reprezentują one określone dobro materialne lub wirtualne. Każdy z nich zawiera zakodowany cyfrowy identyfikator, który odróżnia go od innych tokenów. Dzięki temu można go z łatwością zweryfikować i potwierdzić autentyczność przedmiotu oraz kto jest jego prawowitym właścicielem.

Wspomniany token jest ,,niepodrabialny”, co oznacza, że nie da się go skopiować lub ponownie wytworzyć.  Przedmioty posiadające token NFT osiągają dużą wartość, są to np.: obrazy, antyki, przedmioty kolekcjonerskie, urządzenia elektroniczne, wirtualne przedmioty w grze itp.

Takiego typu rozwiązanie uważane jest przez wielu futurologów, ekspertów i właścicieli korporacji technologicznych za przyszłościowe, ponieważ NFT może okazać się niezbędnym elementem w funkcjonowaniu wirtualnego świata zwanego — metaversum.

 

Z pewnością ta technologia jest przyszłością realnych inwestycji giełdowych i finansowych. Wielu sympatyków kryptowalut uważa, że realna gotówka i wszelkie inwestycje związane gospodarką danego kraju, może w niedalekiej przyszłości przenieść się całkowicie do wirtualnej rzeczywistości.

Oryginalne źródło: https://cointelegraph.com/news/adidas-enters-the-metaverse-with-nft-partnerships

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Akceptuję Dowiedz się więcej