Czym poza muzyką zajmują się Polscy raperzy
Ostatnia głośna premiera herbat Miss Ti, pod którymi podpisuje się Quebonafide jest kolejnym przykładem tego jak raperzy wykraczają poza biznes muzyczny. A jak radzą sobie inni artyści i jakie branże podbijają Polscy raperzy?
Raperzy nie tylko w Polsce, ale i na świecie od lat starają się wykorzystywać swoją popularność do rozwijania biznesów poza branżą muzyczną. Najpopularniejsza wydaje się sprzedaż własnych marek odzieżowych, znajdą się jednak również większe i trudniejsze projekty. Warto też pamiętać, że wielu artystów prowadzi własne wytwórnie muzyczne, które rosną często do ogromnych organizacji wydawniczych.
Brandy odzieżowe
Ubrania wraz z logami oraz sloganami raperów są chyba najstarszym sposobem na zwiększenie zarobków muzyków. Warto jednak wspomnieć takie brandy jak Prosto i PLNY, których początki sięgają wczesnych lat 2000. Przez ten czas odpowiednio brand Sokoła oraz Tedego z ubrań raperów przerodziły się w marki sprzedawane nie tylko w internecie, ale również stacjonarnie w butikach, a noszone są nie tylko przez fanów rapu, ale i przez aktorów i celebrytów.
Gastronomia
Lokale gastronomiczne, których twarzą są znane postaci w ostatnich latach nabierają na popularności. Same restauracje to nie wszystko, czego przykładem może być Quebonafide.
Wspomniana wcześniej linia herbat Miss Ti nie jest pierwszym podejściem do sprzedaży matchy przez Jakuba Grabowskiego. Kilka lat temu raper zdecydował się otworzyć stoisko z bubble tee na Warszawskich bulwarach wiślanych. Co ciekawe miejsce korzystało z dokładnie tego samego brandu co nowo wypuszczone herbaty w butelce.
Quebo jednak nie jest jedynym raperem próbującym swoich sił w gastronomi, czego przykładem może być Karol “Solar” Poziemski, który kilka miesięcy temu pochwalił się otwarciem restauracji. Okarima ramen, bo tak nazywa się restauracja jest pierwszym takim projektem dla Solara który postanowił rozpocząć działalność z rozmachem otwierając lokal w nie dawno otwartych Browarach Warszawskich. Gdzie znaleźć można, chociażby restauracje Roberta Lewandowskiego.
CBD
W pewien sposób naturalne wydaje się pojawienie raperów na rynku suszy CBD. W końcu w swojej twórczości często wspominają oni różnego rodzaju używki. Jednym z największych brandów tego typu są produkty prezentowane przez Pawła “Pezet” Kaplińskiego. Który w zeszłym roku zaprezentował linię produktów CBD nawiązujących do jego ostatniej płyty oraz poszczególnych utworów.