EKObarometr od SW Research – Wyniki trzeciej fali pomiaru
Już po raz trzeci przyglądamy się temu, jak Polacy podchodzą do tematu ekologii oraz działań na rzecz ochrony środowiska i klimatu.
Z czego składa się raport na temat postaw ekologicznych Polaków?
EKObarometr to cykliczne ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii w różnych sferach życia.
Opracowanie stanowi zestawienie wyników pochodzących z trzech pomiarów zrealizowanych przez SW RESEARCH w marcu, czerwcu oraz październiku 2020 r. Pokazuje ono, jak konsumenci odbierają reklamy wykorzystujące motywy ekologiczne, jaka jest perspektywa pracowników na działania pro-ekologiczne pracodawców, a także jak istotnym problemem w Polsce jest zanieczyszczenie powietrza.
Do kogo jest skierowany raport EKObarometr?
Raport jest skierowany do osób zajmujących się reklamą, marketingiem, projektowaniem produktów i usług, brandingiem, społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale również do osób zaciekawionych sytuacją społeczną w Polsce oraz wszystkich zainteresowanych kwestiami ekologicznymi.
Naszym partnerem w EKObarometrze jest firma EcoWipes.
Metodologia badania
Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki pochodzą z trzech pomiarów zrealizowanych metodą wywiadów on-line (CAWI) przez SW RESEARCH: Pomiar III – październik (13-29.10.2020), Pomiar II – czerwiec (4-24.06.2020 r.), Pomiar I – marzec (2-24.03.2020 r.). W ramach badania przeprowadzono w sumie 4 574 ankiety (Pomiar III – 1 583, Pomiar II – 1 515, Pomiar I – 1 476) z użytkownikami panelu badawczego SW Panel. Realizacja kolejnej fali planowana jest w marcu 2021 r.
Źródło: SW Research