Kiedy pandemia stwarza okazję dla przedsiębiorców

Pracodawcy mają dziś okazję na umocnienie swoich marek. Bo pandemia prowokuje employer branding.

85

Komunikacje i relacje z kandydatami oraz pracownikami stały się przedmiotem zainteresowań klientów, opinii publicznej, mediów. Oczekujemy, że biznes zatroszczy się o pracowników, zatroszczy się o nas.

I tu tworzą się okazje. Dla małych i dużych przedsiębiorstw na pokazanie prawdziwego oblicza. Choć to, co dla jednych jest szansą, dla innych może być zagrożeniem…

Gdybym miała dziś obstawiać to słowami roku 2020 pewnie będą: pandemia, covid, zmiany. A zaraz za nimi możemy postawić “naukę” i “szansę na rozwój”. Jeśli dobrze wykorzystamy obecną okazję.

Dla przedsiębiorców 2020 to czas próby, dla menedżerów egzamin, dla wszystkich czas niepewności. Komunikacje i relacje z kandydatami oraz pracownikami stały się przedmiotem zainteresowań klientów, opinii publicznej, mediów. Wszyscy oczekiwaliśmy i oczekujemy, że biznes zatroszczy się o swoich pracowników, o nas.

W telewizji oglądaliśmy reklamy marketów o tym, jak dbają o bezpieczeństwo sprzedawców. Wszyscy oceniamy decyzje o zwolnieniach i komentujemy decyzje prezesów o tym czy praca zdalna, czy home office. Zaglądamy do pracodawców „przez” social media i wyrabiamy sobie o nich opinie.

I tu tworzą się okazje. Dla małych i dużych przedsiębiorstw na pokazanie prawdziwego oblicza. Choć to, co dla jednych jest szansą, dla innych może być zagrożeniem…

Najwięcej chyba stracili pracodawcy milczący. Bo na milczeniu wyrasta najwięcej plotek. Na pustym polu rozsiewają się domysły, rosną spekulacje i osądy. Najwięcej wygrali pracodawcy, którzy zadbali o ludzi, nie musieli przy tym dużo mówić ani się chwalić. Bo pracownicy pochwalili się za nich. (o docenionych przez pracowników pracodawcach pisałam już tu)

„Pracodawca o nas super zadbał, czuję się bezpieczna” – powiedziała mi Klientka w kwietniu 2020. I to jest najlepsza rekomendacja i najlepszy employer branding.

Na portalach społecznościowych oglądamy posty o szkoleniach z bezpieczeństwa, o pracy zdalnej, o docenieniu, o liderach, którzy nagrywają live’y, aby uspokoić swoich pracowników. Dobre przykłady i praktyki pracodawców, które się sprawdziły zbierałam dla Was na blogu.

Na webinariach spotykałam pracowników zadowolonych z rozwiązań, z aktywności, ze wsparcia jakie otrzymali od pracodawców. Większość działań oparta o empatię, uważne słuchanie i otwarcie na dialog, zrozumienie potrzeb. Niewiele rozwiązań wymagających dużych budżetów.

Trendy i kierunki employer brandingu, takie jak employee advocacy, czyli ambasadorzy pracodawców, nabrały turbodoładowania przez pandemię. Praca zdalna z dnia na dzień zastała nas w domu. A rekrutacja przeniosła się w on-line.

Pracodawcy zwracający na siebie uwagę aktywnością i komunikacją w czasach kryzysu wygrywają naszą sympatię i zyskują docenienie. Nad pandemią zapanujemy, kryzys się skończy, ale wrażenia i opinie o pracodawcach pozostaną.

Warto dobrze wykorzystać ten czas i nie przespać okazji na employer branding. Sprawić, aby słowami 2020 roku były: współpraca, zaufanie, dobre relacje, odpowiedzialni pracodawcy. 

 

<Jeśli interesują Cię trendy w EB zapraszam na webinar 16 lipca 2020. Liczba miejsc jest ograniczona, obowiązują zapisy.>

Komentarze
Ładowanie...