Esport kontynuuje rozgrywki mimo globalnej epidemii
Koronawirus atakuje wszystkie rynki. Esport broni się i przenosi profesjonalne rozgrywki do internetu.
W ramach cyklu esportowych aktualności, regularnie zamierzamy Wam przybliżać i agregować istotne z punktu widzenia marketingu i biznesu informacje dotyczące aktualnych wydarzeń w Polskim esporcie, ale z uzupełnieniem globalnej perspektywy.
Koronawirus dotyka także branżę esportu i wymusza szybką reakcje organizatorów turniejów i drużyn. Odwołano wiele eventow i wydarzeń na całym świecie, a wiele lig zostało zatrzymanych. Natomiast wygląda na to, że esport bardzo szybko zaczął sobie radzić w nowej rzeczywistości. Przewagą esportu jest większa elastyczność, a przez to możliwość dostosowywania się do zmieniających realiów.
W odróżnieniu od sportów tradycyjnych – w esporcie zmagania mogą toczyć się online, bez udziału publiczności, przy zachowaniu sportowych standardów. Kolejni organizatorzy rozgrywek profesjonalnych stopniowo decydują się na zmiany formatów rozgrywek i ograniczają rywalizacje do zmagań online. Oczywiście nic nie dorówna wielkim wydarzeniom esportowym przy udziale publiczności, ale tylko taka formuła pozwala na zapewnienie ciągłości rozgrywek – i przede wszystkim umożliwia milionom kibiców na śledzenie zmagań online.
Zdecydowana większość profesjonalnych drużyn swoje mecze będzie rozgrywać ze specjalnie dostosowanych pod ich potrzeby gaming house’ów, bądź też całych dedykowanych ośrodków treningowych (jak na przykład Esports Performance Center w Warszawie). W dalszej przyszłości planowane jest organizowanie mikroeventów, gdzie przy udziale produkcji i zaproszonych drużyn rozgrywki będą się toczyć przy zachowaniu najwyższej jakości telewizyjnej i ze spełnionymi wszelkimi sportowymi wymogami.
Ultraliga, najbardziej prestiżowe rozgrywki w League of Legends w Polsce, zdecydowała się na rozegranie fazy play-offów online. Drużyny będą rywalizować przez internet, a transmisje będziemy mogli śledzić w kanałach Polsat Games (telewizja linearna + Twitch). Jednocześnie rozgrywki na szczeblu międzynarodowym, takie jak europejskie LEC, także zostaną rozegrane w formacie internetowym.
Prestiżowe rozgrywki w inną popularną grę w Polsce – Counter-Strike również przenoszą się do Internetu. 11 sezon ESL Pro League odbędzie się bez kibiców, a rozgrywki toczyć się będą online z podziałem na dywizje amerykańską i europejską. Kolejny ciekawy fakt – w dywizji europejskiej rywalizować będzie chińska drużyna TYLOO, która od początku roku przebywa na zgrupowaniu w Europie.
W kolejnych miesiącach branża marketingu powinna przychylnym okiem patrzeć na streaming i mikrowydarzenia w esporcie i gamingu.
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.