Film Your Story, czyli jak OPPO stało się digitalowym twórcą launchu produktowego – case study

306
shell brand is the future

OPPO jest jednym z największych producentów smartfonów na świecie, który na polskim rynku pojawił się w 2019 r. Plasująca się w pierwszej piątce pod względem wielkości udziałów w globalnej sprzedaży smartfonów firma nad Wisłą szybko zbudowała dynamicznie rosnącą rozpoznawalność. W rezultacie już po półtorarocznej obecności w Polsce była ona kojarzona przez co trzeciego mieszkańca kraju, a po dwóch latach – przez blisko 60% Polaków. Dynamiczny rozwój marki cały czas wiąże się również z wprowadzaniem nowych urządzeń do oferty, a ostatnim takim wyzwaniem była w pełni digitalowa premiera smartfonów z kolejnej edycji flagowej serii Reno producenta.

 Ważnym atutem nowej generacji telefonów OPPO Reno5 są ich możliwości w zakresie wideo, które marka chciała podkreślić przy okazji launchu produktów. Sporym wyzwaniem było opracowanie zdalnej aktywacji w taki sposób, by obrazowała ona praktyczne zastosowanie funkcji multimedialnych i przybliżała je potencjalnym użytkownikom sprzętu jeszcze zanim będą mieli możliwość samodzielnego przetestowania rozwiązań. Dodatkowym zadaniem stojącym przed producentem było dotarcie z przekazem do jak najszerszego grona osób. OPPO wciąż bowiem buduje świadomość marki na lokalnym rynku. Równie istotne pozostaje dalsze kształtowanie wizerunku firmy nad Wisłą – OPPO od lat wspiera młodych twórców i zachęca użytkowników do kreatywności, dostarczając im narzędzia wspierające ich działania.

Film Your Story

Osiągnięcie wszystkich celów związanych z premierą urządzeń wymagało dobrania odpowiedniej formy. Stworzona razem z agencją 24/7Communication koncepcja, realizowana przy wsparciu agencji Allegro, zakładała nakręcenie filmu nawiązującego stylem do daily vloga – formatu cieszącego się rosnącą popularnością wśród użytkowników internetu. Aby dotrzeć do szerokiego grona osób korzystających z platform społecznościowych, marka podjęła współpracę z twórcami digitalowymi reprezentującymi różne kanały. Znaleźli się wśród nich Nieantyfan i Michał Pisarski, tworzący technologiczny Futura Podcast, a także znana TikTokerka Kinga Sawczuk. Rolę osoby prowadzącej objął z kolei Wujaszek Liestyle, a w nagraniu pojawił się także ambasador marki na polskim rynku, Marcin Prokop.

Launch produktu poprzedziła faza teaserowa w mediach społecznościowych twórców. Zapowiedź wydarzenia pojawiła się również na kanale YouTube OPPO Polska. To tam 22 marca 2021 r. o godz. 10.00 opublikowany został wspólny daily vlog, w którym pojawili się wszyscy influencerzy. W materiale twórcy pokazują kolejne funkcjonalności fotograficzne i wideo smartfonów z serii Reno5 oraz ich praktyczne zastosowanie w tworzeniu contentu – wszystko w ramach challenge’u rzuconego Wujaszkowi Liestyle przez Piotra Żaczkę, PR Managera OPPO Polska. Na całe zadanie mieli oni 35 min, co stanowi nawiązanie do czasu ładowania telefonu Reno5 5G od 0 do 100%. Podróż po świecie OPPO w ramach daily vloga kończy się we Wrocławiu, gdzie rozpoczyna się z kolei współpraca marki z festiwalem filmowym Nowe Horyzonty, a także ogłoszony zostaje konkurs na materiał wideo kręcony smartfonem, który zostanie pokazany podczas eventu.

Liczba wyświetleń wciąż rośnie

Materiał premierowy w tej formie przyciągnął wielu widzów – do 26 kwietnia br. były to ponad 143 tysiące wyświetleń. Ich wysoka liczba, jak również dalszy, sukcesywny wzrost mogą wskazywać, że daily vlog okazał się dużym wydarzeniem w dniu jego premiery, ale też wciąż pozostaje atrakcyjnym contentem, trafiającym do kolejnych odbiorców. Tym samym zarówno cele biznesowe, jak i marketingowe oraz wizerunkowe firmy zostały osiągnięte. Film dotarł do szerokiego grona widzów korzystających z platform wideo, a więc potencjalnie zainteresowanych funkcjonalnościami nowej serii urządzeń w tym zakresie, ukazanymi w praktyczny sposób. Szeroki zasięg może z kolei pozytywnie przełożyć się na zwyżkującą świadomość marki. Niestandardowa formuła zaś – na budowanie wizerunku OPPO jako brandu ceniącego kreatywność i nowoczesne rozwiązania. Jest to zresztą kolejne już, konsekwentne działanie OPPO w tym kierunku, w zeszłym roku producent, z okazji premiery smartfonów Reno4, stworzył bowiem oryginalny talk show.

Autorki:

Marta Jechna – Account Director w 24/7Communication, członkini Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska. W 24/7 Communication kieruje pracą zespołów skupiających się w komunikacji klientów energetycznych, przemysłowych i technologicznych oraz healthcare. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie świadomego budowania reputacji klientów za pośrednictwem nowoczesnych i skutecznych form komunikacji, docierających do różnorodnych grup interesariuszy. Działania w warstwie digitalowej od dawna stanowią nieodłączną część zrealizowanych przez nią kampanii.

Dorota Piejko-Foltyn – Senior Account Manager i liderka praktyki technologicznej w 24/7Communication. Realizuje projekty zarówno z zakresu komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej, jak i EB mocno stawiając na wykorzystania digitalowych kanałów dotarcia. Świat nowych technologii, nie tylko komunikacyjnych, nie skrywa przed nią tajemnic.

shell brand is the future

Komentarze
Ładowanie...

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. AkceptujęDowiedz się więcej