Inbornmedia publikuje trailer filmu o góralach w technologii 4K HDR
Prezentujemy premierowy trailer filmu dokumentalnego “Highlander - Polish Men of the Mountains”, który pokaże Podhale i polskich górali w najwyższej telewizyjnej technologii 4K HDR nie ustępując nowym produkcjom światowych potentatów takich jak chociażby National Geographic. Film jest skierowany przede wszystkim do sprzedaży międzynarodowej, do nadawców w Europie, USA czy Azji, którzy już nadają w 4K.
Maciej Pawełczyk z Inbornmedia mówi – Myślę, że czas najwyższy wykorzystywać technologię telewizyjną aby w pewnym sensie zbliżyć widza do natury i piękna krajobrazów. Standard 4K HDR wymaga innego podejścia do filmowania i innego tempa montażu. Wysoka rozdzielczość w połączeniu z wysokim zakresem dynamiki obrazu HDR dają piorunujący efekt. Krajobrazy i timelapsy robią tak znakomite wrażenie, że trzeba się zatrzymać i dać widzowi czas na ich podziwianie. Byliśmy od początku podekscytowani tą technologią ale tak naprawdę poraziło nas dopiero w studiu postprodukcyjnym, w którym obejrzeliśmy materiał na monitorze Sony BVM X-300. Czujemy, że telewizja 4K HDR to przyszłość, w przeciwieństwie do nietrafionej technologii 3D.
„Highlander – Polish Men of the Mountains” to film, który będzie doskonałą propozycją dla międzynarodowego widza szukającego w kinie tradycyjnych wartości i pięknych obrazów przyrody. Film ma pokazać kulturę góralską w sposób, w jaki jeszcze nikt jej nie pokazał i stać się żywą wizytówką Podhala na całym świecie. Od lat jesteśmy uczestnikami targów telewizyjnych MIPCOM w Cannes. Planujemy też udział w marketach DOCS FOR SALE / IDFA (Amsterdam), NATPE (Budapeszt). Są to strategiczne miejsca, w których handluje się filmami i to tam nabierają kształtów ramówki stacji telewizyjnych w wielu krajach. Promocja Polski nie musi być nachalna, można ją robić sprytnie, oferując produkt najwyższej jakości, który klienci, w tym przypadku zagraniczne stacje telewizyjne, będą chcieli sami kupić i emitować. Zdajemy sobie z tego sprawę dlatego zdecydowaliśmy się na najwyższą technologię realizacyjną, która spełnia założenia standardu 4K HDR. Telewizja 4K HDR jest rewolucją, podobną jak kiedyś HD, zresztą nie bez powodu – obraz wyprodukowany w ten sposób daje nieprawdopodobne doznania estetyczne i wrażenie realizmu. Ta technologia zdobywa kolejne rynki i powstaje coraz więcej kanałów telewizyjnych, które ją wprowadzają. Odzwierciedleniem tego jest rosnąca sprzedaż telewizorów 4K HDR, która już rok temu osiągnęła 48.1 milionów egzemplarzy globalnie. Czuć to namacalnie na targach telewizyjnych, na przykład w Cannes (MIPCOM, MIPTV), gdzie widać wyraźny popyt na tego typu kontent. Między innymi dlatego, że jest go jeszcze stosunkowo mało na rynku. Jesteśmy już w kontakcie z międzynarodowymi dystrybutorami, którzy są zainteresowani filmem. Liczymy, że dystrybucja „Highlander – Polish Men of the Mountains” na licencji 4K HDR do różnych krajów powinna zwrócić koszty produkcji. Oczywiście film będziemy rozpowszechniać również w standardowej wersji HD. Tematyka również stanowi atut – jest to film o człowieku i o otaczającej go przyrodzie, czyli film nadający się do ramówek stacji społecznych jak i przyrodniczych, również w paśmie rodzinnym. Jesteśmy przekonani, że skarb polskiej kultury narodowej, czyli kultura Podhala i polski Góral, mają szanse być promowane i docenione przez widzów na całym świecie. Cieszymy się, że możemy się do tego przyczynić – komentuje Maciej Pawełczyk.
Radek Wikiera z Inbornmedia dodaje: Aktualnie przygotowujemy się do targów MIPCOM w październiku. Mamy nadzieję, że polski Góral zostanie wreszcie rozpowszechniony i to w pięknym stylu od Ameryki, aż po Azję. Na szczęście trailer już robi wrażenie na zagranicznych dystrybutorach, więc jesteśmy dobrej myśli.
Trailer: Inborn TV