Indonezja kolejnym krajem, który uznaje esport za pełnoprawny sport
Rząd Indonezji oficjalnie uznał esport za sport podczas Krajowej Konferencji Centralnej KONI 2020. Indonezja dołącza innych krajów Azji Południowo-Wschodniej, takich jak Filipiny, czy Malezja, które uznały esport za oficjalny sport.
Indonezyjskie Ministerstwo Młodzieży i Sportu oraz Indonezyjski Narodowy Komitet Sportu (KONI) oficjalnie uznały esport za „pełnoprawny sport” i jednocześnie powołali PB Esports jako instytucję, która zajmuje się esportem w Indonezji w ramach KONI.
Ten kamień milowy dla zawodników esportowych i branży oznacza, że esport może zostać włączony jako oficjalny sport do krajowych zawodów, takich jak Narodowy Tydzień Sportu (PON lub „Pekan Olahraga Nasional”). Aczkolwiek pandemia COVID-19 przeszkodziła wydarzeniom sportowym i wszystkie tego typy imprezy zostały odwołane.
Esport zaczyna odgrywać coraz większa rolę jako część międzynarodowych zawodów multisportowych, a gry takie jak League of Legends, StarCraft II i Clash Royale są od kilku lat rozgrywane jako sporty demonstracyjne w Igrzyskach Azjatyckich. W zeszłym roku podczas Igrzysk Azji Południowo-Wschodniej na Filipinach, dyscypliny esportowe po raz pierwszy zostały włączone do oficjalnego programu medalowego.
W październiku ubiegłego roku MKOL i Intel ogłosiły Intel World Open, zawody esportowe, które miały się odbyć w okresie poprzedzającym Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 w Tokio. Niestety, z powodu pandemii COVID-19, wydarzenie Intela i Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 zostały przesunięte z lipca tego roku na 2021 rok.
Słychać również głosy, że esport będzie brany pod uwagę podczas letnich igrzysk olimpijskich w Paryżu w 2024 r. jako oficjalna dyscyplina, ale nie zostało to oficjalnie potwierdzone przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski.
Świat sportu coraz bardziej integruje się z esportem, o czym świadczą coraz liczniejsze wspólne inicjatywy, takie jak inwestycja Marcina Gortata w Polską Ligę Esportową.
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.