Leasing i wynajem długoterminowy. Czym chcą jeździć kobiety, a czym mężczyźni?

kobieta w samochodzie

Eksperci platformy Automarket.pl sprawdzili, jakie samochody najczęściej finansują w leasingu i wynajmie długoterminowym kobiety, a jakie mężczyźni.

Automarket.pl to należąca do PKO Leasing internetowa platforma, oferująca nowe i używane samochody pochodzące z polskich salonów. Jej eksperci przeanalizowali 2 tys. umów zawartych z klientami w ciągu pierwszego roku obecności firmy na rynku, aby dowiedzieć się, jakie samochody w leasingu i wynajmie długoterminowym najbardziej interesują kobiety i mężczyzn.

 Analiza powstała w oparciu o umowy leasingu i wynajmu długoterminowego. Obserwujemy bowiem duży wzrost zainteresowania tymi formami finansowania i ich popularności wśród zdecydowanej większości naszych klientów.  Sprawdziliśmy również,  jakie samochody są najczęściej wybierane przez kobiety, a jakie przez mężczyzn, biorąc pod uwagę ich potrzeby i preferencje zakupowe.

Tomasz Otto, Dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl

 infografika
Źródło: Automarket.pl

Opel i Hyundai – ulubione marki kobiet…

Z przeprowadzonej analizy wynika, że wśród dostępnych na platformie marek samochodów, najbardziej popularną wśród kobiet jest Opel – aż 30% z nich decyduje się na modele tej marki (najczęściej na Astrę lub Insignię). Na drugim miejscu wśród wybieranych przez panie producentów znajduje się Hyundai – wybiera go 15% klientek platformy (najpopularniejsze modele: i30 i Tucson). Na trzecim miejscu plasuje się BMW – samochody rodem z Bawarii wybiera 10% pań (przeważnie modele serii 3).

Sympatią klientek Automarket.pl cieszą się też Skoda (8%), Fiat (7%) oraz marki japońskie – Toyota i Nissan (po 6%). Warto podkreślić, że auta z Japonii są wybierane znacznie częściej przez kobiety niż mężczyzn – łącznie 15% pań i 10% panów decyduje się na te pojazdy.

…i mężczyzn

Jak się okazuje, Opel to marka numer jeden także wśród mężczyzn, choć odsetek tych aut wśród umów leasingu i wynajmu długoterminowego jest mniejszy w porównaniu do umów zawieranych przez kobiety – Ople wybiera 15% panów. Na drugim miejscu znajduje się Hyundai (11%) – także nr 2 wśród kobiet. Trzecie miejsce u panów zajmują jednocześnie BMW i Skoda (po 10%).

Różnice między motoryzacyjnymi preferencjami obu płci widać dopiero od czwartego miejsca. U panów tę pozycję zajmuje Ford z wynikiem 7%, a tuż za nim plasuje się Volkswagen (6%). Marki japońskie rzeczywiście nie są ulubieńcami mężczyzn. Najchętniej wybierają oni Toyotę (4%), ale decydują się na nią równie często, co na Audi (również 4%).

Analiza pokazuje  te same preferencje w przypadku francuskich marek – po 6% kobiet i mężczyzn stawia na Peugeota, Citroena i Renault.

Nasze obserwacje potwierdzają, że równie często można zobaczyć kobietę za kierownicą SUV-a, np. Hyundaia Tucsona, co mężczyznę w niewielkim aucie miejskim, np. Oplu Astrze. Co więcej, osoby, które decydują się na auta z naszej oferty, stosują te same kryteria podczas wyboru samochodu. Ich wspólną cechą jest chęć zakupu i korzystania z pojazdu w możliwie wygodny sposób. To dlatego najczęściej wybierają wynajem długoterminowy i leasing, a transakcje często zawierają online – ograniczają dzięki temu  formalności i mogą liczyć na wsparcie w obsłudze samochodu, np. serwisowaniu, przechowywaniu i wymianie opon czy ubezpieczeniu auta.

Tomasz Otto z Automarket.pl

Źródło: Automarket.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF