Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?

Kubota Reaktywatorzy

Nie ma w naszym kraju osoby, która nie znałaby klapek Kubota. W pewnym momencie jednak marka zniknęła z rynku, by z przytupem powrócić do sprzedaży i do naszych serc. Przedstawiamy laureatów 12. edycji rankingu 50 Kreatywnych, ludzi odpowiedzialnych za przywrócenie na rynek marki kultowych klapków Kubota.

Jakie były okoliczności powstania Waszego projektu?

W 2018 razem z Piotrem Kwiatkowskim, Asią Kwiatkowską oraz Wacławem Mikłaszewskim byliśmy grupą młodych przedsiębiorców, którzy chcieli stworzyć dochodowy i satysfakcjonujący biznes. Piotr miał pomysł na klapki z wymiennymi paskami, który ostatecznie ewoluował w stronę reaktywacji Kuboty. Od początku przyświecał nam jeden cel – oddać cesarzowi, co cesarskie i przywrócić kultową markę lat 90. do łask. Pamiętamy, jak w pierwszej notce do mediów pisaliśmy: „W nowym stylu, acz tradycyjnej oprawie – paluchem szurając dyskretnie, wraca, by energią lat dziewięćdziesiątych dokonać klapkowej rewolucji”.

Po części już udało się to zrobić! Ludzie ponownie pokochali klapki Kubota. W 2020 r. potroiliśmy przychody w stosunku do 2019 r., w 2021 r. również osiągnęliśmy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty przychodów. Mamy 2500 SKU, otworzyliśmy 2 sklepy stacjonarne w Warszawie i Poznaniu oraz 1 wyspę handlową. Zatrudniamy ponad 35 osób, jesteśmy po udanej zbiórce crowdfundingowej, a w 1Q 2022 r. zadebiutujemy na NewConnnect.

Co ważne – w 2019 r. do zespołu dołączyli Wiesław i Dorota Michalscy, założyciele marki Kubota. W momencie, gdy potrzebowaliśmy środków na rozwój, to właśnie oni zostali naszymi pierwszymi inwestorami. Historia zatoczyła piękne koło 🙂

Jak wyglądały początki Waszej działalności? Co było dla Was najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała firma?

Warto podkreślić, że reaktywacja Kuboty nie oznaczała tylko przywrócenia do życia marki i produktów, ale również wiązała się ze zorganizowaniem naprawdę wielu procesów z dziedziny logistyki, promocji i sprzedaży. Od początku wiedzieliśmy, że głównym kanałem dystrybucji będzie e-commerce. Tym samym zagospodarowania wymagały takie obszary jak m.in. marketing i komunikacja, kampanie online, analityka, user experience, social media, influencerzy czy technologia. Każdy z tych obszarów był dla nas sporym wyzwaniem, głównie ze względu na fakt, że na początku wszystko robiły 3 osoby.

Co było najważniejsze podczas stawiania pierwszych kroków? Słuchanie fanów marki i dużo pokory. Z dnia na dzień musieliśmy nauczyć się zarządzać marką, która krąży wokół sezonowej mody i aspiruje do komentowania rzeczywistości. To wszystko wymagało i nadal wymaga dużej elastyczności i czujności. Kubota to broń o olbrzymiej sile rażenia, ale trzeba z niej umiejętnie i celnie korzystać.

Co było momentem przełomowym w Waszym biznesie i co się z tym wiązało?

Trudno nam wymienić jeden taki moment, ale na pewno:

  1. Połączenie sił z Wiesławem i Dorotą Michalskimi, pierwszymi właścicielami marki.
  2. Wprowadzenie do oferty klapków Rzep.
  3. Nawiązanie współpracy z Jeronimo Martins Polska.
  4. Przekształcenie się w spółkę akcyjną oraz zakończona sukcesem przed czasem publiczna oferta akcji.

Przeczytaj także:

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?

Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?


Alina Sztoch

Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.

 

 

Joanna Kwiatkowska

Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.

 

 

Piotr Kwiatkowski

Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF