Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – co ich inspiruje?
Co najbardziej inspiruje reaktywatorów marki Kubota? Co według nich miało największy wpływ na sukces tej inicjatywy? Jakie mają rady dla startujących biznesów? Zapraszamy do przeczytania trzeciej części rozmowy z Aliną, Joanną i Piotrem - Laureatami 12. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Co przyczyniło się do sukcesu Waszej firmy?
Sukces reaktywacji marki Kubota to wypadkowa olbrzymiego wysiłku zespołu, zdecydowanie wykraczającego poza godziny pracy od 8 do 16. Oprócz pracowitości i wiary w to, co robiliśmy, bardzo ważnym elementem była duża pokora. Wobec oczekiwań fanów, wobec ciężaru znaczeniowego związanego z marką, wobec własnych umiejętności. Reaktywacja tak znanej marki w wielu kwestiach była balansowaniem między skrajnie różnymi grupami odbiorców. Mając tak szerokiego klienta, łatwo się pogubić i stracić tożsamość.
Jest taka teoria w planistycznym podejściu do architektury miast, którą bardzo lubimy, że buduje się chodniki w miejsce wydeptanych przez ludzi ścieżek. Tak trochę postrzegamy naszą rolę jako reaktywatorów marki. Społeczność Kuboty te ścieżki wydeptuje, a nasz zespół stara się nimi podążać, chwilami je redefiniując.
Który moment w życiu uważacie za najbardziej kreatywny i dlaczego?
Tworzenie strategii oraz kolekcji na przyszły rok to zawsze bardzo ważne i twórcze momenty. Wiążą się z wieloma burzami mózgów oraz bodźcowaniem się trendami, branżą, sugestiami fanów. To one wyznaczają kierunki rozwoju firmy przez kolejne miesiące.
Kto lub co było i jest inspiracją w Waszych działaniach biznesowych? Dlaczego?
Fani Kuboty. Tatuaże Kuboty, śluby w Kubotach, rodzenie dzieci w Kubotach (sic!) itp. Fani marki każdego dnia pokazują, że Kubota to nie klapki, to styl życia. To jest niesamowite. Wielokrotnie dzięki fanom marki mieliśmy ciarki na ciele. Ze wzruszenia lub szczęścia.
Jakich rad udzielilibyście startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?
O sukcesie każdego biznesu przesądzają przede wszystkim takie czynniki jak: dłubanie w tabelkach w excelu; świadomość słabych i mocnych stron Twoich wspólników i pracowników, długie rekrutacje, które pozwalają zachować idealną równowagę między pierwiastkiem kreatywności a analitycznym myśleniem w zespole i mądre liderowanie. W tym pokora, umiejętność słuchania i przyznawania się do błędów, czy niezwlekanie z decyzjami.
Przeczytaj także:
Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – kim są i co robią?
Ludzie 50-tki: Alina Sztoch, Joanna Kwiatkowska, Piotr Kwiatkowski, Kubota – jak funkcjonuje ich biznes i jakie mają plany na przyszłość?
Alina Sztoch – Rocznik 1988, wychowana w chilloutowej wsi pośród niczego w środkowej Polsce. Magister prawa. Od 16 r. życia prenumerowała Forbesa, więc gdy podczas stażu w kancelarii uświadomiła sobie, że kariera prawniczki nie jest dla niej, kilka dni później założyła swoją pierwszą firmę. Uwielbia sporty zespołowe, szczególnie piłkę nożną. Niespełnione ambicje sportowe rekompensuje nieustannymi, poważnymi kontuzjami. Uwielbia podróże z żoną, spędzanie czasu z bliskimi osobami i robienie drinków. Marzy o wielkiej campingowej przyczepie, karnecie na Realu Madryt i klapkach Kubota w Muzeum Narodowym.
Joanna Kwiatkowska – Rocznik 1991. Łodzianka z pochodzenia i zamieszkania. 10-letnie doświadczenie w branży IT, w tym e-Commerce, kompleksowego zarządzania i księgowości sklepów E-commerce, analityki i zarządzania dużymi zasobami danych. Współautorka ponad 10 projektów R&D o wartości 50 mln zł dofinansowanych przez NCBiR i RPO. Kilkunastoletnie trenowanie piłki nożnej, innych sportów zespołowych i futsalu oraz żywne zainteresowanie futbolem doprowadziło do kibicowania od młodych lat ŁKS-owi Łódź i Borussii Dortmund. Obecnie ergometr wioślarski, kolarstwo i siłownia.
Piotr Kwiatkowski – rocznik 1989, łodzianin z krwi i kości, absolwent Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Rachunkowości. Po ukończeniu studiów wrócił do Łodzi, aby tutaj prowadzić biznes. Założyciel klubokawiarni zmianatematu., klubu muzycznego GLOW oraz Balanga. Organizator koncertów, pokazów mody, pokazów filmowych, targów, warsztatów. Promotor pokolenia młodych artystów związanych z muzyką. Producent. Od 2017 roku pomaga w rodzinnym biznesie inwestując w budowę nieruchomości w Łodzi. Całe życie związany z muzyką elektroniczną. W wolnych chwilach uprawia snowboarding i windsurfing, a jego marzeniem jest odwiedzenie wszystkich kontynentów na świecie i nie tylko.