...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Motorro podbija rynek sprzedaży części samochodowych dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich

Środki unijne przekazane w ramach naboru realizowanego w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) umożliwiły lubelskiej platformie Motorro wejść na trudny rynek sprzedaży części samochodowych. „Fundusze Europejskie w ramach Programu Polska Wschodnia pozwoliły nam zbudować naszą platformę” - przyznał Mariusz Pawluk, prezes Motorro.

Motorro to platforma zakupowa dla sklepów i warsztatów, które chcą usprawnić swoją pracę i zaoferować najlepsze możliwe warunki swoim klientom. To narzędzie do pozyskiwania i aktywowania klientów dla hurtowni z częściami motoryzacyjnymi. Wystarczy, że potencjalny klient założy konto na platformie i od razu może wyszukiwać części, porównywać ceny, tworzyć oferty dla klientów i składać zamówienia do hurtowni.

„Motorro to aplikacja, dzięki której nasi klienci, czyli sklepy z częściami czy warsztaty samochodowe, jednym kliknięciem sprawdzają ceny części i ich dostępność we wszystkich hurtowniach motoryzacyjnych” – powiedział Mariusz Pawluk, prezes Motorro.

Każda z obecnych na rynku hurtowni oferuje klientom katalog doboru części. Jak przyznali twórcy Motorro, doświadczenie pokazuje, że każdy klient korzysta z ulubionego katalogu doboru części, a wyszukane elementy kopiuje do pozostałych, dostępnych dla niego katalogów hurtowni. „Brakowało platformy, która cały ten proces skróci i przeniesie w jedno miejsce. Dzięki której pracownicy warsztatów i sklepów będą mogli przygotowywać wyceny dosłownie za pomocą kilku kliknięć – szybko, sprawnie i dokładnie” – wyjaśnił prezes Pawluk.

Sprawna organizacja procesu zakupowego i zaoszczędzony czas pozwalają użytkownikom Motorro poświęcić więcej uwagi klientom. Mogą lepiej poznać ich oczekiwania. Już dziś ponad 1500 stałych użytkowników korzysta z Motorro i ma dostęp do 95 proc. hurtowni (zintegrowanych z platformą), które mają w ofercie ponad 7,5 mln części samochodowych.

Na dobry start oraz dynamiczny rozwój Motorro wpłynęły środki z Funduszy Europejskich, z których firma skorzystała w ramach działań oferowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. „Fundusze Europejskie w ramach Programu Polska Wschodnia pozwoliły nam zbudować naszą platformę. Czy udział w platformie startowej był dobrym krokiem? Oczywiście, że tak. Choćby dlatego, że sami nie zgromadzilibyśmy takich środków finansowych, aby wystartować” – przekazał Mariusz Pawluk, właściciel Motorro.

Menedżerowie Motorro systematycznie śledzą warunki i zasady uczestnictwa w kolejnych programach pomocy finansowej ze środków europejskich, jakie oferuje PARP. „Przyglądamy się programom ekspansywnym, aby skorzystać ze wsparcia na rynkach zagranicznych. Jest kilka projektów, którymi jesteśmy zainteresowani i na pewno w kilku weźmiemy udział” – zadeklarował prezes Pawluk.

Firma Motorro przeszła proces inkubacji w ramach programu Platformy Startowe Unicorn HUB.

Startup otrzymał ponad 750 tys. zł wsparcia w działaniu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na projekt „motorro.pl – innowacyjny system B2B do porównywania cen i dostępności części w hurtowniach motoryzacyjnych przeznaczony dla sklepów oraz warsztatów handlujących częściami.

 

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF