Pieniądze szczęścia nie dają – dopiero zakupy

Marilyn Monroe, gdyby żyła, obchodziłaby dzisiaj 87. urodziny. Za życia grała nie tylko w filmach, ale występowała również w reklamach. Monroe jest też autorką powiedzenia: "Pieniądze szczęścia nie dają - dopiero zakupy". Kultowe perfumy Chanel No 5 zachwalała na swój wyjątkowy sposób. Mówiła, że kiedy idzie spać - nie ma na sobie nic innego, poza tym zapachem...
Co ciekawe, nawet teraz, ponad 50 lat po jej śmierci, plakaty z MM nadal zachęcają do zakupów. Marilyn wciąż inspiruje twórców reklam, a jej wizerunek jest nadal wykorzystywany na wiele sposobów. W niektórych przypadkach używane są po prostu archiwalne zdjęcia Monroe. W innych – modelki stylizowane są na Marilyn. Są też reklamy, w których nawiązania są subtelniejsze lub potraktowane humorystycznie. Dobrym przykładem jest tu plakat wódki Absolut nawiązujący do słynnej sceny z filmu „Słomiany wdowiec”.
W podobnym humorystycznym stylu zrealizowano reklamę samochodu VW Lupo.
W latach 1990., Nike, producent obuwia, odzieży i akcesoriów sportowych, wykorzystał wizerunek MM do inspirującej kampanii promującej serię Nike Women. Podobno, przy odrobinie szczęścia, na amerykańskich pchlich targach wciąż można trafić na plakaty i pocztówki z tą reklamą.
Przykładem kampanii, w której modelkę wystylizowano na Marilyn Monroe, jest reklama ze Scarlett Johansson dla Dolce & Gabbana.
Z kolei Anna Nicole Smith wystąpiła w reklamie organizacji PETA, walczącej o prawa zwierząt. Wcieliła się w postać graną przez MM w filmie „Mężczyźni wolą blondynki”.
Poniżej prezentujemy dwie archiwalne reklamy, w których wykorzystano wizerunek Marilyn Monroe.