PNSA docenia efektywnych i etycznych sprzedawców. Po raz X wybrano najlepszych w Polsce!
3 grudnia w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej X edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 21 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Wyjątkową, jubileuszową edycję konkursu patronatem objęła pani Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Uroczystość prowadzili: Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards oraz Hubert Pełka, Dyrektor Marketingu L’Occitane en Provence CEE. Ideą Konkursu jest kształtowanie i promowanie dobrych praktyk w sprzedaży oraz wysokich standardów etycznych.
W Gali uczestniczyło ponad 200 osób – w gronie gości znaleźli się przedstawiciele organizacji sprzedażowych, naukowych, firm, organizacji biznesowych i mediów.
– Bardzo się cieszę, że jako Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw mogę objąć patronatem honorowym X edycję PNSA. Docenianie prężnie działających przedsiębiorców jest dla mnie niezwykle ważne, ponieważ to właśnie dzięki nim Polska może pochwalić się wysoką dynamiką wzrostu, która charakteryzowała polski eksport w ubiegłych latach – mocno w to wierzę – utrzyma się w przyszłości – powiedziała Andżelika Możdżanowska, Pełnomocnik Rządu do spraw Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. – Mam świadomość, że przedsiębiorczość rozwija się tam, gdzie istnieją sprzyjające temu warunki, gdzie funkcjonuje odpowiednia prawna, gospodarcza i administracyjna przestrzeń. Równie ważna jest atmosfera wspólnej świadomości, synergia działań mogących pchnąć polskie firmy i organizacje na otwarte wody światowej gospodarki. Dziękuję PNSA za działania na rzecz rozwoju sektora sprzedaży, co bezpośrednio wpływa na gospodarkę Polski. Doceniam, że PNSA koncentruje się nie tylko na wynikach sprzedaży, wielkości eksportu, ale także na etyce. To istotne z punktu widzenia rozwoju sektora gospodarczego i standardów, jakimi powinny kierować się przedsiębiorstwa – dodała.
Polish National Sales Awards to unikalne przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie dobrych praktyk w sprzedaży oraz obsłudze klienta, przy jednoczesnym bardzo mocnym nacisku na profesjonalizm w biznesie. PNSA co roku nagradza najlepszych specjalistów w branży. Komisja Sędziowska, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy sprzedaży, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania. Jest to możliwe dzięki unikalnej metodologii PNSA.
– Bieżąca edycja Konkursu jest edycją jubileuszową, co skłania nas to do podsumowania wieloletniej działalności. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że cel został osiągnięty: bardzo pozytywnie wpłynęliśmy i nadal wpływamy na zmianę postrzegania zawodu sprzedawcy w Polsce. Od pierwszych lat działania PNSA, kładziemy szczególny nacisk na etykę, dobre praktyki i absolutny profesjonalizm. To przynosi bardzo konkretne efekty. – powiedziała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards. – Co roku możemy nagradzać najlepszych, co bardzo nas cieszy, ale przede wszystkim – jako organizacja – nieustannie edukujemy i kształtujemy najwłaściwsze podejście do tematu sprzedaży, który stanowi duże wyzwanie. Jest to możliwe dzięki wielkiemu wysiłkowi ekspertów i unikalnej metodologii PNSA – dodaje.
W tym roku statuetki i wyróżnienia przyznano w 14 kategoriach: Dyrektor Sprzedaży, Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży, Key Account Manager, Manager ds. Obsługi Klienta, Manager Sprzedaży, Manager Sprzedaży B2B, Menedżer Sprzedaży E-commerce i Digital, Przedstawiciel Handlowy, Przedstawiciel Handlowy B2B, Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży, Telesprzedaż, Trener Sprzedaży, Zespół Obsługi Klienta, Zespół Sprzedaży.
X edycja konkursu PNSA to łącznie 14 laureatów i 18 wyróżnionych. Wyłoniono też najlepszego
z najlepszych – przyznano tytuł Supersprzedawcy oraz dwa wyróżnienia w tej kategorii. Tytuł Supersprzedawcy w X edycji PNSA otrzymała Agnieszka Składowska z Contact Center Banku Pekao SA. Wyróżnienia przyznano dwóm osobom: Maciejowi Natorskiemu – LINK 4 TU SA i Damianowi Smorońskiemu – PGNiG Obrót Detaliczny. Tytuł Supersprzedawcy Kapituła Sędziowska PNSA przyznaje na podstawie oceny osiągnięć kandydata oraz punktów uzyskanych w drugim etapie konkursu, czyli osobistych prezentacji finalistów. Kandydaci do tytułu Supersprzedawcy są nominowani przez członków Kapituły Sędziowskiej, którzy osobiście nadzorują proces prac poszczególnych komisji sędziowskich i uczestniczą w przesłuchaniach. – Zawsze najważniejszy był dla mnie człowiek. To odzwierciedla się w telesprzedaży, w pracy, którą wykonuję. Istotne jest zadowolenie klienta, jego satysfakcja – powiedziała Agnieszka Składowska z Contact Center Banku Pekao SA, laureatka w kategorii Supersprzedawca.
Po raz trzeci przyznano Nagrodę Specjalną Prezesa PNSA. Otrzymał ją prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego za wieloletni wkład merytoryczny w rozwój sektora przedsiębiorczości w Polsce. Laudację wygłosił dr Chahid Fourali, Członek Zarządu PNSA.
Podczas Gali prezesom oraz wiceprezesom firm, których kandydaci znaleźli się w finale konkursu PNSA, wręczono Certyfikaty za konsekwentne inwestowanie w działy sprzedaży i obsługi klienta.
Lista laureatów i wyróżnionych:
Nagroda Specjalna:
- Nagroda Specjalna prezesa PNSA za wieloletni wkład merytoryczny w rozwój sektora przedsiębiorczości w Polsce
Prof. dr hab. Alojzy Nowak, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
- Kategoria: Dyrektor Sprzedaży
Bartosz Wawryk / Orange Polska – Laureat
Krzysztof Kaczmarek / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie
Magdalena Słobodzian-Nowacka / Contact Center Banku PKO SA – Wyróżnienie
- Kategoria: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży
Maciej Natorski / Link 4 TU SA. – Laureat
Wojciech Otulak / Kompania Piwowarska SA. – Wyróżnienie
Barbara Pajor / UPC Polska – Wyróżnienie
- Kategoria: Key Account Manager
Damian Smoroński / PGNiG Obrót Detaliczny – Laureat
Marcin Sucharski / LINK 4 TU SA – Wyróżnienie
Marcin Woźniak / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie
- Kategoria: Manager ds. Obsługi Klienta
Łukasz Janik / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat
Małgorzata Kamińska / Orange Polska – Wyróżnienie
Jarosław Skoczeń / Orange Polska – Wyróżnienie
- Kategoria: Manager Sprzedaży
Magdalena Chmura / Nestlé Polska SA – Laureat
- Kategoria: Menedżer Sprzedaży B2B
Paweł Walatek / PGNiG Obrót Detaliczny – Laureat
Andrzej Sienkiewicz / Solaris Bus & Coach SA – Wyróżnienie
- Menedżer Sprzedaży E-commerce i Digital
Maciej Kuźma / Orange Polska – Laureat
- Kategoria: Przedstawiciel Handlowy
Łukasz Grzesznik / Open Finance SA – Laureat
Natalia Bihun / Open Finance SA – Wyróżnienie
Tomasz Sękara / Kompania Piwowarska SA – Wyróżnienie
- Kategoria: Przedstawiciel Handlowy B2B
Joanna Ciepiela / Orange Polska – Wyróżnienie
- Kategoria: Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży
Irena Siemieniuk / Totalizator Sportowy – Laureat
Joanna Grześ / Totalizator Sportowy – Wyróżnienie
- Kategoria: Telesprzedaż
Agnieszka Składowska / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat
Lucyna Pietrzak / Orange Polska – Wyróżnienie
Adrian Siemieniak / Orange Polska – Wyróżnienie
- Kategoria: Trener Sprzedaży
Wojciech Machowski / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat
Norbert Grezel / Home Broker SA – Wyróżnienie
Łukasz Laskowski / Poziom4 – Wyróżnienie
- Kategoria: Zespół Obsługi Klienta
Krzysztof Jarmusz / Allegro.pl – Laureat
Wojciech Feliś / Allegro.pl – Wyróżnienie
- Kategoria: Zespół Sprzedaży
Magdalena Kluzka / Kompania Piwowarska SA – Laureat
Magdalena Słobodzian-Nowacka / Contact Center Banku Pekao SA – Wyróżnienie
Kategoria: Supersprzedawca
- Agnieszka Składowska / Contact Center Banku Pekao SA – Laureat
- Maciej Natorski / LINK 4 TU SA – Wyróżnienie
- Damian Smoroński / PGNiG Obrót Detaliczny – Wyróżnienie