Polski Związek Motorowy wprowadza esport jako oficjalną dyscyplinę!
Polski Związek Motorowy (PZM) wkracza w świat sportów elektronicznych. Właśnie powołał do życia nową dyscyplinę – digital motorsport, a Brief Esports ma przyjemność jako pierwszy prezentować tę informacje. Nazwa nie jest przypadkowa, tak bowiem w swoich strukturach Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA określa oficjalnie simracing (wirtualne wyścigi) i wszystkie aktywności z nim związane.
W niedzielę 26 kwietnia 2020 r. odbędzie się pierwszy wyścig organizowany w ramach oficjalnego projektu „Mistrzostwa Polski Digital Motorsport” Polskiego Związku Motorowego i Ragnar Simulator. Na wirtualnym Torze Poznań zobaczymy zarówno realnych jak i esportowych mistrzów.
Projekt realizowany przez PZM to przełomowe wydarzenie zarówno dla motorsportu jak i sportu elektronicznego. Polska jest pierwszym krajem na świecie, który zorganizuje oficjalne mistrzostwa krajowe w digital motorsport, a zwycięzca otrzyma tytuł mistrza Polski na Gali Sportu Samochodowego PZM. Rywalizacja w simracingu wchodzi na zupełnie inny poziom i staje się pełnoprawną dyscypliną obok rajdów, rajdów terenowych, rallycrossu, wyścigów czy wyścigów górskich. Nad jej rozwojem będzie pracować Podkomisja Nowych Technologii GKSS PZM wspólnie z promotorem Ragnar Simulator. Świat zmienia się na naszych oczach, a my zmieniamy się wraz z nim.
Bardzo się cieszę, że wraz z Ragnar Simulator wprowadzamy nową dyscyplinę – digital motorsport – realizowaną w randze Mistrzostw Polski. Ten przełomowy dla nas projekt inaugurujemy w roku jubileuszowym 70-lecia PZM. Wychodzi on naprzeciw nowym tendencjom, stanowi ekonomiczną formę rywalizacji sportowej, a jednocześnie – w obecnym czasie pandemii – pozwoli zawodnikom i fanom na prawdziwe ściganie.
Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego
Digital motorsport otwiera nowe możliwości młodym ludziom zainteresowanym sportem elektronicznym, a także wszystkim osobom, które z powodów finansowych nie mają żadnych szans na udział w klasycznym sporcie motorowym. Simracing stanowi nowatorską, drugą ścieżkę realizacji pasji, marzeń, ambicji sportowych i otwiera drogę do kariery. Odpowiada potrzebom młodego pokolenia i uzupełnia realne ściganie dając nowe możliwości treningowe, badawcze i biznesowe. O skali zjawiska przekonaliśmy się w bardzo trudnym czasie pandemii Covid-19.
Projekt digital motorsport, który mamy przyjemność wspólnie rozwijać z Polskim Związkiem Motorowym, ma charakter długofalowy i skupia wokół siebie nie tylko działania esportowe. Naszą misją jest promowanie tradycyjnych wartości sportowych w cyfrowym świecie, umożliwienie rozwoju kariery zawodnikom, stworzenie fantastycznego widowiska dla kibiców oraz uświadamianie społeczeństwa do czego służą symulatory jazdy. Bardzo cieszy mnie podjęta inicjatywa.
Radosław Turek, CEO Ragnar Simulator
Pierwszy event w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport odbędzie się już 26 kwietnia 2020 r. Zostanie przeprowadzony w formie godzinnego wyścigu (Hour Race znanego z WSMP) na Torze Poznań z jednym wymuszonym pit stopem. Rywalizację poprzedzą 15-minutowe kwalifikacje. W wyścigu wystartuje wielu mistrzów Polski z tradycyjnych kategorii motorsportu.
Wejście Polskiego Związku Motorowego w świat esportu jest konsekwencją globalnych działań marek w tym obszarze i kolejnym przykładem przybliżania esportu do sportu tradycyjnego. We wcześniejszym artykule wyjaśnialiśmy zjawisko Simracingu, czyli wirtualnych wyścigów.
Zaledwie wczoraj pisaliśmy natomiast o bardzo mocnym wejściu giganta w branżę esportu ogłaszając, że BMW rozpoczyna współpracę z pięcioma organizacjami esportowymi.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.