Prognozy rozwoju rynku e-commerce w najbliższych miesiącach

212

W poprzednim roku aż 62% internautów skorzystało z usług sklepów internetowych. Klienci doceniają wygodę oraz funkcjonalność e-handlu, wskazując, iż jest to o wiele bardziej komfortowe rozwiązanie niż tradycyjne formy zakupu w punktach stacjonarnych. Warto wiedzieć, jakie trendy w sektorze e-commerce będą zdobywać popularność w nadchodzących miesiącach.

Podejście do klienta

Firmy robią wszystko, by skrócić czas potrzebny konsumentom na realizację danego zamówienia. Klienci nie muszą też zwykle długo czekać, by otrzymać zamówioną paczkę. Wysyłka w 48 godzin to standard i usługa ta przestaje być postrzegana jako coś niezwykłego. W 2020 roku z pewnością zyskają na sile działania, dzięki którym klient będzie mógł w krótkim zakupić potrzebny towar. Również formy promocji online, nastawione na pozyskaniu odbiorców, będą miały jeszcze bardziej skondensowaną formułę.

Metody płatności

Sektor handlu internetowego jest niezwykle konkurencyjny. Bogata oferta produktowa to za mało, by zaistnieć wśród innych przedsiębiorców. Znaczenie ma również funkcjonalny i bezpieczny system płatności online. Jeśli klient nie będzie mógł skorzystać z wygodnej opcji BLIK-a lub finalizacji transakcji kartą, może nawet zrezygnować z zakupu. Operatorzy płatności online z pewnością będą w nadchodzącym roku starali się jeszcze bardziej rozwinąć swoje systemy, by zminimalizować problem porzuconych koszyków.

RWD – Responsive Web Design

Ostatnie lata pokazały, że właściciele sklepów powinni dostosować swoją witrynę do urządzeń mobilnych. Zignorowanie tej kwestii właściwie wyklucza możliwość zaistnienia na rynku e-handlu. RWD, technologia która gwarantuje dopasowanie treści witryny do rozmiaru ekranu, na którym jest ona wyświetlana, stanowi obecnie standardowe rozwiązanie w e-commerce.

W 2020 roku jeszcze większe znaczenie będzie miało projektowanie „thumb-firendly”, kładące szczególny nacisk na odpowiednie ułożenie kluczowych elementów witryny w centralnej części ekranu.

PWA – Progressive Web Application

PWA to aplikacja internetowa, uruchamiana przez urządzenie w taki sam sposób, jak witryna internetowa, przy zachowaniu wszystkich funkcjonalności typowych dla aplikacji: wygodnych płatności, geolokalizacji czy powiadomień. Jest to rozwiązanie, o którym w tym roku będziemy słyszeć coraz częściej, również w kontekście e-commerce. Dlaczego? Wśród największych zalet można wymienić m. in.:

● bardzo szybkie wczytywanie witryny,
● działanie w trybie offline (bez dostępu do internetu),
● brak konieczności instalowania aplikacji.

Te właściwości sprawiają, że PWA z czasem będzie odgrywało coraz większą rolę w zapewnieniu dobrego User Experience.

Rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Wprowadzane zmiany podyktowane są głównie oczekiwaniami klientów. W 2020 roku z pewnością zostaną udoskonalone formy remarketingu, na znaczeniu zyskają strony internetowe PWA. Rozwój FINTECHu także jest nieuniknioną konsekwencją cyfryzacji biznesu.