Razer ochroni środowisko!

gogreenwithrazer

Podczas konferencji RazerCon 2021 marka gamingowa poinformowała, że coraz bardziej wzmacnia swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Kolejnym krokiem było stworzenie pierwszego wydarzenia online dla graczy, które było neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Poza tym firma ogłosiła kluczowe współprace, mające na celu wspomóc planetę.

razer x panerai

Razer w kolaboracji z producentem luksusowych zegarków, marką Panerai chcą zaangażować się w ochronę oceanów. Wspólnie stworzyli kampanię „Make Time for our Ocean”, dzięki której chcą dotrzeć do jak największej liczby odbiorców w celu przekazania im wiedzy dotyczącej oceanów i ich ochrony. W tym celu na RazerConie powstał specjalny panel, w którym poza przekazaniem niezbędnej wiedzy o ochronie środowiska, marki miały okazję zaprezentować limitowaną edycję zegarków w kolaboracji Razera oraz Panerai. Luksusowy produkt trafi na rynek w 2022 roku. Do tego czasu dowiemy się o dalszych wspólnych projektach.

razer x ul

Kolejną z zapowiedzi, które pojawiły się na RazerCon 2021 było połączenie sił Razera z UL (Underwriters Laboratories), będące światowym liderem w dziedzinie nauki o bezpieczeństwie. Wspólnie planują opracować Zasady Kategorii Produktów (Product Category Rules), dla produktów przeznaczonych do grania. Jest to podyktowane faktem, że branża gier obecnie nie posiada ustandaryzowanego sposobu pomiaru tego jak ekologiczne są produkty. Może to oznaczać, że już niedługo będziemy mieli dostęp do ekologicznego sprzętu gamingowego np. powstałego z rzeczy z recyklingu.

Poza dwoma wymienionymi kolaboracjami Razer ogłosił współpracę z Conservation International (CI) czyli firmą mającej na celu ochronę drzew na całym świecie. Ma to powiązania z wypuszczoną w 2020 roku maskotką Razera, Sneki Snek, która służyła uświadomieniu najmłodszych fanów marki o zjawisku zanieczyszczania środowiska. Firma planuje co 100 tys. uratowanych drzew wypuszczać nową kolekcję maskotki. Sneki Snek ma też własną serię kreskówek, uczącej fanów o zrównoważonym rozwoju. Każdy z sześciu odcinków pokaże inny problem dotyczący środowiska, a także zasugeruje jakie zachowania mogą danemu problemowi zapobiec.

Razer dzięki swojej inicjatywie zrównoważonego rozwoju (#gogreenwithrazer) poczynił ogromne postępy w działaniu na rzecz środowiska. Wspomniane współprace są kolejnym tego dowodem. Choć temat ekologi i działania na rzecz ratowania środowiska naturalnego jest już dość popularny, to Razer jest pierwszą firmą, z branży gamingowej, która go podejmuje. Być może swoją postawą zainspirują innych producentów.


Autor: 

Adam Daniluk 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF