Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Istnieje wiele ciekawych sposobów na zadbanie o swój serwis, które możemy wdrożyć samodzielnie. Kilka pomysłów prezentujemy poniżej.
Publikowane wartościowych treści
Pierwszym elementem, o który możemy zadbać na naszej stronie za darmo, jest publikowanie wysokojakościowych materiałów. Są one obecnie bardzo ważne i regularnie zwiększa się ich znaczenie – zarówno ze strony odbiorców, jak i w Google. Szczególnie że, jako prowadzący firmę, najlepiej wiemy, co chcemy przekazać klientom. Dlatego napisane przez nas treści zazwyczaj będą lepsze, od robienia kopiuj/wklej i kosmetycznych zmian na tekstach z innych serwisów.
Content, czyli inaczej treści, możemy tworzyć samodzielnie, bez ponoszenia kosztów. Na przykład na podstawie poradników dotyczących optymalizacji pod kątem SEO. Dobre treści to paliwo, które napędza serwis. Bez nich szanse na sukces maleją. Najpopularniejszą i najmniej kosztowną formą contentu są wpisy w postaci artykułów lub notek na bloga. Jeśli zamierzamy tworzyć teksty na stronę WWW, bardzo dobrym pomysłem jest przeanalizowanie tekstów na konkurencyjnych stronach, z którymi rywalizujemy o klientów w wyszukiwarce Google.
Możemy zrobić to samodzielnie lub przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi. Dzięki temu będziemy wiedzieli jakiej długości teksty posiadają konkurencyjne witryny, wliczając w ten zakres tematykę, ilość nagłówków, śródtytułów oraz ich konstrukcji merytorycznej. Na podstawie tych informacji będziemy mogli stworzyć publikacje wyższej jakości.
Na naszą witrynę możemy dodawać również podcasty, nagrania wideo lub zdjęcia. Treści powinny być publikowane regularnie. Ciekawostką jest możliwość dodania na stronę zdjęć, które pomagają w pozycjonowaniu witryny w Google. Dodanie takich plików na stronę oraz ich optymalizacja według poradnika nie będzie przesadnie trudna, a zwiększy nasze szanse na pojawienie się serwisu na wyższych miejscach w wyszukiwarce Google.
Działania SEO
Kolejną rzeczą, którą możemy wykonać samodzielnie, są podstawowe działania z zakresu SEO – czyli optymalizacji i pozycjonowania. Choć jest to proces trudny i skomplikowany, istnieją pewne czynności, które możemy zrealizować samodzielnie, bez ponoszenia kosztów.
Pierwszym takim działaniem jest dodanie na stronie tekstów SEO, które mają wspomagać pozycjonowanie. Takie teksty powinny być unikalne, bezbłędne, sformatowane, a także muszą zawierać odpowiednie frazy, pod jakimi chcemy być wyszukiwani w sieci.
Jest to tylko kilka wymogów ogólnej optymalizacji. Osoby nieco bardziej zaawansowane mogą poszukać w sieci darmowych poradników ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania na wyższym poziomie. Jednym z ciekawszych jest materiał “Jak zacząć promować swoją firmę w internecie”, stworzony przez ALEO.com.
Znajdziemy w nim wiele ciekawych porad odnośnie działań, które możemy wykonać na naszej stronie, jak i tworzenia tekstów. Z poradnika dowiemy się na przykład tego, że nagłówki to elementy, które zwracają uwagę czytelnika w sytuacji, gdy na stronie znajduje się dużo tekstu.
Autor publikacji na ALEO.com zwraca też uwagę na to, że dodatkowym atutem przemawiającym za stosowaniem tych elementów jest fakt, że roboty wyszukiwarki kategoryzujące odwiedzaną stronę, biorą pod uwagę zawartość znacznika h1 oraz innych nagłówków. To wartościowa wiedza, dlatego lektura tego poradnika może znacząco pomóc w zrozumieniu znaczenia pozycjonowania strony.
Dobrą praktyką jest też umieszczenie słów kluczowych w kontekście treści, jakie prezentujemy na swojej stronie w sieci. Jakość materiałów warto sprawdzić darmowymi narzędziami, jak na przykład Yoast, które wskazuje ewentualne błędy i niedociągnięcia.
Kolejnym działaniem SEO, jakie możemy wykonać samodzielnie i za darmo, jest stworzenie linkowania wewnętrznego. Jest to dodawanie linków na poszczególnych podstronach do innych części serwisu. Mają one stworzyć wewnętrzną sieć, dzięki której roboty Google łatwiej będą indeksowały naszą witrynę.
Dokładny opis i instruktaż możemy znaleźć w poradnikach. Mimo tego, że jest to zajęcie angażujące czasowo, warto zwrócić na nie uwagę – z biegiem czasu, gdy algorytmy wyszukiwarki ewoluują, linki odgrywają coraz większe znaczenie.
Popraw jakość witryny, jej design i zadbaj o szczegóły
Tworząc stronę internetową, często nie mamy czasu lub możliwości, by dopracować ją w najdrobniejszych szczegółach. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów witryny, która przecież ma być wizytówką naszej firmy lub osoby.
Rekomendowanym działaniem będzie uzupełnienie serwisu obrazami i grafikami wysokiej jakości. Będą one dobrze odbierane zarówno przez użytkowników, jak i Google. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby nie były zbyt dużych rozmiarów i nie wpływały negatywnie na ładowanie się strony.
Darmowe zdjęcia pobrać możemy np. z banków darmowych fotografii. Wraz z upływem czasu zmienia się również moda i trendy w designie serwisów WWW. Zmiany są dobre i raz na jakiś czas wskazanym jest przeprowadzenie face-liftingu, który może pomóc dopasować serwis pod cele sprzedażowe czy urządzenia mobilne.
Działaniem, które wpłynie też na naszą witrynę, jest analiza słów kluczowych. Warto stworzyć zestawienie słów, pod którymi widoczna jest nasza witryna, odnosząc ich wybór do oferowanego asortymentu lub usług, jakie oferujemy. Dobrze jest też zatroszczyć się o responsywność i stale rozwijać serwis. Praca nad pozycjonowaniem serwisu ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Zawsze można zrobić coś lepiej.