Sharing economy w hotelowym lobby | Materiał partnera

Nowe technologie sprawiają, że gospodarka szybko się zmienia. Wraz z nadejściem łatwo dostępnego internetu i wzrostem zaufania do start-upów rozwija się nowoczesny model gospodarczy – sharing economy. Stajemy się uczestnikami ekonomicznej rewolucji, która zmienia dotychczasowe rozumienie konsumpcji oraz prawa własności. Jest to czas, w którym dostęp do usług i rzeczy przybiera nową formę i poszerza klasyczne atrybuty uprawnień właścicielskich.

Na świecie cały czas rośnie liczba biur coworkingowych. Obecnie działa niemal 14 tysięcy, a jeszcze rok temu było ich nieco ponad 11 tysięcy. W Polsce pod tą nazwą funkcjonuje ponad 200 miejsc, ale przestrzeni  do pracy i nawiązywania nowych kontaktów jest jeszcze więcej. Aż 92 proc.  osób korzystających z przestrzeni wspólnych potwierdza, że ich środowisko pracy stało się dzięki temu bardziej przyjazne i pozwala im budować relacje wykraczające poza pracę w coworku. Ekonomia współdzielenia wkracza do kolejnych stref życia. 

Jak wykazują badania, sharing economy bezpośrednio przyczynia się także do zmniejszenia poczucia samotności wśród osób z niego korzystających. Aż 83 proc. korzystających z przestrzeni coworkingowych czuje się mniej samotna, a 98 proc. uważa się z tego powodu bardziej szczęśliwa. Aktualnie w Polsce ponad połowa mieszkańców mieszka w aglomeracjach miejskich. W dużych miastach powstają mieszkania działające na zasadzie co-living. Żyjący w pojedynkę, często szukają współlokatorów, by nie tylko móc podzielić się z nimi kosztami wynajmu, ale również mieć towarzystwo. To pokazuje, że w stosunkowo nowych modelach biznesowych polegających na współdzieleniu, to nie czynnik finansowy, ale ludzki odgrywa najważniejszą rolę.

Economy sharing zagościł także w branży hospitality. Wcześniej części wspólne zarezerwowane wcześniej zwykle dla moteli, pojawiają się w hotelach, promując nowy styl życia. Współczesny — aktywny i świadomy — gość hotelowy nie jest zainteresowany spędzaniem czasu wyłącznie w czterech ścianach pokoju. Dobrze zaprojektowana część wspólna czyni z hotelu nie tylko „wygodną sypialnię”, ale także miejsce wyjątkowych doświadczeń, budujących wizerunek marki w świadomości klienta.

Aktualne trendy w projektowaniu przestrzeni hotelowych wyrażają tendencję do ograniczania powierzchni pokoi gościnnych i coraz mocniejszego rozbudowywania części wspólnych. Właściciele hoteli starają się zachęcić swoich gości do opuszczenia zamkniętych przestrzeni sypialnianych i zapewnić im warunki do aktywnego spędzania wolnego czasu w wyjątkowym otoczeniu i klimacie. Dotyczy to w szczególności segmentu hoteli biznesowych, w których często gościmy krótko i w pojedynkę, przez co duża powierzchnia mieszkalna jest zbędna. Wieczorne wyjście z pokoju to moment oderwania się od biznesowej rzeczywistości. Jest okazją do relaksu czy nawiązania nowych znajomości po aktywnym dniu pełnym obowiązków.

Koncepcja ekonomii współdzielenia pojawiła się również w naszym hotelu Indigo Warsaw Nowy Świat – ta butikowa, lifestylowa marka świetnie wpisuje się w trend dzielenia się przestrzenią. Wyjątkowy hol w zabytkowej kamienicy z designerskimi meblami i  imponującym żyrandolem z 900 szklanymi kulami skutecznie zachęca do spędzania w nim czasu. Cieszy się popularnością zarówno jeśli chodzi o spotkania biznesowe, jak i odpoczynek po pracy i spotkania nieformalne. Zależy nam, by nasi Goście czuli się komfortowo – dlatego dodatkowo mają do dyspozycji strefę do pracy z bezpłatną kawą oraz napojami orzeźwiającymi. To, że chcemy być wyjątkowi jak nasi Goście, nie jest pustym hasłem – tu naprawdę jest atmosfera 😊

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF