...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Strony kin i serwisów biletowych ze wzrostem popularności [BADANIE]

sala kinowa

Stopniowe znoszenie obostrzeń gospodarczych w Polsce oznacza, że Polacy mogą od połowy miesiąca korzystać z gastronomii, a od 21 maja – z oferty kulturalnej kin czy teatrów. Czy zmiana ta wpłynęła na sposób korzystania z internetu? Z analizy Gemius wynika, że jak najbardziej!

Zgodnie z rządowym harmonogramem luzowania obostrzeń, od 21 maja możliwe jest uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, takich jak przedstawienia teatralne, koncerty w filharmonii czy seanse kinowe. Sprawdziliśmy oglądalność dzienną serwisów z kategorii funkcjonalnej „rozrywka”, w ramach której zagregowane są strony m.in. popularnych sieci kinowych. Okazało się, że w przeddzień planowego otwarcia kin, nie tylko więcej niż zwykle osób odwiedziło serwisy z omawianej kategorii, ale też generowały one na nich więcej odsłon.

Real Users

Mediapanel wykres
Źródło: Mediapanel

Odsłony

Mediapanel wykres 2
Źródło: Mediapanel

Ponieważ kategoria ta zawiera nie tylko strony kin, przyjrzeliśmy się, w jaki sposób kształtował się ruch na witrynach konkretnych sieci multipleksów: Multikina, Heliosa i Cinema City. Warto zaznaczyć, że z trzech omawianych sieci jedynie Helios otworzył się dla widzów 21 maja. Pozostałe dwie sieci zrobią to dopiero w najbliższy weekend – 28 maja.

Jak wynika z danych, Cinema City oraz Helios zanotowały skok liczby RU i odsłon 20 maja. W przypadku pierwszej z wymienionych sieci liczba internautów była tego dnia niemal 15-krotnie wyższa niż średnia w pozostałe dni w analizowanym okresie. Helios zanotował natomiast rekordową zwyżkę liczby odsłon – była ona ponad 6-krotnie wyższa niż średnio w pozostałe dni. Również Multikino przyciągnęło pod koniec maja więcej internautów na swoje strony, jednak w tym przypadku wzrost jest mniej widoczny i nastąpił z jednodniowym opóźnieniem względem pozostałych sieci. Można wnioskować, że widzowie wszystkich trzech kin sprawdzali w tym czasie dostępny repertuar lub chcieli dokonać zakupu biletów.

Real users

Mediapanel wykres 3
Źródło: Mediapanel

Odsłony

Mediapanel_wykres 4
Źródło: Mediapanel

Rozrywka to jednak nie tylko kino, ale również koncerty czy spektakle, a bilety często trafiają do użytkowników za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm, takich jak ebilet.pl czy eventim.pl. Jak więc wyglądał w analizowanym okresie ruch na stronach sklepów online sprzedających bilety?

Podobnie jak miało to miejsce na stronach z kategorii „rozrywka” oraz na witrynach poszczególnych kin, również w tym przypadku obserwujemy skokowy wzrost liczby internautów. Liczba odsłon wahała się na przestrzeni miesiąca, jednak po 21 maja ustabilizowała się na poziomie sięgającym pół miliona.

Mediapanel wykres 6
Źródło: Mediapanel
Mediapanel wykres 7
Źródło: Mediapanel

Źródło: Mediapanel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF