Studenci z Wrocławia zwyciężają w konkursie Performante i mytaxi
Znane są już wyniki konkursu JustBrief zorganizowanego przez agencję Performante, przy współpracy z mytaxi, kierowanego do początkujących marketingowców. Pierwsze miejsce oraz nagrodę 10 tys. zł za najlepszą digitalową kampanię dla usługi mytaxi match otrzymała drużyna z Wrocławia. Konkurs miał na celu wprowadzenie uczestników do branży kreatywnej, która jest postrzegana przez młode osoby jako hermetyczna.
Według raportu See&Say z czerwca 2017, branża kreatywna i świat reklamy to szczelnie zamknięty
krąg, do którego ciężko się dostać młodym ludziom zaczynającym karierę zawodową.
„To nasz pierwszy krok w kierunku zmiany tej sytuacji. Mamy w Polsce wiele nowych kierunków
studiów, które starają się zaszczepiać wiedzę marketingową. Wiedzieliśmy, że znajdziemy ciekawych
ludzi, którzy chcą wejść do naszej branży, ale nie wiedzą jak. Poświęcając im czas, pokazując pracę
agencji, przekazując podstawową wiedzę, umożliwiliśmy im stworzenie pierwszej, PRAWDZIWEJ
kampanii dla prawdziwego klienta, gdzie zmierzyli się z naprawdę trudnym, ale ciekawym briefem na
temat ride-sharingu” – mówi Adam Borczyński, Head of Creative w agencji Performante.
Szanse wzięcia udziału w JustBrief mieli studenci i młodzi absolwenci kierunków związanych z
marketingiem i reklamą z całej Polski. Spośród zgłoszonych do konkursu osób, organizatorzy
wyselekcjonowali 8 drużyn. Uczestnicy pracując w 5-osobowych zespołach mieli miesiąc na
stworzenie kampanii promującej nową usługę typu ride-sharing z wykorzystaniem taksówek: mytaxi
match, na podstawie briefu dostarczonego przez mytaxi. Każda osoba objęła realne stanowisko w
zespole projektowym: Project Manager, Strateg, Social Media Manager, Art. Director, Copywriter.
Konkurs składał się z trzech etapów – agencja wspierała merytorycznie drużyny na każdym z nich –
począwszy od przeprowadzenia szkolenia z tworzenia strategii, po umożliwienie konsultacji ze
specjalistami z Performante w czasie całego konkursu.
Podczas finału drużyny musiały zaprezentować swoje pomysły przed jury, w którego składzie znaleźli
się: Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi, Ewa Grabowska, Marketing Manager w
mytaxi, Adam Borczyński, Head of Creative w Performante oraz Łukasz Sobol z Business Insider.
Jurorów zaskoczył wysoki poziom konkursowych kampanii i rzetelne przygotowanie uczestników.
Pierwsze miejsce zajęła drużyna „WRobota” z Wrocławia, w składzie: Oliwia Salachna, Olivia Ciupa,
Marta Kwiatkowska, Zuzanna Ptak oraz Kuba Bogucki. Koncepcja kampanii zaprezentowana przez
nich była poparta dokładną analizą grupy docelowej – inspirację stanowiły wyzwania, z jakimi borykają
się millenialsi oraz ich sposób spędzania wolnego czasu. W efekcie powstała kampania digitalowa
oparta głównie o media społecznościowe. Pozostali uczestnicy nadal mają szansę zdobyć staż w
Performante, mytaxi lub Business Insider Polska.
„Jesteśmy pod wrażeniem powstałych w konkursie kampanii. Zwycięska praca wyróżniła się na tle
innych przede wszystkim dogłębnym researchem oraz bardzo dobrze przemyślaną koncepcją, która
idealnie pasuje do młodej usługi jaką jest mytaxi match. Byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni
dojrzałością całego zespołu «WRobota», który nie tylko miał świetny pomysł, ale i umiał go dobrze
sprzedać klientowi” – komentuje Izabela Skonieczna, Senior Marketing Manager w mytaxi.
„Jestem pod dużym wrażeniem prezentowanych koncepcji kreatywno-strategicznych. Uczestnicy
konkursu wykazali się świetnym zrozumieniem briefu i wysokim profesjonalizmem. Szczególnie
pozytywnie zaskoczyła mnie kreatywność i wyczucie nowych mediów, co jest najlepszym dowodem
na to, że branży reklamowej bardzo potrzebny jest dopływ «świeżej krwi». W końcu nikt nie rozumie
lepiej millenialsów, jak właśnie przedstawiciele tego pokolenia, którzy wzięli udział w konkursie
JustBrief” – dodaje Łukasz Sobol z Business Insider Polska.
Patronat medialny nad konkursem objęli: businessinsider.com.pl, brief.pl, nowymarketing.pl,
hrstandard.pl, dlastudenta.pl, interaktywnie.com, admonkey.pl. Nagrody rzeczowe dla uczestników
ufundowali: Marketer+ oraz wydawnictwo Wolters Kluwer.
Więcej informacji na temat konkursu znajduje się na stronie www.justbrief.pl.